Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Någon som har en idé om vad det skulle kunna landa på? Är ute efter ett lån på 250k finns det någon chans?

Hej
Jag har inte en aning vad hur eller varför det blir så såklart, har väl diskuterats förr och ingen verkar veta helt säkert.
Min sista och enda anmärkning försvinner imorgon. den var på 850kr en obetald tv-licens...
så blir det när life happends.
Jag har 2,8 idag och är ganska rädd att det rusar i höjden imorgon.
Har inga underskott, inga förfrågningar ingenting, allt är helt rent när anmärkningen är borta.
Årsinkomst på 650´- 700´ så där ligger jag väl lite bättre till än dig kanske.

Måste inte ha ett lån men går i bilbytartankar så håller koll och hoppas på det bästa.
Hur som ev så ser jag ju om det är din förfrågning som spökar eller att det är nåt annat vi inte ser som de mäter efter. Eller då om skillnaden i årsinkomst gör nåt i ekvationen.
Säkert en blandning av allt såklart.

Köpte en mindre grej via faktura, micro-uc togs och jag fick en omfrågekopia från kreditgivaren (Resurs Bank). Döm om min förvåning när omfrågekopian visade att min UC-score var 0,2 %. Loggar jag in på minuc visar den 14 %. Jag har förstått att micro-uc visar en lägre siffra än den verkliga men att det är så här stor skillnad?
Jag har 3,3 på minuc men när någon tar en mini uc så blir det 77,30 i risk:(

Inte bars UC utan även Bisnode spökar.
Läser om er som åker ner till 1 i bisnode betyg efter en ansökan om SMS lån, jag har 14 ansökningar dom senaste månaderna och har fortfarande betyg 6 efter alla dom 14 senaste ansökningarna

Jadå!
Vaknade nyfiken och kollade. Igår hade jag 2,84 och en anmärkning
Anmärkningen försvann inatt och nu har jag 0,54. Så det känns som om man har förfrågning när anmärkningen försvinner ligger man beige till och risken hoppar ordentligt.
Men är allt nollat och ingen aktivitet det senaste så blir det bättre.

Min sista anmärkning försvann vid midnatt och min uc gick från 5,4 till 16,1
Hade hoppats på att kunna ta ett samlingslån i oktober för att få lite bättre räntor, men det är ju bara att glömma nu.

Gjorde en inbetalning på en kredit i torsdags och avsluta den igår. Kommer det med på uppdateringen för augusti?

Någon med över 800K i lån/krediter med låg UC?

Vad har du för förutsättningar i övrigt?

det beror väl till stor del vad man har för ränta
Räntor syns inte för UC.
Men tror det beror på hur många antal lån/krediter.
Om man har mindre antal -bättre betyg

Jag är själv överbelånad och när mina kreditkort var outnyttjade hade jag rätt bra betyg (hade även två lån på 180k och 200 k)

Räntor syns inte för UC.
Men tror det beror på hur många antal lån/krediter.
Om man har mindre antal -bättre betyg

Jag är själv överbelånad och när mina kreditkort var outnyttjade hade jag rätt bra betyg (hade även två lån på 180k och 200 k)

Indirekt så påverkar väl räntan ens UC eftersom det finns en ganska stark koppling mellan ränteutgifter och underskott av kapital. Inte för alla förstås, men för det stora flertalet låntagare är det så.

9st blancolån
3krediter
30tal FF och Ca 80000 in underskott
Sen en del utanför uc med....
Hopplöst o få till ett samlingslån innan ff är borta så får jobba på det nu

Hur pass utnyttjade är dina krediter? Sjukt du har 3% i UC-risk!

Mitt kreditbetyg har förbättrats litegrann.
Från 10,5 till 9,9.
Mina krediter/lån har inte uppdaterats ännu, men det kanske är på gång då betyget ändrades?
Inget annat har förändrats för mig än att jag har betalat in på kreditkort (men syns ej att det har uppdaterats än)

Jävlar vilken skillnad det gjorde!

Men verkligen!
Det kanske är någon speciell gräns?
Fast de vore rimligare om gränsen var från 10 till 9 ff..
Det var en förfrågan från Ica banken som jag fick på mig när ja bytte bank till dom så det var ju inte direkt en "skit förfrågan" heller...

Jävlar vilken skillnad det gjorde!

Har märkt att olika förfrågningar har olika värde. När en från Sileo (inkasso) försvann rasade UCbetyget. Kan vara skillnad även mellan seriösa och mindre seriösa kreditgivare, eller vad tror ni?

Har märkt att olika förfrågningar har olika värde. När en från Sileo (inkasso) försvann rasade UCbetyget. Kan vara skillnad även mellan seriösa och mindre seriösa kreditgivare, eller vad tror ni?
Förfrågarna får uppge för UC syftet med förfrågan. Det syftet påverkar betyget.

För mig ändrades betyget redan igår litegrann men kanske beror på att en ff blev 10 månader gammal. Men aldrig hänt för mig förut tror jag?!
Eller så ändrades betyget inför uppdateringen (Mina lån har ej uppdaterats)
Så jag tror/hoppas att det uppdateras måndag eller tisdag :)

Jag tippar med på imorgon, senast onsdag. Inte för jag väntar på något men ändå :D

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp