Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Konstigt, jag betalade bort 2 krediter i januari men båda står kvar. valde att ta bort båda med, ringde in och sa att det skulle stängas helt.
Mitt betyg har gått från 40% ca ( minns inte exakt) till 39,73% risk. 37 förfrågningar kvar men bara 20 efter juli iallafall. Trodde det skulle uppdateras snabbare med vilka lån man betalat av.

Konstigt, jag betalade bort 2 krediter i januari men båda står kvar. valde att ta bort båda med, ringde in och sa att det skulle stängas helt.
Mitt betyg har gått från 40% ca ( minns inte exakt) till 39,73% risk. 37 förfrågningar kvar men bara 20 efter juli iallafall. Trodde det skulle uppdateras snabbare med vilka lån man betalat av.
Uppdatera först i mitten av februari.

Börjar bli frustrerad av att betyget inte rör sig ett skvatt - har kreditkollen och det har inte uppdaterats sedan september, 35,6 i procent och 430 i score ända sedan dess. Har inga lån eller nåt men NÅNTING borde väl tiden ändå göra med anmärkningarna? Tydligen inte.

Börjar bli frustrerad av att betyget inte rör sig ett skvatt - har kreditkollen och det har inte uppdaterats sedan september, 35,6 i procent och 430 i score ända sedan dess. Har inga lån eller nåt men NÅNTING borde väl tiden ändå göra med anmärkningarna? Tydligen inte.
Hur många anmärkningar har du?

Kreditkollen är en värdelös tjänst. Lägg 600kr på något annat. Allt de säger på kundservice är att det är ”en dator som sköter allt av sig själv”. Nä du.. Vask!

Kreditkollen är en värdelös tjänst. Lägg 600kr på något annat. Allt de säger på kundservice är att det är ”en dator som sköter allt av sig själv”. Nä du.. Vask!

Håller verkligen med, den produkten man betalar 19:- kr är avsevärt mycket bättre och gör man det 10 gånger per år så kostar det ju 190 spänn.

Håller verkligen med, den produkten man betalar 19:- kr är avsevärt mycket bättre och gör man det 10 gånger per år så kostar det ju 190 spänn.

Måste man inte ha kreditkollrn om man ska se sitt betyg, lån och förfrågningar?

Nej det räcker att du köper det där för 19:-

Dock kan du då se det i typ 3-4 dygn bara. Sen måste du köpa igen. Men fortfarande blir det ju billigare. Dessutom så tror jag att just ditt betyg ser du oavsett om du har köpt något eller inte.
Räcker med att logga in på MinUC som jag förstått det?

Dock kan du då se det i typ 3-4 dygn bara. Sen måste du köpa igen. Men fortfarande blir det ju billigare. Dessutom så tror jag att just ditt betyg ser du oavsett om du har köpt något eller inte.
Räcker med att logga in på MinUC som jag förstått det?
Ja jag kan se betyget utan att ha något aktivt köp.

Okej, visste inte att den tjänsten betraktades som så kall. Men hur som helst, att betyget inte rör sig är frustrerande =). Har 15 anmärkningar, börjar försvinna från maj och framåt.

Kul att det börjar hända lite med betyget nu... häromdagen minska det från 6,2% till 5,05% utan att nått ändrats i upplysningen.
Inatt försvann 3st förfrågningar och betyget sjönk till 4,52% :).
Nästa månad försvinner 3st förfrågningar till så det ska bli spännande...

Har 2M i bolån, blanco med 4,3 % på 65000 samt billån på 120 000 med 4,5 %.
Har inga avbetalningar förutom det.
Årsinkomst ca 360 000.

UC-Score = 3,7

Jag har nu UC score 48% (!) från 33,8 % (efter att cashbuddy/vivus/onea började rapportera in). Nu ska jag betala av en del av mina UC-skulder, hur tror ni detta påverkar mitt betyg? Ner till 33,8 igen, eller lägre? Vet att jag borde betala ner krediterna, men det kommer senare, måste få bort dessa smålån...

Lån 1 : BN 150.000
Lån 2: Onea 4.000 (LÖSES)
Lån 3: Vivus 8.000 (LÖSES)
Lån 4: Resurs 2.500 (LÖSES)
Lån 5: Cashbuddy: 22.000 (LÖSES)
Kreditkort 1: BN: 50.000 (maxat)
Kreditkort 2: Resurs 30.000 (maxat)

Krediterna är värre för betyget än smålånen.
Betala åtminstone av 50-60% per kredit - lös Onea/Vivus/Resurs/Cashbuddy.
Sen när du är nere på ett bra, riktigt bra betyg då bakar du in BN vars ränta lär vara hög.

Krediterna är värre för betyget än smålånen.
Betala åtminstone av 50-60% per kredit - lös Onea/Vivus/Resurs/Cashbuddy.
Sen när du är nere på ett bra, riktigt bra betyg då bakar du in BN vars ränta lär vara hög.

Ja den är hög 19,90 %! Tack för tips, ska försöka göra så!

Jag har nu UC score 48% (!) från 33,8 % (efter att cashbuddy/vivus/onea började rapportera in). Nu ska jag betala av en del av mina UC-skulder, hur tror ni detta påverkar mitt betyg? Ner till 33,8 igen, eller lägre? Vet att jag borde betala ner krediterna, men det kommer senare, måste få bort dessa smålån...

Lån 1 : BN 150.000
Lån 2: Onea 4.000 (LÖSES)
Lån 3: Vivus 8.000 (LÖSES)
Lån 4: Resurs 2.500 (LÖSES)
Lån 5: Cashbuddy: 22.000 (LÖSES)
Kreditkort 1: BN: 50.000 (maxat)
Kreditkort 2: Resurs 30.000 (maxat)

Efter mycket övervägande fram och tillbaka så har jag nu löst Onea, Vivus, Resurs 2500:- samt så betalade jag ner ett kreditkort (Resurs) ner till 50%. Sen löste jag ett antal sms-krediter som brann i baken.Avslutat krediten hos vivus/Onea/resurs. Detta gjorde jag med pengar jag fått av min sambo. Spännande att se hur UC-betyget kommer bli för jag antar att det kommer ändras i slutet av månaden?

Efter mycket övervägande fram och tillbaka så har jag nu löst Onea, Vivus, Resurs 2500:- samt så betalade jag ner ett kreditkort (Resurs) ner till 50%. Sen löste jag ett antal sms-krediter som brann i baken.Avslutat krediten hos vivus/Onea/resurs. Detta gjorde jag med pengar jag fått av min sambo. Spännande att se hur UC-betyget kommer bli för jag antar att det kommer ändras i slutet av månaden?

Det kommer att ändras, troligen under nästa vecka, så att det syns vilka krediter du hade 31 januari. Det som du har gjort nu kommer att synas om 5-6 veckor typ.

Kan ni se ert UC-betyg nu?

Nu gick det.

Vad sjukt. Tog lån på 125 k 6 veckor sen och betalade tillbaka 2 kreditkort.
Risk från 6,13% brakade ner till 0,64% inatt.
3 ff nu och 388k blanco nu.

Hahaha jag hade 0.3 i kreditbetyg och 2 krediter varav 1 var avslutad.I morse så jag att 1 fanns kvar men det gick från 0.3 upp till 1.2.Vilket märkligt system UC har.

Ja, man får väl vara rätt nöjd: 16.45% > 3.04%

Detta med en höjning på synliga UC från 260k > 495k fast samlade i 2 blancolån (145k+350k) istället för 7 olika mindre krediter / blancolån.

Fortfarande 7 ff (alla utan 2 är 6+ månader).
Ska bli roligt under våren när de börjar försvinna med. Tanken är att låta de 3 som försvinner mars/april försvinna sen förhandla ny ränta på 350k lånet alternativt få ett nytt lån att lösa det, då det har en hutlös ränta på 17.6% (remember).
Dock oerhört tacksam att jag fick det ändå då det räddade mig totalt och vart enda krona gick att lösa alla skit sms/kredit/smålån man har dragit på sig under tiden man hade betalningsanmärking och inte kunde få något bättre för att kunna ta sig ut den onda circlen !

Mitt gick bara upp från typ 2.6% till 5.5 förra månaden pga avslutat kreditkort. Fortfarande kvar på samma!

Förstår mig inte på uc ibland, förra månaden gick min uc från 14.5 till 19.5 då cashbuddy dök upp men för att senare efter några dagar gå ner till 13.7 då 2 ff försvann. Jag har dessutom betalat in extra på mina 2 krediter i december och inte använt ett öre sen dess. Inga nya ff eller lån ändå har min uc gått upp till 14% nu när jag kollade. Hur f*n kan min uc bli sämre då den borde vara kvar på 13.7 när inga förändringar skett, tom kanske borde bli bättre? Kommer den förändras i dagarna igen tror ni?

Förstår mig inte på uc ibland, förra månaden gick min uc från 14.5 till 19.5 då cashbuddy dök upp men för att senare efter några dagar gå ner till 13.7 då 2 ff försvann. Jag har dessutom betalat in extra på mina 2 krediter i december och inte använt ett öre sen dess. Inga nya ff eller lån ändå har min uc gått upp till 14% nu när jag kollade. Hur f*n kan min uc bli sämre då den borde vara kvar på 13.7 när inga förändringar skett, tom kanske borde bli bättre? Kommer den förändras i dagarna igen tror ni?

Avslutade krediter brukar öka betyget enligt dom på UC ett tag. Hade en kredit på 1000 kr som jag avslutade förra månaden. Är tyvärr kvar på samma betyg som förra månaden

Avslutade krediter brukar öka betyget enligt dom på UC ett tag. Hade en kredit på 1000 kr som jag avslutade förra månaden. Är tyvärr kvar på samma betyg som förra månaden
jo det vet jag men nu har jag inte avslutat dem utan bara betalat in ett par tusen extra. Därför jag blir fundersam varför mitt betyg gick upp nu.

6:e mars försvinner 3 förfrågningar. Borde göra mycket för betyget

Påverkar ens "förmögenhet" kreditbetyget? Jag har väl just ingenting i fonder osv men OM jag skulle ha säg fonder värda 250.000 kr - skulle det då göra mitt betyg bättre?

Någon som vet varför jag har 3,6% på "Mitt kreditbetyg" i minUC men 2,34% i Kreditomdöme när jag klickar på Rapporter i Kreditkollen?
Vilket är det som gäller?

Betyg1.webp Betyg2.webp

Du menar ditt kreditbetyg i kreddy appen? Den kan va lite efter ibland

Blir så trött! Har uppdateringarna gjorts för alla? Ingen sänkning för mig i så fall trots att jag betalat ned mer än 30 000 kr och avslutat en kredit, men har kvar en på mitt lönekonto. Jag hade ju tänkt att jag skulle ansöka nu igen för att se om jag får ned räntan, men vet inte om det är någon idé då.

Har 4,1% i riskprognos, 2 ff, 9,95% på nuvarande lånet, 225’, rätt kass deklarerad inkomst 2017, jobbade halva året 2018 med inkomst runt samma inkomst som mitt lån.

Har ingen fast anställning och senaste halva förra och hela den här månaden har jag inte jobbat pga praktisk utbildning i skolan. Men de senaste tre månaderna har jag lönespec på snitt 31 000 kr. Jag kommer ju att jobba igen efter praktiken, men vet inte om det blir 100% pga studierna.

Vad tror ni om mina chanser nu genom Advisa?

Min UC har inte uppdaterats än (kollar på minuc/kreditkollen), trodde den uppdaterades samtidigt för alla? Sprider de ut uppdateringarna över flera dagar, någon som vet?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp