Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Är det ngt fel på Kreddy? Hade 33,9 förra månaden! Den här månaden har mitt underskotts höjts fr 19 000kr till 44 000kr. En ny kredit fr ikanobank Ikea har dykt upp på UC 4000/15 000kr.
Annars inget nytt.
Loggade in nyss och det står 5,6???? Måste väl ändå vara fel!!!!

Är det ngt fel på Kreddy? Hade 33,9 förra månaden! Den här månaden har mitt underskotts höjts fr 19 000kr till 44 000kr. En ny kredit fr ikanobank Ikea har dykt upp på UC 4000/15 000kr.
Annars inget nytt.
Loggade in nyss och det står 5,6???? Måste väl ändå vara fel!!!!
Underskott finns väl inte med på Kreddy? Menar du din totala skuld?
Om du loggar in på minuc vad står det där?

Banken tog en UC i samband med att jag ansökte om nytt kreditkort, UC-risk från 0,23 till 0,29 % efter detta.

Underskott finns väl inte med på Kreddy? Menar du din totala skuld?
Om du loggar in på minuc vad står det där?
Ja jag vet att underskottet inte syns på kreddy, nämnde det eftersom det är en av de förändringar som skett för mig i september på min Uc.
Jag har tyvärr inte minuc-tjänsten så kan inte kolla vad som står där. Men kreddy visade 33.9 förra uppdateringen och ännu högre i augusti. Därför blev jag väldigt förvånad.

Haha.. vilken affärsidé... har ni också fått erbjudande här via pm att få bort ff på uc mot betalning. 😵😵🙄

Haha.. vilken affärsidé... har ni också fått erbjudande här via pm att få bort ff på uc mot betalning. 😵😵🙄

kanske ngn som jobbar på Uc som skaffat extraknäck :D:D:D

Ja jag vet att underskottet inte syns på kreddy, nämnde det eftersom det är en av de förändringar som skett för mig i september på min Uc.
Jag har tyvärr inte minuc-tjänsten så kan inte kolla vad som står där. Men kreddy visade 33.9 förra uppdateringen och ännu högre i augusti. Därför blev jag väldigt förvånad.
Jag har inte heller den tjänsten men hade den för nästan 2 år sen. Men jag kan ändå se mitt kreditbetyg direkt när jag loggar in på minuc.

Jag har inte heller den tjänsten men hade den för nästan 2 år sen. Men jag kan ändå se mitt kreditbetyg direkt när jag loggar in på minuc.
Tack för tipset!! Loggade in på minuc och där står det 5,6.

Är inte det märkligt med så stort hopp från 33,9 till 5,6?

Mitt underskott gick upp fr ca 19 000 kr till 44 000 kr och detta registrerades hos Skv i mitten av september och även på uc. Men det kanske kommer påverka på kreddy först vid nästa uppdatering.

kanske ngn som jobbar på Uc som skaffat extraknäck :D:D:D

Detta forum måste vara den minst lyckosamma sidan att få napp på, då det gäller sådana här "tjänster". Själv sätter jag hellre in pengar på konton till alla amerikanska soldater som ska gifta sig med mig, därför jag är så högt belånad!😛

Tack för tipset!! Loggade in på minuc och där står det 5,6.

Är inte det märkligt med så stort hopp från 33,9 till 5,6?

Mitt underskott gick upp fr ca 19 000 kr till 44 000 kr och detta registrerades hos Skv i mitten av september och även på uc. Men det kanske kommer påverka på kreddy först vid nästa uppdatering.
Har du andra maxade krediter typ Credway?

Helt plötsligt, från ingenstans så sjönk nu mitt betyg från 1.3 till 1.21 :)
Trodde att det kunde hända nått på lördag då en ff fyller 6 månader, men nej, mitt i ingenstans hoppade de ner

Idag fyllde en ff 6 månader, nu var jag helt plötsligt nere på 1.13 :) det har inte hänt ett skit på månader känns d som och nu har de gått från 1.3 till 1.1 på någon dag :)

Ska bli intressant att se vad som händer med ens UC vid NÄSTA rapportering. Nytt blanco på 320K in men fyra av fem kreditkort nollade och avslutade (det femte betalt till fyllo men outnyttjat) PLUS att blanco från BN och Cashbuddy är slutbetalda och avslutade.

Jag väntar spänt på nästa uppdatering. Avslutade ett kreditkort i slutet på september som hittills alltid varit maxat.

Nej, det enda jag behöver är ett bolån. Jag är nu äntligen helt kreditfri.

Uppdateringen efter när krediter är avslutade brukar tillfälligt ge högre betyg så vänta er inte ett bra betyg direkt

Har du andra maxade krediter typ Credway?
Har EasyCard 4800/5000 kr
Sen har jag tre blanco som syns på Uc utöver bolånet
Och Ikea delbetala (4000/15 000 står i kreddy fast just nu är det 13 000/15 000 då jag gjort uttag) som jag inte trodde syntes på uc men det gör det tyvärr!

Har EasyCard 4800/5000 kr
Sen har jag tre blanco som syns på Uc utöver bolånet
Och Ikea delbetala (4000/15 000 står i kreddy fast just nu är det 13 000/15 000 då jag gjort uttag) som jag inte trodde syntes på uc men det gör det tyvärr!

Uc är väldigt känsligt. Krediter o sånt höjer betyget väldigt mycket. Höjer ännu mer så fort dom betalas av och avslutas men betyget blir sedan bättre efter ett tag. När väl krediterna är där på uc så är det som en buffert som man har.

Uc är väldigt känsligt. Krediter o sånt höjer betyget väldigt mycket. Höjer ännu mer så fort dom betalas av och avslutas men betyget blir sedan bättre efter ett tag. När väl krediterna är där på uc så är det som en buffert som man har.
Jo jag förstår men i mitt fall är det tvärtom, betyget har förbättrats avsevärt fr 33 till 5 trots 2 nya blanco som dykt upp på uc. Det är det jag tycker jag konstigt. Visst, 2-3 ff har försvunnit men min skuldbörda totalt har ökat.

Hej! Jag undrar om man kommer få sänkt betyg har 22 ff alla går ut den 10 november typ , när de fyllde 9 månader gick mitt betyg från 53 till 21 i risk men sen dess augusti har de stått stilla fast 3 ff försvunnit tror ni min uc går ner mera när resten försvinner , har 2 maxade kreditkort och massa sms lån 8 st så får inget mer där till kreditkorten tyvärr , har 190 000 inkomst 20 underskott och bara 2 kreditkort ,

Hej! Jag undrar om man kommer få sänkt betyg har 22 ff alla går ut den 10 november typ , när de fyllde 9 månader gick mitt betyg från 53 till 21 i risk men sen dess augusti har de stått stilla fast 3 ff försvunnit tror ni min uc går ner mera när resten försvinner , har 2 maxade kreditkort och massa sms lån 8 st så får inget mer där till kreditkorten tyvärr , har 190 000 inkomst 20 underskott och bara 2 kreditkort ,

om 22 förfrågningar försvinner då så kommer nog du få ett väldigt mycket bättre betyg ☺️

Jo jag förstår men i mitt fall är det tvärtom, betyget har förbättrats avsevärt fr 33 till 5 trots 2 nya blanco som dykt upp på uc. Det är det jag tycker jag konstigt. Visst, 2-3 ff har försvunnit men min skuldbörda totalt har ökat.
Skuldbörda påverkar inte mkt men nyttjandegrad på totalen krediter påverkar jättemycket. När din Ikea-kredit dök upp så sjunk din nyttjandegrad på totalen krediter väldigt mkt vilket var mycket positivt. Jag tolkar det som att exvis en maxad 5000kr enda kredit kan vara förödande för betyget.

om 22 förfrågningar försvinner då så kommer nog du få ett väldigt mycket bättre betyg ☺️
Okej man får hoppas följt kreditkollen nått år även fast det ör förbättringar står betyget helt stilla för mig oftast 3-4 månader i rad . Men sen läste jag att enligt uc så påverkar bara förfrågningarna de första 6 månaderna men för de flesta sänks ju säkert risk prognosen

Blanco är inte lika dåligt som kreditkort/krediter
Jag hade bättre betyg då jag var lite överbelånad med blanco än då jag hade flera olika maxade kreditkort (som inte var över min inkomst då)

Skuldbörda påverkar inte mkt men nyttjandegrad på totalen krediter påverkar jättemycket. När din Ikea-kredit dök upp så sjunk din nyttjandegrad på totalen krediter väldigt mkt vilket var mycket positivt. Jag tolkar det som att exvis en maxad 5000kr enda kredit kan vara förödande för betyget.
Tack för förklaringen :) då tror jag att mitt betyg kommer hoppa upp till 25-30 när ikea skulden uppdateras till 13 000/15 000 kr
Spelar egentligen inte så stor roll just nu för min del för jag ska inte söka lån förrän i juli månad 2020. Men jag blev förvånad över att betyget gick ner så pass mkt. Vi får se vid nästa uppdatering. Upp som en sol, ner som en pannkaka :D

Blanco är inte lika dåligt som kreditkort/krediter
Jag hade bättre betyg då jag var lite överbelånad med blanco än då jag hade flera olika maxade kreditkort (som inte var över min inkomst då)
Attans att jag skaffade det här ikea kortet, det är gemensamt med min sambo men det hade varit bättre om bara han stod på ikea kontot/kortet. Men nu får det vara. men ärligt talat trodde jag inte att det skulle synas på uc.

Riktigt härligt att betyget gick upp igen till 66.7%. Inga nya krediter. Försvunnit ca 55k från uc.

Gick från 2,0 till 0,8. Pga mindre skuld på kortkrediterna.

Hur lång tid efter att det studsat upp efter att man avslutat ett kreditkort börjar det sjunka tillbaka?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp