Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

På Min Upplysning ser jag att krediter uppdateras endast varannan månad, vilket förklarar varför min score suttit helt jävla still trots alla skulder är avbetalda. Är alldeles för rastlös för det här, jag vill se daglig utveckling, inte en gång varannan månad >.<

På Min Upplysning ser jag att krediter uppdateras endast varannan månad, vilket förklarar varför min score suttit helt jävla still trots alla skulder är avbetalda. Är alldeles för rastlös för det här, jag vill se daglig utveckling, inte en gång varannan månad >.<

Uppdateras varje månad

Ny månad. Från 3,87 % till 3,79 %. Fortfarande fyra betalningsanmärkningar.

Fortfarande knäckt efter att ha tagit ett återfall häromdagen men nu fick jag en kick: betyget ner från 35 till 14 efter att ha stått helt still i ett halvår. Ej haft lån eller förfrågningar på flera år och fortfarande 15 anmärkningar kvar...

Från 4,7 till 4,6 och 2 veckor kvar tills anmärkningen försvinner( utmätningsförsök)

Mitt gick från 3,2 till 3 %.
Är så försvöntansfull inför april då min anmärkning försvinner. Måste ta ett lån då och är såklart väldigt nervös att betyget kommer skjuta i höjden av att annärkningen försvinner.

Är det redan idag som ens score ändras? är det inte i mitten på månaden? jag loggade in och såg inga ändringar och inte heller att de krediter jag avslutat står som avslutade.

Om du inte har "maxat" kreditkort, ett historiskt skuldsaldo och för mycket lån/förfrågningar så behöver du nog inte oroa dig :)

Jag nolltaxerar sedan 3 år tillbaka. Jag har UC kreditprognos 0.8 % det klassas som mycket bra betyg eller?

Kreditbetyg talar egentligen enbart om dina möjligheter att få låna eller inte. Det talar inte om hur mycket du kan få låna. Du kan ha hög lön och lite lån men ändå ej bli beviljad något lån, pga av missköta betalningar. Samtidigt kan du ha fantastiskt kreditbetyg men enbart få lån 500kr pga låg inkomst.

Är det någon som faktiskt har upplevt att ett UC-betyg blivit bättre när en förfrågan har blivit en månad, ett halvår eller liknande äldre?

UC-betyget är verkligen ett mysterium. Jag har 0,2 % idag, beställde hem min UC som man kan göra en gång per år gratis. Jag har inga skulder, litet överskott av kapital och årsinkomst 2017 på cirka 170k. För ett par år sedan hade jag 0,2 %, betydligt mycket högre överskott av kapital och en årsinkomst på nära 500k. Inte en enda förfrågan vid något av tillfällena. Liksom vad krävs för att man ska ner på 0,1?

Sedan har jag sett folk ha en uc som är samma som min med lägre än min tidigare inkomst, betydligt mycket högre belånad, förfrågningar osv.

Förmodligen en högre årsinkomst. 170.000 är ca 14.000 i månaden i lön. Kan det inte vara det?

Ok så min UC risk har gått ner från 7.8% till 7.6% iom att 3 ff försvann. Däremot så har den fortfarande inte uppdaterat lån/krediter sen 31/1, och vad jag kan se så görs det endast varannan månad - alla poster i diagrammet är med 2 månaders mellanrum. Är det alltid så? Ska bli jävligt intressant att se vart betyget landar när skuldsaldot helt utplånas.

Det uppdateras varje månad. Om du kollar sen så ser du att månaderna byts ut till dem andra.

...alltid runt den 15:e
Tidigare var det alltid runt den 20:e numera har den en gång varit så tidig som den 14:e

Mitch intressant för övrigt att betyget inte förbättrades mer än så fast 3 förfrågningar försvann...

Kanske helt enkelt är så att jag inte varit med om en riktig uppdatering än, skaffade Kreditkollen i mitten av februari. Den enda förändring jag sett hittills är alltså 7.8 till 7.6 i risk och 524 till 525 i score, samt 3 färre ff från 14 till 11.

Ska gifta mig i dagarna, inget så pampigt bara formellt eftersom vi vill ha det gjort nu när bebisen är här.
Ska fan bli riktigt intressant att se om det påverkar UC-betyget på riktigt eller om det är en urban myth :D

Ska gifta mig i dagarna, inget så pampigt bara formellt eftersom vi vill ha det gjort nu när bebisen är här.
Ska fan bli riktigt intressant att se om det påverkar UC-betyget på riktigt eller om det är en urban myth :D

Stort grattis!☺️

Tack bro <3

Någon som har en spännande uppdatering att se framemot inom det närmsta?

JAG hoppas att min sjunker drastiskt, men efter att ha sett många som fått vänta i flera månader utan förändring så antar jag att det kan dröja...

JAG hoppas att min sjunker drastiskt, men efter att ha sett många som fått vänta i flera månader utan förändring så antar jag att det kan dröja...

En anmärkning som försvinner?

Jaaaa! Betalt av 3 mindre synliga lån (10.000 / 9.000 / 4.000) och betalat ner 1 kreditkort till 50%. 5 FF försvunnit. Ska bli SÅ spännande. Har 48% nu, räknar med att gå ner till 33 % (som jag hade innan bajs-cashbuddy och 4 finance började rapportera till UC).

Hur påverkar avbetalningar kreditbetyget om man jämför med kontokrediter/kreditkort?

En anmärkning som försvinner?

Nej, har inga anmärkningar, men min risk gick från 2,2 till 4,1 efter en avslutad kredit (har kvar en outnyttjad) och förvisso en ff från slutet av november, men totalt två det senaste året. Så blev lagomt sned i mitten på januari när betyget gick upp så pass mycket. Min taxerade inkomst från 2017 var visserligen väldigt låg och det är ju inte aktuellt att söka något nytt förrän nästa uppdatering på deklarationen och en förfrågan gått bort, men ändå.

Hur påverkar avbetalningar kreditbetyget om man jämför med kontokrediter/kreditkort?
Knappt alls. Går inte att jämföra. Möjligtvis om du skulle avsluta ett blanco helt. Däremot påverkar ju alla lån/krediter bankernas kalkyl.

Knappt alls. Går inte att jämföra. Möjligtvis om du skulle avsluta ett blanco helt. Däremot påverkar ju alla lån/krediter bankernas kalkyl.
Är kategorin "Avbetalningar" alltså mer som blanco? Funderade på om jag skulle betala av hela Qliro på 6000 eller om det är bättre att pytsa in dom pengarna på ett av kreditkorten istället.

Mitt betyg höjde från 2,8 till 5,5 pga en avslutad kredit. Hade aldrig mer utnyttjat mer än 1000 kr av 10 000 kr.

Skaffa aldrig kreditkort!!!

Verkar nästan fördelaktigt att ha krediter som inte är fullt utnyttjade. Askorkat.

Jag har 7.6 i betyg och väntar på att mitt skuldsaldo på ca 280000kr ska uppdateras till 0kr. Jag hoppades på en rejäl förbättring av betyget men börjar inse att det kanske inte blir så.

Är kategorin "Avbetalningar" alltså mer som blanco? Funderade på om jag skulle betala av hela Qliro på 6000 eller om det är bättre att pytsa in dom pengarna på ett av kreditkorten istället.
Jaha du menade så, inte avbetalningar på blanco. Är avbetalningen inräknad som kontokredit på din UC är det lika illa som kontokort. Kolla på Kreddy vilken kategori ligger den under?

Jaha du menade så, inte avbetalningar på blanco. Är avbetalningen inräknad som kontokredit på din UC är det lika illa som kontokort. Kolla på Kreddy vilken kategori ligger den under?
I kreddy ligger den som en fullt utnyttjad kredit tillsammans med kreditkorten. Men på min senaste upplysningskopia ligger den under en egen kategori kallad "Avbetalningar". Det är därför jag blir lite fundersam på hur det påverkar betyget.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp