- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Va?! Detta låter helt jävla sinnessjukt!!!
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Betalningsanmärkningar och andra anmärkningar
Inga anmärkningar finns registrerade.
Ingen aktuell skuld rapporterad från KFM per 2019-01-04.
Personen har haft en skuld hos kronofogden under 2 av de senaste 24 månaderna. Den högsta skulden uppgick till 4.969 kr.
Beloppen ovan avser oreglerade skulder hos kronofogden. Observera att dessa skulder ibland omfattar fordringar som även finns redovisade som betalningsanmärkningar.
Skuld hos kronofogden de senaste 24 månaderna.
Beloppen i kr visar det högsta beloppet som rapporterats till UC under månaden.
För period som är utelämnad, saknar UC kännedom om skuldsaldot.
Allmänna mål Enskilda mål Totalt antal mål
2017-05 0 4.969 2
2017-04 0 4.938 2
Så står det på mig - Hur vet jag när i maj mitt historiska skuldsaldo försvinner?
Hej Terry!
Det kommer stå kvar i din kreditupplysning i 2 månader till. Det är pga att du har haft en skuld i 2 av dem registrerade 24 månaderna.
Med vänlig hälsning
Communicator,
Customer Service
[email protected]
Jag fattar inte? Jag har ju historiskt skuldsaldo från april/maj dvs 2 månader av 24. Båda ifrån 2017,
Menar hon att det försvinner 15 mars? Eller 31 mars / 1 april?
Dålig på hur historisk skuldsaldo fungerar. Risken att månad räknas som månad och då måste hela maj passera för att det ska bort från UC.Jag gjorde det, vad säger vår UC-expert @Korpen på detta, har du någon susning?
Skuldsaldon rapporteras väl in den sista varje månad? Dvs det rapporterades väl in den sista maj 2017.@Lasseman blir det inte 25 månader då? För när jag är i maj 2019 så är det ju den maj som gäller i senaste 24 månaderna, inte maj 2017?
Inte med var? sluldsaldo uppräknat per månad? Vilken är det första datum som står?Ja det har du helt rätt i. Däremot så står maj som månad fortfarande med.
Om man måste vänta in maj på den listan så är maj med i sådana fall tre gånger. Maj 2019,Maj 2018 och Maj 2017.
Nu när vi är inne i den 15e januari så står det ju 15e januari 2019 och 15 januari 2018. Januari 2017 är inte med.
Har för mig det står den 20e i appen.När uppdateras kreddy?
En kanske något udda fråga här, men vad krävs för att få kreditbetyg 0,1? Har 0,2 med dessa förutsättningar:
Inkomst: 380"
Bolån 1,65 miljoner ( halva är mitt )
Blancolån 1. Nordea 67900 , ränta 3,15 ( egentligen ett billån men ej kopplat till bilen )
Blancolån 2. Nordea 27000 , ränta 5,55
Kreditkort medmera, kreditgräns 40000 , utnyttjat 0
3 förfrågningar, en från komplett på ett fakturaköp, ett från tre på ett mobilabbonemang samt ett från Nordea på lilla lånet.
Är inte Resurs faktura en osynlig UC?
Åkte själv på en sådan en gång och den var osynlig.
Vad har du i övriga lån Peter och inkomst? Hur många FF?
Har stått still i 4 månader trots betalat ner skulderMitt kreditbetyg är helt oförändrat denna månad. Trots 3 förfrågningar som försvunnit och minskade lån med 70 tkr.
Gick från 4st krediter till 2st
Samt från 4st privatlån till 1. Vivus kom med på 11 tkr. Totala skuldbördan överlag har minskat med ca 70 tkr och betyget är helt oförändrat och 3 minskade UC. Inget nytt förutom detta vivus som visas.
Totalt på UC just nu:
2 krediter - bank norwegian och santander - totalt 35.000kr
1 privatlån - vivus - totalt 11.000kr
Hur är detta möjligt=
Ligger kvar på 20.00...... Jag som tänkt söka samlingslån framöver.
Vad har du för kreditbetyg då? Hur många förfrågningar har du nu?Mitt kreditbetyg är helt oförändrat denna månad. Trots 3 förfrågningar som försvunnit och minskade lån med 70 tkr.
Gick från 4st krediter till 2st
Samt från 4st privatlån till 1. Vivus kom med på 11 tkr. Totala skuldbördan överlag har minskat med ca 70 tkr och betyget är helt oförändrat och 3 minskade UC. Inget nytt förutom detta vivus som visas.
Totalt på UC just nu:
2 krediter - bank norwegian och santander - totalt 35.000kr
1 privatlån - vivus - totalt 11.000kr
Hur är detta möjligt=
Ligger kvar på 20.00...... Jag som tänkt söka samlingslån framöver.
20.00% i betyg.Vad har du för kreditbetyg då? Hur många förfrågningar har du nu?
Har du kreditkort/kontokredit som är maxad?20.00% i betyg.
gick från 25 ff till 22ff
10 ff blev 7 st idag. Absolut i genuint hände med betyget. Anade dock detta, men hoppas gör man ju alltid. 🙄
Inte på det hållet iaf, men får man en ny ff så påverkas de då f*n!Dom jäkla förfrågningarna påverkar tyvärr inte betyget så mycket. Inte positivt iallafall.

Jag har 1 ff som försvinner 30 januari. Kommer det ge utslag i mitt betyg att direkt eller måste jag vänta tills nästa uppdatering? Aldrig förstått om uppdateringarna sker individuellt samt på specifikt datum eller bara vid specifikt datum..