- Meddelanden
- 31 755
- Mottagna reaktioner
- 16 682
- Poäng
- 11 977
Osäker om jag fått bättre betyg. Tror jag har haft 0.16, numera 0.15.. inte gjort något alls för att förtjäna det.
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Hur mycket har du i blanco?jag hade för två veckor sedan 0,2 med 2ff, sökte så ett bolån på 700k och blev nekad (wtf?)
mitt betyg med 3 ff blev då 0,3
Nu två veckor senare sökte jag hos en annan bank och blev beviljad 850k (hade fått 1 mille om jag gått in på ett kontor så att dom hade hjälpt till att lösa blanco med bolånepengarna, nu får jag lösa själv och höja upp i efterhand om jag vill)
i alla fall så har jag nu 0,4 i betyg med 4ff varav 2ff från senaste 2 veckorna och 2 gamla förfrågningar
Dessa uppgifter uppdateras 2 ggr/mån på UC.Fick slutskattebesked igår , någon som vet när de nya uppgifterna kommer synas på uc ??
Vilken bank nekade dig med 0.2 uc??jag hade för två veckor sedan 0,2 med 2ff, sökte så ett bolån på 700k och blev nekad (wtf?)
mitt betyg med 3 ff blev då 0,3
Nu två veckor senare sökte jag hos en annan bank och blev beviljad 850k (hade fått 1 mille om jag gått in på ett kontor så att dom hade hjälpt till att lösa blanco med bolånepengarna, nu får jag lösa själv och höja upp i efterhand om jag vill)
i alla fall så har jag nu 0,4 i betyg med 4ff varav 2ff från senaste 2 veckorna och 2 gamla förfrågningar
326k synligt.Hur mycket har du i blanco?
Avanza/Stabelo dom räknar väldigt höga levnadskostnader (orealistiskt höga) man fick inte någon möjlighet att ange boendekostnaden heller så det räknades på mer än det dubbla där också.Vilken bank nekade dig med 0.2 uc??
Avanza/Stabelo dom räknar väldigt höga levnadskostnader (orealistiskt höga) man fick inte någon möjlighet att ange boendekostnaden heller så det räknades på mer än det dubbla där också.
helt sjukt att bli nekad på så små belopp med bra lön. ingen hänsyn verkar heller tas med hur ekonomin är i övrigt, jag och frugan har investeringar på över 1,6 miljoner, att då höra att vi saknar 6000 i kalkylen på ett ynkligt 700k bolån är bara löjligt
ja och det lär dom slipp med så höga krav och max 60% belåningsgrad...Låter som dom siktar på att helt slippa kreditförluster
det som du har sista dagen i månaden på olika krediter och lån är det som kommer visas på uppdateringen som sker mellan 15-20 månaden efterIom att jag är ny på det här att hålla koll på min uc, när uppdateras den, är det vid månadsskifte eller specifikt datum?
Okej, gäller det ev anmärkningar och FF också? Har inga nya FF och ingen betalningsanmärkning för den delen men intressant och bra att ha koll. Ev anmärkningar om misskött kredit, hamnar det också under anmärkningar?det som du har sista dagen i månaden på olika krediter och lån är det som kommer visas på uppdateringen som sker mellan 15-20 månaden efter
nej FF och anmärkningar syns direkt och försvinner direkt på årsdagen.Okej, gäller det ev anmärkningar och FF också? Har inga nya FF och ingen betalningsanmärkning för den delen men intressant och bra att ha koll. Ev anmärkningar om misskött kredit, hamnar det också under anmärkningar?
Tack för svar! Får försöka läsa på. Tycker inte jag blir klokare just med det där om missbrukad kredit heller, fattar att man ska kunna se men jag fattar inte var. Spontant och rimligast i mitt tycke borde det hamna under anmärkningar men jag vet inte. Är det samma för sådana, anmärkningar om misskött kredit?nej FF och anmärkningar syns direkt och försvinner direkt på årsdagen.
finns mer info på UC hemsidan om alla uppfateringsfrekfrenser på olika uppgifter
jag upplevde att det var några dagars fördröjning med uppdateringen av betyget, i alla fall i Kreddy när jag tog nya förfrågningarFörsvann 7 ff inatt av totalt 20 hände inte någonting med betyget som är 21,32 uppdateras bara betyget 1 gång i månaden trodde betyget skönk när ff försvinner
Nja tror det är olika. Ibland har betyget uppdaterats för mig efter ff försvunnit och ibland har det inte. Beror nog på hur många totalt man har och övriga förutsättningarJa det är nog samma på minuc att de uppdateras i efterhand , enligt uc så uppdateras ju uc direkt när en ff försvinner men inte att själva betyget uppdateras omgående står de ju inget om , dåligt kan man tycka för om man har 50 ff som bara tynger ner ens betyg och försvinner alla samma dag men betyget står kvar är det ju konstigt då man är ju mer kreditvärdig med 0 ff än med 50 ff

Försvann 7 ff inatt av totalt 20 hände inte någonting med betyget som är 21,32 uppdateras bara betyget 1 gång i månaden trodde betyget skönk när ff försvinner
Det är väl så de tänker men nått borde man ju tycka de skulle gått ner typ till 19 minst ialafallDet är väl antagligen inte så mycket bättre att ha 13 förfrågningar än att ha 20... Allt över 3-4 st borde räknas som ovanligt många.
Det är väl antagligen inte så mycket bättre att ha 13 förfrågningar än att ha 20... Allt över 3-4 st borde räknas som ovanligt många.
Så förfrågningar gör bara skillnad när de är runt 5 eller mindre om typ 1-2 st försvinner , kan nog vara så har inte så mycket erfarenhet av dehär så kul att få höraExakt så är det. Samma om du har 7 eller 12 anmärkningar.
mina sista ff försvinner snart om 2 veckor bara då har jag 0 ff men 20 000 underskott kanske de som ställer till de , har massa sms lån läst här ett tag har 10 lån varav 3 på uc , tänkt o söka sa0mlingslån men rädd att betyget frysit fast har stått o stampat 5 månader utan att de rört sig med 0,01 vilket jag tycker är märkligt ff blir ju äldre o vissa har försvunnit o nu 7 st utan resultat , men de får väl bli bank norwegian 23,99 ränta hahaI Maj var mitt betyg påväg mot det bättre. Jobbade för ett bättre betyg så jag äntligen kunde söka ett samlingslån och baka ihop alla smålån.
Sen kom smällen. Missade en faktura som kom på mailen och påminnelse skickades till min gamla adress så den hamnade hos inkasso. Inkasso tog en upplysning samma dag som fakturan från dom rasade ner i brevlådan. Efter flera samtal med inkasso bolaget (Sergel) om att ta bort förfrågan fick jag bara samma svar tillbaka ”Nej men det går inte. Vi kan inte ta tillbaka en kreditupplysning”.
Detta gjorde så mitt betyg sköt från 11% med 18ff till 86.3% med 19ff...
2ff försvann Augusti och betyget sjönk till 56% sen sjönk det ytterligare för att tillslut landa på 36.5%.
Igår försvann en till ff och betyget sjönk till 28.9% och är nere på 10ff där den senaste förfrågningen nu är 4 Månader gammal.
Ser ett ljus!
Läste någonstans att telia sålt sergel till marginalen. Kan kanske vara därför?jag trodde inte sergel gjorde UC, utan bara gjorde egna upplysningar?
Hej!
Känner att det är dags för mig att samla mina lån nu då jag jobbat upp mitt kreditomdöme.
Har olika lån på ca 450 000 kr.
Remember 250 000 kr.
Avida finans 130 000 kr
Ica banken 39 000 kr
QPR finance 27 000 kr
Bank Norwegian kreditkort 20 000 kr - 5 tusen kronor utnyttjat.
Har även krediter hos credway och euroloan på 10 000 vardera som är betalda och finns med i UC.
Årsinkomst 2017 : 324 000
Årsinkomst 2018 : 325 500
5 uc ff och dom försvinner iår.
1 uc 7 september.
2 uc 8 oktober
2 uc 28 oktober .
Har en riskprognos på 0.86 % idag så ligger ju under 1 % och det är ju bra.
Betalar ca 10 000 varje månad men det mesta är ju ränta.. så händer inte jätte mycket direkt.
Vad rekommenderar ni mig att göra..Ska jag vänta ut förfrågningarna och söka eller bör ja kunna få ett hyfsat lån om ja ansöker om det idag?
Möjligt att ja skulle kunna ta 2 lån på 250 och 200 tusen också.
Tacksam för svar då jag verkligen tänkt på detta dag in och dag ut väldigt länge.
Mvh
Hade du sökt ett belopp på 350.000 tror jag räntan hade varit en tredjedel av det.
@Korpen @Bramserud & övriga.
Om du har 500.000 i blancolån säger vi (räkneexempel).
Gör det något skillnad tror ni för betyget huruvida du har 2-3 aktörer dessa 500.000 är tagna hos eller om du har 10 aktörer?
Kanske marginell påverkan?
En annan fråga,
Hur vet jag om ett lån/kredit är avslutat hos UC?
Eftersom det är synligt för mig 12 månader efter att jag har avslutat ett specifikt lån är det ju svårt att veta om bara jag ser lånet eller jag + andra bolag?
Jag har 600 kkr på 6 blanco fördelat på 5 olika ”bra” aktörer och betyg 0.24 med 2ff som snart försvinner. Så antalet spelar inte stor roll. Däremot vilka banker du har lån hos kan påverka mer.@Korpen @Bramserud & övriga.
Om du har 500.000 i blancolån säger vi (räkneexempel).
Gör det något skillnad tror ni för betyget huruvida du har 2-3 aktörer dessa 500.000 är tagna hos eller om du har 10 aktörer?
Kanske marginell påverkan?
På Kreddy ser man enbart ej avslutade lån.En annan fråga,
Hur vet jag om ett lån/kredit är avslutat hos UC?
Eftersom det är synligt för mig 12 månader efter att jag har avslutat ett specifikt lån är det ju svårt att veta om bara jag ser lånet eller jag + andra bolag?