Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Hej!

Undrar lite över mitt kreditscore, har 18.1% men har endast ett bolån 1.3milj, inga kreditkort, inga övriga lån eller avbetalningar och inkomst på 419.000. Dock har jag en misskött kredit anmärkning på 9800:- från September förra året så kan detta påverka att mitt score är så högt? Skulle vara kul om det sjönk men ser ganska mörkt ut just nu..

Mvh
Lelle
Med största sannolikhet beror det på din anmärkning! Och om du har många ff.

Hej!

Undrar lite över mitt kreditscore, har 18.1% men har endast ett bolån 1.3milj, inga kreditkort, inga övriga lån eller avbetalningar och inkomst på 419.000. Dock har jag en misskött kredit anmärkning på 9800:- från September förra året så kan detta påverka att mitt score är så högt? Skulle vara kul om det sjönk men ser ganska mörkt ut just nu..

Mvh
Lelle

Jag tror du är ganska körd hos många om du söker lån t.ex på låneförmedlare eller online.

Men inte omöjligt att du får ja hos en bank om dom gör en personlig låneansökan. Du har bostad som säkerhet, bra lön och inga andra lån

Hej!

Mvh
Lelle

Ja om det är exakt som du skrev så är det enbart den som drar ner ditt betyg den lär sjunka under 1 med de förutsättningarna du har.

Jag tror du är ganska körd hos många om du söker lån t.ex på låneförmedlare eller online.

Men inte omöjligt att du får ja hos en bank om dom gör en personlig låneansökan. Du har bostad som säkerhet, bra lön och inga andra lån

Jag misstänker det också och det är enbart slarv av mig att detta uppstod och har ingen annan än mig själv att skylla.
Har dock löneökning till 432.000 som börjar gälla i september kan detta göra att min lilla chans ökar något tror du? Har mina föräldrar att ta hjälp av men vill ändå stå på mina egna ben och hantera detta själv. Vet inte riktigt om jag ens vågar göra en låneansökan via t.ex Advisa.

Tjena! Läst runt här ett tag nu och älskar forumet. Skulle nu behöva lite hjälp då jag är ute efter ett lån. Men antar att betyget är lite högt för att få nå bra.

Undrar lite över mitt kreditscore, idag försvann min sista anmärkning.
Hade 13.9 innan och fick nu 9.3 har inga lån eller krediter men ändå så högt! Har en FF från Sileo kapital AB som försvinner 2019-09-14 är det den som gör mitt betyg så högt?
Vad tror ni mitt betyg hamnar på efter att den försvinner?

Årsinkomst: 250 000kr
Underskott: 2600kr

MVH
Erton

Direkt efter att en anmärkning försvinner kan betyget förbli högt, men efter ett tag kommer det ticka neråt.
Vidare, tror jag Sileo räknas som en blank förfrågan, vilka är vidriga för betyget.

Så, summerat. Utifrån ovan bör ditt betyg förbättras en hel del framöver. Så ha lite is i magen, nån månad eller två.

Hej, har också lurat runt här ett tag så eftersom jag ff läser så tänkte jag hoppa med här i forumet.
Jag har ett score idag på 4% (uc-score 559) vilket jag är grymt stolt över då det vart skyhögt i stort sett hela livet.
Åkte tyvärr på ett utmätningsförsök på under tusenlappen den 20 jan 2017 när jag hade löneutmätning som då drogs den 25. Det drogs 2885:- vilket det överskridande betalades tillbaka i Feb..

Nu till min undran.
Jag har 1 ff som går ut i Januari samt att utmätningenförsöket försvinner då.
Ekonomiska förutsättningar : Lön 530.000 Överskott kapital 1600
risk idag 4,01.
Vad kan jag räkna med för score efter Januari. Tvär dyker det eller forstsätter det sjunka som idag med 1 per månad?
Har i övrigt inga lån/krediter.
En annan tanke jag har är om bankerna på nåt sätt ser att jag haft detta ekonomiska strul i mitt liv eller ser dem bara ett "blankt" papper efter Januari?
Har för första gången i mitt liv fått en tanke på att ska ett eget boeende.

Hej, har också lurat runt här ett tag så eftersom jag ff läser så tänkte jag hoppa med här i forumet.
Jag har ett score idag på 4% (uc-score 559) vilket jag är grymt stolt över då det vart skyhögt i stort sett hela livet.
Åkte tyvärr på ett utmätningsförsök på under tusenlappen den 20 jan 2017 när jag hade löneutmätning som då drogs den 25. Det drogs 2885:- vilket det överskridande betalades tillbaka i Feb..

Nu till min undran.
Jag har 1 ff som går ut i Januari samt att utmätningenförsöket försvinner då.
Ekonomiska förutsättningar : Lön 530.000 Överskott kapital 1600
risk idag 4,01.
Vad kan jag räkna med för score efter Januari. Tvär dyker det eller forstsätter det sjunka som idag med 1 per månad?
Har i övrigt inga lån/krediter.
En annan tanke jag har är om bankerna på nåt sätt ser att jag haft detta ekonomiska strul i mitt liv eller ser dem bara ett "blankt" papper efter Januari?
Har för första gången i mitt liv fått en tanke på att ska ett eget boeende.

Så länge du inte misskött ett lån tidigare hos banken du kommer att vända dig till, är det hur lugnt som helst.

Betyget kommer att bli tillräckligt bra för att du ska kunna göra det du vill göra i Januari.

Håll ut och lycka till!

Skriv gärna hur det har gått. Jag är i en liknande situation, fast jag har två månader kvar till min sista anmärkning är borta. Ligger på 1,75 i UC nu och tycker väl också att jag borde ned under 1 när anmärkningarna är borta, men det känns högst osäkert om det blir så...

Ja självklart, anmärkningen försvann inatt och min UC sjönk från 2,23 till 0,53. De skulder jag har är fördelade på tre krediter varav ett är ett bolån. Betalade in det minsta blancolånet igår, så blir spännande att se om det hjälper ytterligare nästa uppdatering.

Ja självklart, anmärkningen försvann inatt och min UC sjönk från 2,23 till 0,53. De skulder jag har är fördelade på tre krediter varav ett är ett bolån. Betalade in det minsta blancolånet igår, så blir spännande att se om det hjälper ytterligare nästa uppdatering.

Härligt! Tack för uppdateringen.

Hej!
Känner att det är dags för mig att samla mina lån nu då jag jobbat upp mitt kreditomdöme.

Har olika lån på ca 450 000 kr.
Remember 250 000 kr.
Avida finans 130 000 kr
Ica banken 39 000 kr
QPR finance 27 000 kr
Bank [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/66"]Norwegian kreditkort[/URL] 20 000 kr - 5 tusen kronor utnyttjat.
Har även krediter hos credway och euroloan på 10 000 vardera som är betalda och finns med i UC.

Årsinkomst 2017 : 324 000
Årsinkomst 2018 : 325 500

5 uc ff och dom försvinner iår.
1 uc 7 september.
2 uc 8 oktober
2 uc 28 oktober .

Har en riskprognos på 0.86 % idag så ligger ju under 1 % och det är ju bra.

Betalar ca 10 000 varje månad men det mesta är ju ränta.. så händer inte jätte mycket direkt.

Vad rekommenderar ni mig att göra..Ska jag vänta ut förfrågningarna och söka eller bör ja kunna få ett hyfsat lån om ja ansöker om det idag?
Möjligt att ja skulle kunna ta 2 lån på 250 och 200 tusen också.

Tacksam för svar då jag verkligen tänkt på detta dag in och dag ut väldigt länge.

Mvh

I och med att alla dina ff försvinner inom 2 månader bör du vänta ut dem.

5 ff är mycket om du vill vara garanterad att få bra erbjudande. Vänta åtminstone till att du endast har två kvar. Om du endast har synliga lån skulle jag söka ett samlingslån 8 okt för 350.000 och ett till lån till efter uc-uppdateringen i nov. För sedan behöver du vänta ett helt år för att ha möjligheten att få till bra lån, så det gäller att det blir ganska bra nu.

Vilket datum är det UC inhämtar uppgifter till kreditengagemangsregistret? Alltid den sista varje månad?

Gå den cirka 102% nyttjande grad på kreditkort till 95% tror ni det kommer hjälpa betyget?
Beviljat på 4 olika kreditkort 37 000, och har betalt in så jag ligger ungefär runt 95% nyttjande på alla.

Gå den cirka 102% nyttjande grad på kreditkort till 95% tror ni det kommer hjälpa betyget?
Beviljat på 4 olika kreditkort 37 000, och har betalt in så jag ligger ungefär runt 95% nyttjande på alla.

Ja, övertrassering är inte bra alls

Som vanligt, händer aldrig någonting på min uc i månadsskiftet, fortfarande 1.86..
Nu borde de dock börja hända nånting snart, de försvinner ff nästan varje månad och många fyller snart 6 mån.
Senast förbättrades mitt betyg mycket av en 6 mån men ingenting när en ff försvann

När går din anmärkning ut Bramse?

Från 0,83 till 0,77. Inget särskilt har hänt förutom att mitt minskade underskott uppdaterades för någon vecka sedan. Nu väntar jag en ny förbättring när en ff fyller 6 månader på lördag.

Riskprognos: 3,92% rasade från 4.1% ;) 0.9% varje månad nu trots att inget händer längtar till Jan/Feb :)

Nuläge:
59,9 % (efter credway rapporterade in)
32 UC-FF
410.000 i lån/krediter

I november:
11 UC FF
ca 330.000 i lån/krediter (ett lån på 80.000 försvinner)

Inkomst 370.000 Underskott 100.000
Tror ni min score kan sjunka till under 20% i november?

Från 0,83 till 0,77. Inget särskilt har hänt förutom att mitt minskade underskott uppdaterades för någon vecka sedan. Nu väntar jag en ny förbättring när en ff fyller 6 månader på lördag.

Mitt Bisnode betyg steg direkt från 5 till 6 när nya underskottet registrerats.

Hej jag har en fråga vet inte riktigt i vilken tråd jag ska skriva den men jag provar här.
Jag undrar varför mitt historiska skuldsaldo försvinner efter 12 månader hos creditsafe men hos UC så försvinner det efter 24 månader. Har dom inte samma regler att följa när det gäller såna här saker? Tex en anmärkning försvinner efter 3år hos båda 2 men inte ett historiskt skuldsaldo?? Någon som kan vara snäll och förklara.

Hej jag har en fråga vet inte riktigt i vilken tråd jag ska skriva den men jag provar här.
Jag undrar varför mitt historiska skuldsaldo försvinner efter 12 månader hos creditsafe men hos UC så försvinner det efter 24 månader. Har dom inte samma regler att följa när det gäller såna här saker? Tex en anmärkning försvinner efter 3år hos båda 2 men inte ett historiskt skuldsaldo?? Någon som kan vara snäll och förklara.

Dom får visa och spara uppgiften i 2 år. Vill man ha kortare tid så finns det inget hinder mot det.

Nuläge:
59,9 % (efter credway rapporterade in)
32 UC-FF
410.000 i lån/krediter

I november:
11 UC FF
ca 330.000 i lån/krediter (ett lån på 80.000 försvinner)

Inkomst 370.000 Underskott 100.000
Tror ni min score kan sjunka till under 20% i november?

Kan bli så, men beror ju även på andra faktorer så som nyttjandegraden av dina krediter...

Köpte en mindre grej via faktura, micro-uc togs och jag fick en omfrågekopia från kreditgivaren (Resurs Bank). Döm om min förvåning när omfrågekopian visade att min UC-score var 0,2 %. Loggar jag in på minuc visar den 14 %. Jag har förstått att micro-uc visar en lägre siffra än den verkliga men att det är så här stor skillnad?

Så fort mitt betyg är nere på 0.9 (mycket bra) så ska vi söka bolån hos en av storbankerna!
Jag är så exalterad, jag kommer bli smått galen innan jag kommer ner dit.
Just nu ligger jag på 1.9.
I november kommer jag ha 9 ff kvar, 7 st äldre än 6 mån, nästan alla ff är storbanker Ang bolån.
Jag har ett bolån på 1.9 milj, inkomst 350 000, blanco 120 000. I november borde väl chansen finnas att uc:n har gått ner hyfsat iaf?

Tjena! Läst runt här ett tag nu och älskar forumet. Skulle nu behöva lite hjälp då jag är ute efter ett lån. Men antar att betyget är lite högt för att få nå bra.

Undrar lite över mitt kreditscore, idag försvann min sista anmärkning.
Hade 13.9 innan och fick nu 9.3 har inga lån eller krediter men ändå så högt! Har en FF från Sileo kapital AB som försvinner 2019-09-14 är det den som gör mitt betyg så högt?
Vad tror ni mitt betyg hamnar på efter att den försvinner?

Årsinkomst: 250 000kr
Underskott: 2600kr

MVH
Erton
Någon som har en idé om vad det skulle kunna landa på? Är ute efter ett lån på 250k finns det någon chans?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp