- Meddelanden
- 2 404
- Mottagna reaktioner
- 791
- Poäng
- 737
Hade du inga andra krediter kvar då?Mitt ökade från 7 till 8,6 när jag avslutade mitt supremecard.
- Meddelanden
- 79
- Mottagna reaktioner
- 14
- Poäng
- 52
ja jag läste lite snabbtNope i minUC.
- Meddelanden
- 739
- Mottagna reaktioner
- 386
- Poäng
- 487
Någon som vet varför jag har 3,6% på "Mitt kreditbetyg" i minUC men 2,34% i Kreditomdöme när jag klickar på Rapporter i Kreditkollen?
Vilket är det som gäller?
Visa bilaga 351 Visa bilaga 352
Buggar ur som satan ibland så om ett par dagar har det säkert blivit stabilt igen.... har haft sådär med fast med mycket större skillnad...
Jag skulle nog säga att det är ”mitt kredit betyg” som du ska gå på.
Men det märker du sen...
- Meddelanden
- 17
- Mottagna reaktioner
- 6
- Poäng
- 27
Buggar ur som satan ibland så om ett par dagar har det säkert blivit stabilt igen.... har haft sådär med fast med mycket större skillnad...
Jag skulle nog säga att det är ”mitt kredit betyg” som du ska gå på.
Men det märker du sen...
Ja! Märkte det! Den visade korrekt 2,3% för en stund sedan på första sidan, och nu tillbaka på 3,6% samma sak gällande krediterna i rapporten, fram och tillbaka, Helt sanslöst när man ändå betalar 49kr i månaden för att kunna följa ens kreditbetyg!!
- Meddelanden
- 3 136
- Mottagna reaktioner
- 2 581
- Poäng
- 1 707
Mitt betyg är lika lågt som alltid 62,3%, någon förbättring skulle man tycka att det är värt att ha blivit av med skulder på 972 tkr hos KFM (betalades i november) och att antalet anmärkningar har gått från 26 till 19 under samma tid. Nu spelar det som sagt var ingen roll för min del, ska inte låna något mer någonsin, utan det är en betraktelse på hur svårt det är att få bättre betyg när man väl suttit i skiten en gång. Betyget sjönk temporärt ner till 59,8% när en blank förfrågan (den enda) från Sileo försvann, för att sedan stiga när Sileo tog en ny ff.
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Det stämmer Lize, så var det med mitt betyg också. 27 anmärkningar eller 5 eller 0 gjorde i princip ingen skillnad. Jag tycker det är helt sinnessjukt.
- Meddelanden
- 3 136
- Mottagna reaktioner
- 2 581
- Poäng
- 1 707
Ja sjukt är det att en blank ff värderas så negativt att det inte uppväger att man löst en skuld hos KFM på 972 tkr, utan att dra på sej nya skulder...Det stämmer Lize, så var det med mitt betyg också. 27 anmärkningar eller 5 eller 0 gjorde i princip ingen skillnad. Jag tycker det är helt sinnessjukt.
- Meddelanden
- 86
- Mottagna reaktioner
- 56
- Poäng
- 157
UC har uppdaterat kreditengagemanget för Februari!
Betyder det att en kredit borde stå som avslutad om jag avslutade den för ca en vecka sen?
Ser att februari är uppdaterad i statistik över skulde men under krediten så står det att den uppdaterades 31 dec och inget om att den är avslutad.
Har UC räknat med den minskningen ändå i min totala skuld för februari?
- Meddelanden
- 32
- Mottagna reaktioner
- 29
- Poäng
- 92
Hm för mig står riskprognosen kvar på samma, 6.4%..Det som hänt för mig sedan senaste uppdateringen i Januari:UC har uppdaterat kreditengagemanget för Februari!
1 avslutad blanco på 10k, 1 avslutat kreditkort på 30k, ca 50% samt 30% mindre utnyttjandegrad på 2 andra kreditkort (limit 20k samt 40k på dessa)
Rimligtvis borde väl riskprognosen sjunka något iallafall? men det kanske tar några dagar dagar innan det uppdateras?
- Meddelanden
- 86
- Mottagna reaktioner
- 56
- Poäng
- 157
Hm för mig står riskprognosen kvar på samma, 6.4%..Det som hänt för mig sedan senaste uppdateringen i Januari:
1 avslutad blanco på 10k, 1 avslutat kreditkort på 30k, ca 50% samt 30% mindre utnyttjandegrad på 2 andra kreditkort (limit 20k samt 40k på dessa)
Rimligtvis borde väl riskprognosen sjunka något iallafall? men det kanske tar några dagar dagar innan det uppdateras?
Är denna uppdatering för händelser i januari alltså...?
- Meddelanden
- 32
- Mottagna reaktioner
- 29
- Poäng
- 92
Japp, som en "snapshot" av hur ens kreditengagemang såg ut den 31:a Januari.Är denna uppdatering för händelser i januari alltså...?
- Meddelanden
- 361
- Mottagna reaktioner
- 115
- Poäng
- 307
Mitt kreditbetyg sjönk från 3,25 till 1,05% trots 2 nya krediter. Dock avslutade jag 3 stycken förra månaden men totalt har jag mer i lån än förra månaden.
- Meddelanden
- 86
- Mottagna reaktioner
- 56
- Poäng
- 157
Mitt kreditbetyg sjönk från 3,25 till 1,05% trots 2 nya krediter. Dock avslutade jag 3 stycken förra månaden men totalt har jag mer i lån än förra månaden.
Hur fan går det till då?
Läste om nån som fått sämre betyg av att avsluta kreditkort också.
Man sitter ju med hjärtat i halsgropen varje gång man försökt göra nåt till det bättre.
- Meddelanden
- 32
- Mottagna reaktioner
- 29
- Poäng
- 92
Jo, att ha ett "nollat" kreditkort ser UC som något betydligt mycket bättre än ett avslutat kreditkort. Att nolla ett kreditkort är tom bättre än att återbetala ett helt blancolån motsvarande belopp för UC betyget. Krediten räknas nämligen in i "kvar att leva på" kalkylen på något sätt..Hur fan går det till då?
Man sitter ju med hjärtat i halsgropen varje gång man försökt göra nåt till det bättre.
F
Fozy
Gäst
Poäng: 0
Konstigt mitt höjdes denna månaden från 32.1 till 42 utan att någonting ändrats denna månad förutom 2000kr avbetalda på kreditkorten, ingen ny ff eller dylikt, legat still 3 månader på 32.1 men nu höjdes den alltså när jag betalat av lite på krediten jävligt lustigt system dom har.
Hur fan kan det chockhöjas 10 %utan att något negativt inträffat. Skrota skiten är ju helt åt helvete att förstå sig på.
Hur fan kan det chockhöjas 10 %utan att något negativt inträffat. Skrota skiten är ju helt åt helvete att förstå sig på.
F
Fozy
Gäst
Poäng: 0
Konstigt mitt höjdes denna månaden från 32.1 till 42 utan att någonting ändrats denna månad förutom 2000kr avbetalda på kreditkorten, ingen ny ff eller dylikt, legat still 3 månader på 32.1 men nu höjdes den alltså när jag betalat av lite på krediten jävligt lustigt system dom har.
Ska tillägga att uc score ligger kvar på samma 430
- Meddelanden
- 86
- Mottagna reaktioner
- 56
- Poäng
- 157
Me
Men på riktigt.... jaha... så efter att ha skrapat ihop och nollat ett kreditkort och avslutat det så ska dom höja min score... Behöver ju ett samlingslån!
Jo, att ha ett "nollat" kreditkort ser UC som något betydligt mycket bättre än ett avslutat kreditkort. Att nolla ett kreditkort är tom bättre än att återbetala ett helt blancolån motsvarande belopp för UC betyget. Krediten räknas nämligen in i "kvar att leva på" kalkylen på något sätt..
Men på riktigt.... jaha... så efter att ha skrapat ihop och nollat ett kreditkort och avslutat det så ska dom höja min score... Behöver ju ett samlingslån!
- Meddelanden
- 391
- Mottagna reaktioner
- 176
- Poäng
- 367
Min är äntligen nere på 0,4 nu. Är det någon som har koll om vad som gäller vid bolån? Är det 0,1-0,2 som gäller för att kunna förhandla till sig en riktigt bra ränta eller spelar det mindre roll när betyget redan är så pass bra?
- Meddelanden
- 361
- Mottagna reaktioner
- 115
- Poäng
- 307
Hur fan går det till då?
Jag misstänker att det beror på att dessa två kreditkort inte är använda/utnyttjade. Men som sagt, UC är inget man förstår sig på. Lite mer transparens vore fint.
- Meddelanden
- 2 404
- Mottagna reaktioner
- 791
- Poäng
- 737
Jag brukar uppdatera sidan eller hoppa till inställningar och tillbaka, då kommer det upp.Kreditbetyg kunde inte hämtas.
Får detta nu lite jämnt och ständigt. Varför är det så?
- Meddelanden
- 2 404
- Mottagna reaktioner
- 791
- Poäng
- 737
Nej, UC kan inte se det. Dock påverkas ju ditt underskott att kapitalvinster/förluster du gör.Påverkar ens "förmögenhet" kreditbetyget? Jag har väl just ingenting i fonder osv men OM jag skulle ha säg fonder värda 250.000 kr - skulle det då göra mitt betyg bättre?
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Jag brukar uppdatera sidan eller hoppa till inställningar och tillbaka, då kommer det upp.
Märkligt, inte kunnat se det hela dagen.
- Meddelanden
- 1 873
- Mottagna reaktioner
- 1 187
- Poäng
- 867
Märkligt, inte kunnat se det hela dagen.
Har varit så ganska länge. Jag brukar klicka på "Till Kreditkollen" och sedan "Rapport". Där finns kreditbetyget om du scrollar ner.
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Har varit så ganska länge. Jag brukar klicka på "Till Kreditkollen" och sedan "Rapport". Där finns kreditbetyget om du scrollar ner.
Ah,
Så gick det faktiskt!
Tack

- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Otroligt vad betyget har strulat på sistone.
Det kanske kommer krävas någon form av prenumeration hädanefter för att följa sitt betyg?
Nu kan jag inte se det via kreditkollen heller...
Det kanske kommer krävas någon form av prenumeration hädanefter för att följa sitt betyg?
- Meddelanden
- 981
- Mottagna reaktioner
- 405
- Poäng
- 497
Tycker jag inte, mitt står stadigt på 48% haha!
För mig funkar det endast att se om jag klickar på ”visa rapport”....
- Meddelanden
- 739
- Mottagna reaktioner
- 386
- Poäng
- 487
Så kan det säkert vara...
Jag prenumererar på det och har aldrig några problem med att visa mitt kreditbetyg eller kreditkollen heller för den delen...
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Tycker jag inte, mitt står stadigt på 48% haha!
För mig funkar det endast att se om jag klickar på ”visa rapport”....
Var klickar du på visa rapport?
- Meddelanden
- 739
- Mottagna reaktioner
- 386
- Poäng
- 487
Bilagor
- Meddelanden
- 981
- Mottagna reaktioner
- 405
- Poäng
- 497
Klickar på ”rapport” uppe till höger, sedan ”skriv ut rapport” längst ner då kommer det upp ett dokument där man ser allt.
- Meddelanden
- 204
- Mottagna reaktioner
- 182
- Poäng
- 357
I dagarna gick jag från 13,4 till 10,4 på Kreddy, säkert pga att 4finance tog bort sin felaktiga kredit som jag hade betalt innan den ens dök upp på UC... sedan har jag tappat 1 förfrågan också och det gjorde väl nån procent kanske... Nästa månad är sista månaden på mitt Nordea lån så då får jag 3800kr över att betala andra lån för varje månad, borde kunna se en konstant och drastisk sänkning i betyget från och med nu och fram till sommaren...
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Nu när jag klickar på visa min rapport den för 19:- kommer :
Internal error communicating with server.
Som det klyddar.
Internal error communicating with server.
Som det klyddar.
- Meddelanden
- 387
- Mottagna reaktioner
- 364
- Poäng
- 477
Mitt betyg hade nu gått från 1.4 till 1.3... det har inte hänt nån ändring vad jag vet. Dock har jag höjt min qliro från 3000 till 15000 så jag skulle tro att mitt betyg kommer kliva upp ganska mycket då det blir synligt på uc:n
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.