- Meddelanden
- 2 523
- Mottagna reaktioner
- 1 240
- Poäng
- 927
Då hade dem själv fel då. Det är redan uppdaterat nu den 15e
alltid mellan 15:e-20:e typ
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Då hade dem själv fel då. Det är redan uppdaterat nu den 15e
Betalat ner synliga blanco från 336 000 till 105 000. Avslutade även 1st kredit som legat outnyttjad. Ca 25000 utrymme på denna.
Betyget steg från 0.5 till 1.0
Är din uc lika trevlig som min nu?Det är nog för att ni outnyttjade (buffert) kredit försvann...
Mitt betyg gick från 0,34 till 0,43 och det enda som ändrats vad jag kan se är att jag gjort den vanliga avbetalningen på mitt blancolån. Min enda kredit är fortfarande outnyttjad och ingen upplysning har tagits.
Något annat som kan ha påverkat?
Jag undrar... det sägs att man jämförs med andra i samma åldersgrupp typ att man är indelade i ”fack”?Mitt betyg gick från 0,34 till 0,43 och det enda som ändrats vad jag kan se är att jag gjort den vanliga avbetalningen på mitt blancolån. Min enda kredit är fortfarande outnyttjad och ingen upplysning har tagits.
Något annat som kan ha påverkat?
Uc-mätaren är ett mysterium. Är säkert pga du har lån och krediter på uc.
vi alla bör nog vara skuldfria och inte ha några förfrågningar för att vara säkra på att ha 0,1 i betyg.
Jag undrar... det sägs att man jämförs med andra i samma åldersgrupp typ att man är indelade i ”fack”?
Om det då försvinner eller tillkommer x antal personer i detta ”fack”, påverkas övrigas betyg då tror ni? 😱
Ja, våra funderingar och tankar är många. Vi lär väl aldrig bli kloka på UC:s beräkningar 😕Jo, det är väl det säkraste sättet att få ett lågt betyg, men tycker det är konstigt att man får sämre betyg utan att på något vis ha gjort något. Får väl se om det sjunker den 24:e när min näst sista förfrågan försvinner.
Det vore ju lite intressant. Förstår fördelarna med en dynamisk modell då exempelvis ett gynnsamt ränteläge kanske innebär att det normala är att vara belånad till viss grad, men samtidigt blir det lite trist när man tar tag i sina problem och betyget ligger utom den egna kontrollen iaf.
Där ser man! Från 1,2 till 0,19! Trots att jag är överbelånad och hamnade rejält i klaveret igen i somras går betyget återigen åt rätt håll.
En kredit nedbetald från 25.000 till 0, Santanders kreditkort stod kvar med 6500 trots att det nedbetalades för en vecka sedan. Men inget gnäll ska jag leverera!
Om antalet nya betalningsanmärkningar ökar generellt i samhället så kommer samtligas betyg försämras något. Jag har sett att KFM meddelat att antalet ärenden hos dom ökar.Jo, det är väl det säkraste sättet att få ett lågt betyg, men tycker det är konstigt att man får sämre betyg utan att på något vis ha gjort något. Får väl se om det sjunker den 24:e när min näst sista förfrågan försvinner.
Det vore ju lite intressant. Förstår fördelarna med en dynamisk modell då exempelvis ett gynnsamt ränteläge kanske innebär att det normala är att vara belånad till viss grad, men samtidigt blir det lite trist när man tar tag i sina problem och betyget ligger utom den egna kontrollen iaf.
Du skulle ha betalat ner Santander krediten senast 30:e september för att garanterat haft den nedbetalad till denna UC-uppdatering.Där ser man! Från 1,2 till 0,19! Trots att jag är överbelånad och hamnade rejält i klaveret igen i somras går betyget återigen åt rätt håll.
En kredit nedbetald från 25.000 till 0, Santanders kreditkort stod kvar med 6500 trots att det nedbetalades för en vecka sedan. Men inget gnäll ska jag leverera!
Okej! Det borde jag ju lärt mig vid det här laget.Du skulle ha betalat ner Santander krediten senast 30:e september för att garanterat haft den nedbetalad till denna UC-uppdatering.
wow! Det var inte dåligt! Grattis. Se till att stanna där nuFrån 58 till 1,5.. Slutbetalt alla lån utan ett..

Varit samma för mig med Credway också. Betalade någon gång den 28:e. Den extra betalningen hann ej komma med. Måste nog betala någon dag tidigare till dem för att veta att dem rapporterar rätt till UC.Uppdaterat. Sjönk från 58% till 46%.
Ett kreditkort nollat (det andra kreditkortet övertrasserat, min inbetalning hann inte registreras). Slutbetalning till credway hann inte komma med heller, så hoppas på underverk till nästa uppdatering. Då försvinner en hel dels UC FF också och 3 små krediter avslutade.
Varit samma för mig med Credway också. Betalade någon gång den 28:e. Den extra betalningen hann ej komma med. Måste nog betala någon dag tidigare till dem för att veta att dem rapporterar rätt till UC.
Santander rapporterar i samband med att dom gör fakturorna mellan 4-7 ungefär varje månad. samma sak varje månad med dom, jag har börjat undvika att plocka ut större summor första veckan med deras kortJag gjorde en stor extra amortering den 2:a oktober (dvs denna månad) på ett Santanderlån och ändå kom den amorteringen med på denna månads UC-uppdatering. Så det verkar, inte vara ”heligt” för bankerna att endast rapportera in det exakta saldot per exakt den sista i månaden. Dvs några dagar in på den nya månaden kan slinka med i rapporteringen för några banker.
När det dock gäller krediter så kanske bankerna är mer noggranna?
är det helt riskfritt att söka nu? jag menar ingen risk att UC ger förra månadens betyg om man söker något nu?
jag gick ju från 0,9 till 0,2 genom att gå från strax över 50% utnyttjat på kreditkorten till 10% (från 75 till 15k av 150k)
att jag månaden innan tog bort två kreditkort på totalt 90000 gjorde inget för betyget då den totala nyttjandegraden steg pga det.
att du har sämre betyg nu beror troligtvis på att din totala nyttjandegrad är högre än tidigare. så ditt betyg går ner igen när du sänker nyttjandegradenMitt betyg gick från ca 5 till 11,6 när jag avslutade 2 krediter. Hur lång tid tar det innan betyget blir bättre igen?
att du har sämre betyg nu beror troligtvis på att din totala nyttjandegrad är högre än tidigare. så ditt betyg går ner igen när du sänker nyttjandegraden
ok, då är det för att du har blivit av med din ekonomiska buffert som du tidigare hade. krediter som inte är utnyttjade förbättrar betygetHar inga andra lån eller krediter nu.
Har inga andra lån eller krediter nu.
Samma här! Avslutade mitt kreditkort och det hoppade upp från 4,2 till 7,7.
Jag har inga andra lån, krediter, blanco, skulder, avbetalningar. Jag är helt "ren".
Det är ett riktigt dåligt system.
Min taxerade inkomst är låg, 135000 pga studier och mammaledighet. Men nu har jag bra jobb. Ej uppdaterat på UC dock. Men jag är ensamstående med barn så det försämrar också tydligen.Vad har du för inkomst? Har du några UC-förfrågningar?
varför är det dåligt? dom bygger risken på statistik, den som har krediter och visar att den kan sköta dom är ju mycket säkrare än någon som inte har någon kredit som kanske inte klarar av att ha krediter, maxar allt osv.Samma här! Avslutade mitt kreditkort och det hoppade upp från 4,2 till 7,7.
Jag har inga andra lån, krediter, blanco, skulder, avbetalningar. Jag är helt "ren".
Det är ett riktigt dåligt system.
Det är dåligt för de tar inte hänsyn till att man kanske har en buffert i form av besparingar och därmed inte har något behov av krediter.varför är det dåligt? dom bygger risken på statistik, den som har krediter och visar att den kan sköta dom är ju mycket säkrare än någon som inte har någon kredit som kanske inte klarar av att ha krediter, maxar allt osv.