Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Har betalt ner 1 kreditkort till 50 % (den andra krediten maxad), betalt av 3 smålån och UC FF har minskat från 51 i dec till 43. Har 48% nu... Hoppas på att det sjunker till 33,8 % som jag hade innan Cashbuddy och Vivus började rapportera in till UC.... Men jag antar att jag måste vänta tills 15:e mars innan något ev syns på Kreddy? Gjorde dessa förändringar för ca 1 vecka sedan....

Har betalt ner 1 kreditkort till 50 % (den andra krediten maxad), betalt av 3 smålån och UC FF har minskat från 51 i dec till 43. Har 48% nu... Hoppas på att det sjunker till 33,8 % som jag hade innan Cashbuddy och Vivus började rapportera in till UC.... Men jag antar att jag måste vänta tills 15:e mars innan något ev syns på Kreddy? Gjorde dessa förändringar för ca 1 vecka sedan....
Det stämmer, det kommer synas nästa uppdatering runt den 15:e. Har du möjlighet så försök betala in lite på krediten som är maxad också, innan den 28/2.

Absolut, det kommer du garanterat göra, svårt att säga hur mycket dock
Jag har haft UC's kreditkollen i snart ett år och för mig är det enligt denna rangordning som påverkat riskprognosen mest:
1. Utnyttjandegrad av kreditkort
2. Antal FF
3. Antal krediter
4. Total blanco

Detta kan ju vara olika beroende på vilken "grupp" man tillhör. Jag har ingen aning om hur de räknar exakt.. :)

Jag har haft UC's kreditkollen i snart ett år och för mig är det enligt denna rangordning som påverkat riskprognosen mest:
2. Antal FF
3. Antal krediter
4. Total blanco

Detta kan ju vara olika beroende på vilken "grupp" man tillhör. Jag har ingen aning om hur de räknar exakt.. :)
obs jag har inga anmärkningar/skuldsaldo så jag har ingen koll på hur det påverkar

Alltså... i min rapport om krediter står en avslutad kredit sedan augusti, men det står också utnyttjad kredit 5992 kr (av 30 000 kr) på den, varför? Jag har ju inte alls ngn skuld på den?

2. Antal FF
3. Antal krediter
4. Total blanco

Antal krediter som i kredit kort eller antal krediter som i olika långivare man har?

Vad har du i betyg DN?

Tror ni för övrigt det spelar roll för betyget om man har säg 80% kontra 120% belåningsgrad gentemot sin inkomst?
Dvs om jag har inkomst på 200.000 år om det spelar roll om jag har blancolån på 180.000 eller 220.000 - eller om de marginell betydelse?

Tror inte det spelar någon roll med så små belopp, men kan tänka mig att kalkylen inte ser likadan ut när man kommer upp i miljonbelopp.

Tror inte det spelar någon roll med så små belopp, men kan tänka mig att kalkylen inte ser likadan ut när man kommer upp i miljonbelopp.

Jag närmar mig miljonen. Eller ja 700-800K med 815K i årsinkomst.

Jag närmar mig miljonen. Eller ja 700-800K med 815K i årsinkomst.
Jag tror det har marginell betydelse för betyget. Har inte märkt någon tydlig gräns gällande blanco i jämförelse till inkomst. Däremot kikar ju bankerna på detta.

Är det nån mera som har haft sitt uc score helt stilla flera månader sen oktober har mitt score stått helt still trots avbetalningar ... uc

Är det nån mera som har haft sitt uc score helt stilla flera månader sen oktober har mitt score stått helt still trots avbetalningar ... uc
Amortering på Blanco påverkar betyget marginellt. Möjligtvis när du får bort ett lån helt. Dock så påverkar det hur mycket bankerna är villiga att låna ut till dig när du väl har bra betyg.

Kan ni se ert betyg?

Är det någon vits att ha Kreditkollen via minUC, eller fungerar Kreddy precis likadant?

Jag har tänkt att höja upp mitt BN lån med 50.000 och med detta lån betala klart (men inte avsluta) mitt BN Kreditkort, är det smart? Visserligen har BN 19% ränta, men jag behöver fixa mitt kreditbetyg.
  • 1 uc kommer tas, har redan sjukt många så tänker 1 till kanske inte gör så jättemycket (sista togs i nov)
  • Blancolånet kommer höjas, men det verkar ju inte spela så mkt roll för betyget
  • Kreditkortet kommer 0:as vilket borde slå bra ut på kreditbetyget

Bra idé? Kan ej ta lån utan UC för att lösa BN lånet, då mina resurser är uttömda på dessa lån redan.

Min erfarenhet säger att det är bra att ha en outnyttjad kredit på ca 10.000 kr på något bensinbolag samt ett kreditkort som man inte heller nyttjar på ca 30.000 kr. Mitt betyg står stadigt på strax under 1,5 trots 3 stycken ff under hösten 2018.

Min erfarenhet säger att det är bra att ha en outnyttjad kredit på ca 10.000 kr på något bensinbolag samt ett kreditkort som man inte heller nyttjar på ca 30.000 kr. Mitt betyg står stadigt på strax under 1,5 trots 3 stycken ff under hösten 2018.

Vad har du för förutsättningar i övrigt?

Jag har tänkt att höja upp mitt BN lån med 50.000 och med detta lån betala klart (men inte avsluta) mitt BN Kreditkort, är det smart? Visserligen har BN 19% ränta, men jag behöver fixa mitt kreditbetyg.
  • 1 uc kommer tas, har redan sjukt många så tänker 1 till kanske inte gör så jättemycket (sista togs i nov)
  • Blancolånet kommer höjas, men det verkar ju inte spela så mkt roll för betyget
  • Kreditkortet kommer 0:as vilket borde slå bra ut på kreditbetyget

Bra idé? Kan ej ta lån utan UC för att lösa BN lånet, då mina resurser är uttömda på dessa lån redan.
Kan du inte ta lån på 50.000 som inte tar UC?

Ett tips där är att betala typ 1500 på vardera och sen söka på nytt, så har jag gjort och har nu 30 credway 20 easycredit och credigo 15..

Visserligen 15.000 bara men kanske hjälper dig för stunden?

Ett tips där är att betala typ 1500 på vardera och sen söka på nytt, så har jag gjort och har nu 30 credway 20 easycredit och credigo 15..

Visserligen 15.000 bara men kanske hjälper dig för stunden?

Bra tips! Har funderat på det, då jag betalar minimum och sen plockar ut direkt. Ska testa, 15 K är ju 15 K!

Hej,

Har riskprgonos 9,5% och 12 UC förfrågningar . Har lån som jag betalar av varje månad 3 olika. Tror ni att jag får ett lån på 70.000kr för bil

Beror väl på hur mycket du har i lån nu.
Men ja det tror jag du får, ingen bra ränta dock.

24.1% fortfarande. Men imorgon går vi in i mars....Innan den 15:e bör betyget vara under 20%. Jag är ganska säker på detta. Men man vet ju fan aldrig som bekant. Innan mars är slut under 15%. Innan april är slut under 10% sen fan ta mig under 5%...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp