- Meddelanden
- 42
- Mottagna reaktioner
- 39
- Poäng
- 127
Jag blir inte klok på UC, mitt betyg har gått ner 1,6% inatt och inget har hänt. På ca 1-2 månader har det totalt gått ner ca 12% utan att något har hänt förutom att 1-2 ff har försvunnit och lånebeloppet har ökat med ca 300.000. Kommer regleras nästa månad då jag betalt av nästan 300.000kr på ”skitlån”. Men hur är det möjligt? Hör ju vissa av er andra där betyget bara går ner någon enstak 0, något.
- Meddelanden
- 31 758
- Mottagna reaktioner
- 16 683
- Poäng
- 11 977
Är det fortfarande vanligt med dom, för betyget förödande blanka förfrågningarna?
Länge sedan någon nämnde sådana
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Länge sedan någon nämnde sådana
Just därför jag är lite nyfiken på om det fortfarande används utav bolagen.
- Meddelanden
- 686
- Mottagna reaktioner
- 320
- Poäng
- 487
Just därför jag är lite nyfiken på om det fortfarande används utav bolagen.
Rätta mig någon om jag har fel men tyck mig läst häromdagen att blanka uc förfrågningar sker när ett inkassbolag inte fått betalt och gör en sista koll för utmätning innan det skickas till kronofogden?
Därav Slår en blank förfrågan så hårt på betyget jämfört med en vanlig ff
- Meddelanden
- 31 758
- Mottagna reaktioner
- 16 683
- Poäng
- 11 977
Blank är att sökande, tex swedbank inte ser vem som gjort upplysningen.räknas en ansökan från Lendo som blank i så fall? står ju inget belopp.
eller som när min arbetsgivare tog en kreditupplysning vid nyanställning?
Du ser vem som gjort den på min uc. det står något i stli med "svea inkasso, ärendenummer 23543"
- Meddelanden
- 2 404
- Mottagna reaktioner
- 791
- Poäng
- 737
Blank UC ff är ett dåligt namn. Borde heta inkasso ff. Helt klart är det så att olika ff slår olika hårt på betyget. Just låneförmedlar ff upplever jag påverkar lite jämfört med exvis en ff från Bank Norwegian.Rätta mig någon om jag har fel men tyck mig läst häromdagen att blanka uc förfrågningar sker när ett inkassbolag inte fått betalt och gör en sista koll för utmätning innan det skickas till kronofogden?
Därav Slår en blank förfrågan så hårt på betyget jämfört med en vanlig ff
- Meddelanden
- 739
- Mottagna reaktioner
- 386
- Poäng
- 487
Blank UC ff är ett dåligt namn. Borde heta inkasso ff. Helt klart är det så att olika ff slår olika hårt på betyget. Just låneförmedlar ff upplever jag påverkar lite jämfört med exvis en ff från Bank Norwegian.
Är det så att olika förfrågningar påverkar olika mycket ?.
Har tänkt på det förut och det förklarar ju mitt betyg då jag fortfarande har 2st förfrågningar från BN som ligger kvar.
- Meddelanden
- 78
- Mottagna reaktioner
- 24
- Poäng
- 102
Japp blir ju avslag direktJag har sett det tidigare men det måste vara en bugg hos UC. Jag skulle nog kontakta UC för detta gör väl att Collector nekar dig.
- Meddelanden
- 686
- Mottagna reaktioner
- 320
- Poäng
- 487
Igår innan jag gjorde en förfrågan hade jag 0.3 i betyg. Idag visar minuc 0.4 med en till. I brevet på kivra från uc står det dock 2.91%. Blir int klok på det här
- Meddelanden
- 2 404
- Mottagna reaktioner
- 791
- Poäng
- 737
Sökte du via låneförmedlare, borde det vara massa betyg, en för varje bank plus en för låneförmedlaren. Betyget för Låneförmedlaren borde stämma (0,3).Igår innan jag gjorde en förfrågan hade jag 0.3 i betyg. Idag visar minuc 0.4 med en till. I brevet på kivra från uc står det dock 2.91%. Blir int klok på det här
- Meddelanden
- 686
- Mottagna reaktioner
- 320
- Poäng
- 487
Sökte du via låneförmedlare, borde det vara massa betyg, en för varje bank plus en för låneförmedlaren. Betyget för Låneförmedlaren borde stämma (0,3).
Joo jag valde advisa. Blev mest fundersam varför det står 2.9. Är ju betydligt sämre än 0.4. Förstår ju att betyget ökar med en förfrågning men om det då kunde visa samma..
"19 frågor har registrerats utan att redovisas " ser jag ju också
- Meddelanden
- 2 404
- Mottagna reaktioner
- 791
- Poäng
- 737
Vem står det på kopian som har tagit ff på dig? Är det Advisa?Joo jag valde advisa. Blev mest fundersam varför det står 2.9. Är ju betydligt sämre än 0.4. Förstår ju att betyget ökar med en förfrågning men om det då kunde visa samma..
- Meddelanden
- 2 404
- Mottagna reaktioner
- 791
- Poäng
- 737
När jag tänker efter jag har tycka att 0.3 var ett alldeles för bra betyg på dig. Framför allt med tanke på din skuldbörda i förhållande till inkomst. Hade du några ff sedan tidigare också?Joo jag valde advisa. Blev mest fundersam varför det står 2.9. Är ju betydligt sämre än 0.4. Förstår ju att betyget ökar med en förfrågning men om det då kunde visa samma..
- Meddelanden
- 686
- Mottagna reaktioner
- 320
- Poäng
- 487
När jag tänker efter jag har tycka att 0.3 var ett alldeles för bra betyg på dig. Framför allt med tanke på din skuldbörda i förhållande till inkomst. Hade du några ff sedan tidigare också?
Jag är då bara glad att det sjunkit såpass. Har nästan fått det jag sökt hitills men till betydligt högre ränta än jag hoppats på.
Jo hade en kvar sen september förra året. Iaf så förfrågan står i advisas namn på minuc däremot på kivra står ucn gjord i fellow finance namn. Kanske ingår i koncernen?
- Meddelanden
- 2 404
- Mottagna reaktioner
- 791
- Poäng
- 737
Nej Fellow finance är en långivare. Scrolla ner på den kopian du fått borde ligga många fler kopior till alla långivare samma dokument.Jag är då bara glad att det sjunkit såpass. Har nästan fått det jag sökt hitills men till betydligt högre ränta än jag hoppats på.
Jo hade en kvar sen september förra året. Iaf så förfrågan står i advisas namn på minuc däremot på kivra står ucn gjord i fellow finance namn. Kanske ingår i koncernen?
- Meddelanden
- 686
- Mottagna reaktioner
- 320
- Poäng
- 487
Nej Fellow finance är en långivare. Scrolla ner på den kopian du fått borde ligga många fler kopior till alla långivare samma dokument.
Oops. Du hade rätt. Fanns en hel drös på kopian.
Denna väntan ä olidlig på beloppet. Har 3 potentiella banker jag väntar svar på sen 09 igår morse. Svårt å koncentrera mig på annat
- Meddelanden
- 2 404
- Mottagna reaktioner
- 791
- Poäng
- 737
Men visst var det andra betyg på de andra? "Skit"-långivare som Fellow Finance borde ha högre betyg på dig jämfört med andra.Oops. Du hade rätt. Fanns en hel drös på kopian.
Denna väntan ä olidlig på beloppet. Har 3 potentiella banker jag väntar svar på sen 09 igår morse. Svårt å koncentrera mig på annat
- Meddelanden
- 686
- Mottagna reaktioner
- 320
- Poäng
- 487
Men visst var det andra betyg på de andra? "Skit"-långivare som Fellow Finance borde ha högre betyg på dig jämfört med andra.
Precis. Fellow finance, Ica, medmera och komplett rankade runt 2.9%, övriga 0.4%
- Meddelanden
- 2 404
- Mottagna reaktioner
- 791
- Poäng
- 737
Jag fattar inte detta med olika betyg beroende på vem som gör förfrågan. Som att UC vill se till att dessa inte beviljar lån.Precis. Fellow finance, Ica, medmera och komplett rankade runt 2.9%, övriga 0.4%
- Meddelanden
- 739
- Mottagna reaktioner
- 386
- Poäng
- 487
ja det är väldigt konstigt, vet att jag pratade med UC om detta för ett tag sen men dem fattade inte vad jag menade eller också spelade dem bara dumma.
Känns som att varför ska man betala pengar för deras tjänst för att kunna hålla koll på betyget när det inte alls är säkert att det är det som står på förfrågan sen 😵
Känns som att varför ska man betala pengar för deras tjänst för att kunna hålla koll på betyget när det inte alls är säkert att det är det som står på förfrågan sen 😵
- Meddelanden
- 2 404
- Mottagna reaktioner
- 791
- Poäng
- 737
Vilka siffror har du då?Varför syns inte min Juli uppdatering?
- Meddelanden
- 117
- Mottagna reaktioner
- 57
- Poäng
- 177
Beställde en kopia av min upplysning där senaste uppdateringen är 06-30Vilka siffror har du då?
F
Figgo
Gäst
Poäng: 0
Hur kan jag förbättra kreditbetyget för att få ett samlingslån på minst 150000kr
Inkomst 2018. 341000kr
Blankt på UC förfrågningar
1 anmärkning missbrukad credit juli 2018. Den skulden är slutbetald hos inkasso.
Inga kreditkort har jag
Har 3st lån på totalt 346000kr hos 3 olika banker med höga räntor 15-18 procent
Kreditbetyg senast 21.6
Inkomst 2018. 341000kr
1 anmärkning missbrukad credit juli 2018. Den skulden är slutbetald hos inkasso.
Inga kreditkort har jag
Kreditbetyg senast 21.6
- Meddelanden
- 31 758
- Mottagna reaktioner
- 16 683
- Poäng
- 11 977
Beställde en kopia av min upplysning där senaste uppdateringen är 06-30
Ja det ju senaste det
- Meddelanden
- 248
- Mottagna reaktioner
- 114
- Poäng
- 287
Du kommer bli tvungen att vänta ut din missbrukade kredit, det är den och enbart den som höjer ditt betyg om det inte finns kreditkort eller ett riktigt högt underskott också.Hur kan jag förbättra kreditbetyget för att få ett samlingslån på minst 150000kr
Inkomst 2018. 341000kr
Inga kreditkort har jag
Kreditbetyg senast 21.6
- Meddelanden
- 739
- Mottagna reaktioner
- 386
- Poäng
- 487
Verkar som att olika förfrågningar påverkar olika mycket som sagt.
Förra månaden gick jag från 8st till 7st förfrågningar, när en från santander försvann och betyget rörde sig inte alls.
Idag när jag gick från 7st till 6st och en förfrågan från BN försvann så gick betyget från 2,6 till 2,0
Nästa vecka försvinner yttligare 3st så ska bli väldigt spännande att se vad som händer då.
Tråkiga är att en av dem sista tre är en från BN och den försvinner inte förns i november
Förra månaden gick jag från 8st till 7st förfrågningar, när en från santander försvann och betyget rörde sig inte alls.
Idag när jag gick från 7st till 6st och en förfrågan från BN försvann så gick betyget från 2,6 till 2,0
Nästa vecka försvinner yttligare 3st så ska bli väldigt spännande att se vad som händer då.
Tråkiga är att en av dem sista tre är en från BN och den försvinner inte förns i november

- Meddelanden
- 144
- Mottagna reaktioner
- 64
- Poäng
- 197
Inatt försvann 10 st ff ifrån 25 till 15 st men tyvärr påverkade det inte betyget alls.
- Meddelanden
- 739
- Mottagna reaktioner
- 386
- Poäng
- 487
Vilket går bankerna mest på ? Kreditbetyget eller Scoring poängen ?
För kreditbetyget blev bättre men Scoring poängen ligger fortfarande kvar på samma.
Borde dessa inte vara synkade med varandra på något sätt ?
För kreditbetyget blev bättre men Scoring poängen ligger fortfarande kvar på samma.
Borde dessa inte vara synkade med varandra på något sätt ?
- Meddelanden
- 645
- Mottagna reaktioner
- 418
- Poäng
- 527
I natt försvann det en ff från Advisa och betyg på UC gick från 2,4 till 1,4. Nu jag har tre ff kvar, varav två går ut på samma dag i december. Det är absolut mitt nyttjande av kreditkorten som gör att jag ligger över 0,5.
- Meddelanden
- 645
- Mottagna reaktioner
- 418
- Poäng
- 527
Undrar också över varför Bisnodebetygen är olika? Sist jag gjorde en Advisa ff, i april, tog Bra Bank och Sevenday varsin bisnode samma dag. På den ena är min kreditrisk 0,70, men på Sevenday står kreditrisk 3,50.
Har sett skillnader av det här slaget på mina UC-kopior också som kommer i luntan efter Advisa ff. Är det så att varje blancolångivare har egna beräkningar utifrån andra kriterier? Vad beror det här på?
Har sett skillnader av det här slaget på mina UC-kopior också som kommer i luntan efter Advisa ff. Är det så att varje blancolångivare har egna beräkningar utifrån andra kriterier? Vad beror det här på?
- Meddelanden
- 1 073
- Mottagna reaktioner
- 465
- Poäng
- 557
men via låneförmedlare så är det väl inte låneförmedlaren som tar Bisnode så bankerna tar egna Bisnode, och då blir det exempelvis 2st förfrågningar, andra får ju då högre risk än den första precis som att om du gör två UC förfrågningar med några minuters mellanrum så kommer den andra få mycket högre risk än den förstaUndrar också över varför Bisnodebetygen är olika? Sist jag gjorde en Advisa ff, i april, tog Bra Bank och Sevenday varsin bisnode samma dag. På den ena är min kreditrisk 0,70, men på Sevenday står kreditrisk 3,50.
- Meddelanden
- 645
- Mottagna reaktioner
- 418
- Poäng
- 527
- Meddelanden
- 2 442
- Mottagna reaktioner
- 1 592
- Poäng
- 1 147
Har säkert varit upp förut i denna tråden. Men hur mycket gör en överskriden kredit på 200 kr åt betyget?
Svårt att ge en siffra, men maxade krediter påverkar betyget i hög grad, överskridna påverkar såklart än mer! Mycket bättre att ha lån än krediter för betyget, så försök lösa/minska alla krediter i första hand.
- Meddelanden
- 1 510
- Mottagna reaktioner
- 689
- Poäng
- 667
Svårt att ge en siffra, men maxade krediter påverkar betyget i hög grad, överskridna påverkar såklart än mer! Mycket bättre att ha lån än krediter för betyget, så försök lösa/minska alla krediter i första hand.
Är dock en liten skuld på 2700 till resurs. Är beviljad 2500 o står utnyttjad 2700. Ska lösa den tills nästa månad är slut. Den hinner nog inte registreras hos uc nu innan skiftet nu.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.