Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Hade ”Tekniskt Fel” på MinUC imorse men kunde logga in nu.
En ff hade försvunnit men betyget stod stilla ändå.
Reagerade dock på att alla lån och krediter stod som ”Senast uppdaterad: 31 Okt 2019”
När kan jag förvänta att mina krediter uppdateras hos UC? Vore ju skönt om dom kunde uppdatera det snart så dom ser att mina krediter minskar och på så vis förbättra mitt betyg!

Idag; 374k - 12,98% - 5ff
3-bet.anm var av ett utmätningsförsök

Ska bli spännande och se vad det blir när utmätningsförsök försvinner.

29/12 ;374k - ??.??% - 3ff
2 bet.anm (2år)(600kr och 8300 st1)
(30k qliro synligt på uc)

6 förfrågningar kvar. Varav en blank som försvinner inatt.

Lån totalt 410k
Inkomst: 310k
Kreditkort: utnyttjat 0

Risk 12%

Vad tror ni betyget blir när blanka ff försvinner?

Mycket märkligt då blanka förfrågningar brukar vara katastrof för betyget.

6 förfrågningar kvar. Varav en blank som försvinner inatt.

Lån totalt 410k
Inkomst: 310k
Kreditkort: utnyttjat 0

Risk 12%

Vad tror ni betyget blir när blanka ff försvinner?
Menar du blank ff från inkassobolag eller bara en vanlig ff?

Förändrades inte ens 0,01%... suck
Jag skulle rekommendera att du utnyttjar några hundralappar på ditt kreditkort dock Max 20% av beviljat belopp, UC bedömer nollad kredit som avslutad i varje fall kortsiktig då det tar tid innan kredit försvinner. UC ser också ett delvis outnyttjat kreditkort som en buffert för dig.

Jag skulle rekommendera att du utnyttjar några hundralappar på ditt kreditkort dock Max 20% av beviljat belopp, UC bedömer nollad kredit som avslutad i varje fall kortsiktig då det tar tid innan kredit försvinner. UC ser också ett delvis outnyttjat kreditkort som en buffert för dig.

Så är det inte alls. En kredit som är avslutad uppdateras precis lika snabbt eller långsamt som en kredit som man börjar använda eller betalar av. Vanligen i mitten av månaden efter att förändringen har skett.

Hade ”Tekniskt Fel” på MinUC imorse men kunde logga in nu.
En ff hade försvunnit men betyget stod stilla ändå.
Reagerade dock på att alla lån och krediter stod som ”Senast uppdaterad: 31 Okt 2019”
När kan jag förvänta att mina krediter uppdateras hos UC? Vore ju skönt om dom kunde uppdatera det snart så dom ser att mina krediter minskar och på så vis förbättra mitt betyg!
Så är det för mig med. Har inte förändrats något ännu

Konstigt att jag har northmill på mitt betyg men den har tyvärr gått till inkasso men ändå står det 30k kredit och 0 utnyttjat? Borde inte den tas bort

Konstigt att jag har northmill på mitt betyg men den har tyvärr gått till inkasso men ändå står det 30k kredit och 0 utnyttjat? Borde inte den tas bort

Om Credway gått till inkasso ska det väl stå 30 k kredit och 30 utnyttjat?

Tvärtom, om du inte har massa andra krediter/lån så är det snarare till din fördel/positiva att det står 0 utnyttjat av 30 tillgängligt för då tror bankerna att du har en buffert att röra dig med om det krisar...
30 av 30 hade dock varit förödande.

Nytt kreditbetyg efter att ytterligare en ff försvann igår: 1,76. Ytterligare en försvinner den 17/12 och sedan ”bara” två kvar innan alla ff är borta till nästa år. Det är en så ruggigt skön känsla att se att det går åt rätt håll. Visserligen stora blancolån men inga kreditkort kvar. Ser fram emot ett samlingslån nästa år :)

Nytt kreditbetyg efter att ytterligare en ff försvann igår: 1,76. Ytterligare en försvinner den 17/12 och sedan ”bara” två kvar innan alla ff är borta till nästa år. Det är en så ruggigt skön känsla att se att det går åt rätt håll. Visserligen stora blancolån men inga kreditkort kvar. Ser fram emot ett samlingslån nästa år :)

Hur mycket har du i Blanco?

Ca 780 K. Inkomst ca 390K. Så rätt kraftig överbelåning. Tanken är att testa med samlingslån under nästa år för att ytterligare minska månadskostnaderna och förbättra förutsättningarna för en skuldfri framtid. Framför allt måste blancot hos BN bort.

Hur mycket har du i Blanco?

Ca 780 K. Inkomst ca 390K. Så rätt kraftig överbelåning. Tanken är att testa med samlingslån under nästa år för att ytterligare minska månadskostnaderna och förbättra förutsättningarna för en skuldfri framtid. Framför allt måste blancot hos BN bort.
var går gränsen för att vara "överbelånad"?

Jag blev av med 1 av 8 ff idag men mitt kreditbetyg är på exakt samma. Borde det inte ha sjunkit något iaf?

Jag blev av med 1 av 8 ff idag men mitt kreditbetyg är på exakt samma. Borde det inte ha sjunkit något iaf?

7 och 8 kanske inte är nog skillnad, det beror på omständigheterna i övrigt också

Slant lite med uttrycket. Vet inte om det finns någon definition av överbelåning. Läst här någonstans att riktvärdet är att inte ha lån och krediter mer än 2,5 ggr årsinkomsten.

var går gränsen för att vara "överbelånad"?

Betyget gick från 25.8 idag till 23.2 helt utan någon anledning. Ingen ff bort och ingen ff blev 6månader...

Skulle säga att gränsen för överbelånad är när du inte kan betala dina lån. Man kan ju ha 1miljon i lån med 1% eller 15% ränta. Så storleken på lån man klarar kan ju variera mycket.

Idag hade mitt kreditbetyg gått ner till 0.9, mycket bra :)
Då passade jag på att göra en ansökan på Lendo, har ett blanco på 123 000, sökte nu ett nytt då räntan är över 8. Fick ett erbjudande på 160 000 från villaägarna, ska lösa mitt klarna också. De erbjöd mig 3.74 tror jag de i ränta!! Helt fantastiskt!! Är helt överlycklig :)

20:e är min gissning!

Nu på fredag eller måndag troligtvis. Har varit mellan den 13 och 16 dom senaste 4 månaderna

Minuc gick precis ut så måste förnya och betala om jag vill ha kvar det, men vill helst inte betala för det. Kreddy fungerar ju men hur fungerar det? Är de lika bra, när uppdateras det osv?

Minuc gick precis ut så måste förnya och betala om jag vill ha kvar det, men vill helst inte betala för det. Kreddy fungerar ju men hur fungerar det? Är de lika bra, när uppdateras det osv?
Kreddy uppdateras ofta i samma veva. Iaf för mig

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp