- Meddelanden
- 739
- Mottagna reaktioner
- 386
- Poäng
- 487
Jag gick från 8% till 6,5%.
Blanco öka från 240.000 till 300.000
Dock avslutade jag flera andra lån med mitt samlingslån så har inte lika många aktörer nu på min UC
Så nått som verkar vara bra för betyget är att ha ett stort lån hos en enstaka bank istället för 3-4st mindre hos olika.
Blanco öka från 240.000 till 300.000
Dock avslutade jag flera andra lån med mitt samlingslån så har inte lika många aktörer nu på min UC
Så nått som verkar vara bra för betyget är att ha ett stort lån hos en enstaka bank istället för 3-4st mindre hos olika.
Senast ändrad:
- Meddelanden
- 129
- Mottagna reaktioner
- 164
- Poäng
- 337
Gjorde en extraamortering om 45.000 kr och så dök OKQ8 upp på UC (har bara 500 kr i kredit där). Totalt blanco på UC 380.000 kr. Betyget ner från 0,8 till 0,4.
- Meddelanden
- 118
- Mottagna reaktioner
- 70
- Poäng
- 217
Nej.Syns klarna på avbetalningar i min uc?
- Meddelanden
- 552
- Mottagna reaktioner
- 427
- Poäng
- 527
Min UC risk har ÄNTLIGEN gått ned från 28,1 % till 18,7%
alltid något !
alltid något !

- Meddelanden
- 124
- Mottagna reaktioner
- 43
- Poäng
- 147
Kreddyappen uppdaterades 2 ggr för mig denna månad. Först den 15,hoppa upp till 7,8 från 7,3 pga av en höjning av lån för 20k utan UC. Nu ner till 3,6 pga 3ff försvann. 2 st ff kvar. 270k blanco och kredit 73k/80k utnyttjat.
- Meddelanden
- 124
- Mottagna reaktioner
- 43
- Poäng
- 147
Förfrågningar där det bara står ett streck ex Lendo. Står ingen summa bara ett streck. Har tre sådana som försvinner i dagarna. Gör dom nån skillnad alls i betyget?
För mig gjorde de det sista 3 iaf. 2 onödiga frågor och en som jag tog ut nån summa,kommer inte ihåg hur mkt men sänktes bra.
4 ST gick från 4.6 till 2.2 det måste sägas vara rätt bra ändå. Nu har jag två kvar. Frågan är om det leder till mycket bra. Tveksam till det.För mig gjorde de det sista 3 iaf. 2 onödiga frågor och en som jag tog ut nån summa,kommer inte ihåg hur mkt men sänktes bra.
Score har inte rört sig öht. Tittar bankerna på den siffran?
- Meddelanden
- 387
- Mottagna reaktioner
- 364
- Poäng
- 477
Gick inatt från 2.0 till 1.8... vet ej varför men kändes jävligt skönt
i januari försvinner 4 ff, får se om det gör någon skillnad på betyget... nu ska jag ner på 0 ff och sen ska vårat huslån försökas läggas om 
i januari försvinner 4 ff, får se om det gör någon skillnad på betyget... nu ska jag ner på 0 ff och sen ska vårat huslån försökas läggas om 
O
Oii
Gäst
Poäng: 0
2ff försvann inatt och blev därmed nollad på förfrågningar. Jag gick ned -20 i uc score samt att jag gick från 0,27 till 0,6 i betyg/risk. När kan man tänkas hamna runt 0,1-0,2? Nån som varit i samma situation? Bör UC'n få skjuts redan 15-20 Jan i och med update!? Ska nämligen förhandla bolån i början av nästa år och vill att den är clean för bra villkor.
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
2ff försvann inatt och blev därmed nollad på förfrågningar. Jag gick ned -20 i uc score samt att jag gick från 0,27 till 0,6 i betyg/risk. När kan man tänkas hamna runt 0,1-0,2? Nån som varit i samma situation? Bör UC'n få skjuts redan 15-20 Jan i och med update!? Ska nämligen förhandla bolån i början av nästa år och vill att den är clean för bra villkor.
Blev ditt UC-betyg sämre för att du inte har några UC-förfrågningar nu?
O
Oii
Gäst
Blev ditt UC-betyg sämre för att du inte har några UC-förfrågningar nu?
Det stämmer.
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Jag visste att det kunde bli sämre när man blev utan anmärkningar (hände mig exempelvis) Men intressant att det är samma sak med förfrågningar!
O
Oii
Gäst
Jag visste att det kunde bli sämre när man blev utan anmärkningar (hände mig exempelvis) Men intressant att det är samma sak med förfrågningar!
Ja anmärkningar kan man förstå.
Märkligt med ff.. Vi får se hur det artar sig. Måtte det inte dröja alltför länge för då får UC-support ett argt mail.
- Meddelanden
- 260
- Mottagna reaktioner
- 121
- Poäng
- 307
Min mor som har ganska låg inkomst (ca 230 000) hade 0,3 för ett år sen.. loggade på åt henne härom dagen och nu har hon 0,2.. det enda som hänt är att inkomsten höjts lite, bolånet (hus, ca 490 000) och blancolånet (ca 175 000) har sjunkit. Inga FF varken då eller nu. Tycker det är lite orättvist nästan med det betyget ;-) känns som man aldrig kommer dit själv. Blir spännande hur mkt det höjs efter årets deklaration med ny inkomst då hon blivit pensionär.
- Meddelanden
- 220
- Mottagna reaktioner
- 115
- Poäng
- 297
Frustrerande... Har alltså inte hänt ett dyft sedan augusti för mig. 35,6 %, 430 i Score. Det har förvisso inte hänt någonting (inga FF eller lån) men tycker att tiden väl ändå borde göra sitt, har 15 anmärkningar som ju blir äldre och äldre. Har lovat mamma (som jag är skyldig pengar) och min sambo (som vill köpa hus) att det ska sjunka och sjunka, ser gärna att något händer snart =)
- Meddelanden
- 387
- Mottagna reaktioner
- 364
- Poäng
- 477
Hur många har du totalt nu?
Det gick från 11 till 10 stycken
- Meddelanden
- 981
- Mottagna reaktioner
- 405
- Poäng
- 497
Det gick från 11 till 10 stycken
För mig står det still fast det försvann förfrågningar i december.
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
För mig står det still fast det försvann förfrågningar i december.
Same here..
Inatt försvinner en FF till, vi får se om det blir någon skillnad då!
- Meddelanden
- 981
- Mottagna reaktioner
- 405
- Poäng
- 497
Same here..
Inatt försvinner en FF till, vi får se om det blir någon skillnad då!
Nästan spännande
- Meddelanden
- 981
- Mottagna reaktioner
- 405
- Poäng
- 497
Mitt låg på 2 för bara en vecka sedan. Sedan ner till 1.8 och sen till 1.3 så vete tusan hur de kan ha blivit så... tycker de är en ganska drastisk sänkning...
Tittar du/ni på Kreddy då?
- Meddelanden
- 56
- Mottagna reaktioner
- 47
- Poäng
- 147
Fattar inte riktigt hur den funkar...
Har haft 2.5%-2% (gått stadigt neråt senaste månaderna)
Idag blev jag av med min sista betalningsanmärking, Och tänkte "WOHO undra hur mycket min UC har gått ner??"
Går in och kolla:
Gått upp från 2% till 8.2% sen igår? Och det som har hänt att att jag blivit AV med en medalningsanmärkning???
Idag blev jag av med min sista betalningsanmärking, Och tänkte "WOHO undra hur mycket min UC har gått ner??"
Går in och kolla:
Gått upp från 2% till 8.2% sen igår? Och det som har hänt att att jag blivit AV med en medalningsanmärkning???
- Meddelanden
- 981
- Mottagna reaktioner
- 405
- Poäng
- 497
Fattar inte riktigt hur den funkar...
Går in och kolla:
Vad jag har förstått av att läsa på detta forum så hamnar man i en annan ”grupp” när anmärkningarna försvinner och får då oftast ett ökat score.
- Meddelanden
- 56
- Mottagna reaktioner
- 47
- Poäng
- 147
Vad jag har förstått av att läsa på detta forum så hamnar man i en annan ”grupp” när anmärkningarna försvinner och får då oftast ett ökat score.
Okej där ser man.. Känns ju så där.. Kämpat i ett par år för att få ordning på ekonomin efter man har varit ung och dum, och hoppades på ett samlingslån nu för att få ner månadskostnaderna nu när anmärkningen försvann, men känns ju rätt lönlöst nu när UC hoppar från 2 till 8.2% :/
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Det har & göra med att du förmodligen har historiskt skuldsaldo hos KFM / Fler UC-förfrågningar än gemene man / mer lån än en medelsvensson / högre nyttjande av ett kreditkort eller en sämre inkomst,
Nu "mäts" du med vanliga medborgare och deras ekonomi....Där har man på sin höjd 2-3 UC-förfrågningar och något renoveringslån.
Nu "mäts" du med vanliga medborgare och deras ekonomi....Där har man på sin höjd 2-3 UC-förfrågningar och något renoveringslån.
- Meddelanden
- 56
- Mottagna reaktioner
- 47
- Poäng
- 147
Det har & göra med att du förmodligen har historiskt skuldsaldo hos KFM / Fler UC-förfrågningar än gemene man / mer lån än en medelsvensson / högre nyttjande av ett kreditkort eller en sämre inkomst,
Inkomst 299k
Synliga lån/krediter 245k på 4 ( 150, 60, 30, 5)
0 skuld historik
0 anmärkningar
6 förfrågningar (samtliga över 6 månader gamla)
Men men borde finnas någon som går med på det
- Meddelanden
- 56
- Mottagna reaktioner
- 47
- Poäng
- 147
Dessa krediter. Är någon av dom nyttjad mer än 70%?
Japp, så antar att det är det som drar ner dem.
Provade dock via lendo och fått erbjudande på 250 från Remeber, så krediterna kommer iallafall försvinna snart. Ska ge det I morgon med, då jag misstänker att de som kollar manuellt inte gör låneerbjudande kl 1 på natten när Jah gjorde min ansökan =)
- Meddelanden
- 387
- Mottagna reaktioner
- 364
- Poäng
- 477
Tittar du/ni på Kreddy då?
På kreddy ligger jag kvar på 2.
Tittar på min UC då den uppdaterar fortare
F
Fundering
Gäst
Om man har blancolån på 2-3x ens taxerade inkomst men 0ff, inget skuldsaldo, ingen anmärkning osv.
Kan man då ha ett okej kreditbetyg eller får man leva med dåligt kreditbetyg i 10 år tills man amorterat ner ett par hundra tusen?
Kan man då ha ett okej kreditbetyg eller får man leva med dåligt kreditbetyg i 10 år tills man amorterat ner ett par hundra tusen?
- Meddelanden
- 2 404
- Mottagna reaktioner
- 791
- Poäng
- 737
Jag tycker inte generellt storleken på blanco påverkar betyget så mycket. Många FF och nyttjade kreditkort slår betydligt mer. Sedan är det dock svårare att få nya lån med mycket blanco då kvar-att-leva-på-kalkylen är dålig. Dock kan det gå bra att låna till att lösa blanco.Om man har blancolån på 2-3x ens taxerade inkomst men 0ff, inget skuldsaldo, ingen anmärkning osv.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.