- Meddelanden
- 271
- Mottagna reaktioner
- 66
- Poäng
- 207
mitt är oförändrat
Är dina krediter uppdaterade?
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
mitt är oförändrat
Är dina krediter uppdaterade?
Mm krediterna uppdaterade men ej betyget.
Det brukar rekommenderas en nyttjandegrad av max 20%.Hade 1,8% men nu blev det 2,8% istället bara för jag nyttjat ett kreditkort 6.000 av 20.000 kr.
Tycker det är ganska sjukt att betyget hoppar upp 1% när man nyttjat så lite.
Ni vet när banker sätter score (Tror @LånaUtanPapper varit inne på detta) men mäter man enskilda krediters nyttjandegrad eller totalen?
Nu har jag nyttjat 50% på BN 0% på betalkoll och 74 av 75.000 på marginalen. Den totala andelen är således typ 85.000 nyttjat av 140.000 (ca)
Trots det har jag 11.1% i betyg vilket får ses som helt okej med tanke på att jag har 12 förfrågningar som försvinner denna månaden och rejält underskott.
Hade man tittat kredit för kredit så borde ju mitt betyg varit närmare 20% då mitt Marginalen kort är så "maxat"...
Har erat betyg ändrats efter månadens uppdatering? 60k lån har försvunnit från mig men betyget är helt oförändrat
Har ditt betyg uppdaterats än?uct uppdaterat med krediterna men betyget & score oförändrat fortfarande
Har ditt betyg uppdaterats än?
Nej, har som sagt betalat bort lån/krediter på 60k men betyget har inte ändrats en milliprocent..en ff försvann idag så det gick från 6,9 till 5,5, men tycker de borde sänkts mer iochmed endel krediter är borta och lägre blancoskuld.
Har ditt uppdaterats?
Nej, har som sagt betalat bort lån/krediter på 60k men betyget har inte ändrats en milliprocent..
Vad har du för nyttjandegrad på krediterna?
En förfrågan försvann..gick från 2,3 till 1,8. Har nu fem förfrågningar kvar..märkligt med så bra betyg när man har blanco på över 500k o superhögt underskott..
Förfrågningar verkar påverka betyget mest alltså!Snyggt!Förfrågningar verkar påverka betyget mest alltså!
Helt rätt! Har man 4-5 ff så påverkar det betyget i princip ingenting om man har bra förutsättningar i övrigt.Utnyttjande utav kreditkort påverkar ännu mer skulle jag säga.
Helt rätt! Har man 4-5 ff så påverkar det betyget i princip ingenting om man har bra förutsättningar i övrigt.
Helt rätt! Har man 4-5 ff så påverkar det betyget i princip ingenting om man har bra förutsättningar i övrigt.
Jag har 9 ff, 3 stycken försvinner i slutet på maj, 2 i juni, 1 i juli, 1 i okt, 1 i dec och 1 i apr.
Mitt betyg ligger på 0.6 så jag tror inte att mitt betyg kommer påverkas så mycket direkt när mina ff börjar försvinna...

Är du säker på att jag kan söka hos Lendo nu med detsamma? Ska man inte vänta några veckor innan man söker lån på nytt?Sök på lendo, de borde du kunna göra med en gång.
Har ditt betyg uppdaterats än efter kredituppdateringarna?Snyggt!Förfrågningar verkar påverka betyget mest alltså!
Läste på Advisas hemsida:
Läste på Advisas hemsida:
Hur många kreditupplysningar får man ha?
Normalt sett brukar det inte vara negativt att det gjorts någon enstaka kreditförfrågan på dig. Men för många förfrågningar kan göra det svårt att samla alla dina lån eftersom du uppfattas ha lägre kreditvärdighet. Så hur många kreditupplysningar får man ha per år för att det inte ska påverka ens chanser att samla lån? Det finns inget exakt svar på den frågan utan det beror på, men generellt kan man säga att om man har fler än tre under en kortare tidsperiod kan det försvåra att få samlingslånet beviljat. Trots att det är svårare att samla alla dina lån på en gång finns det möjlighet att samla några av lånen. Det förbättrar din kreditvärdighet så att du kan lyckas samla fler lån nästa gång.
Så är det grönt ljus för mig att söka nu då jag endast har en förfrågan sedan den 4 maj med 2,1 % i UC-betyg?
Ja, men jag har de tre senaste lönespecifikationer från mitt nya arbete. Finns det risk att jag kan få direkt avslag om jag söker genom förmedlare? Eller ska jag söka direkt hos en enskild bank istället?Du har låg inkomst så det kan vara ett problem
Ja, men jag har de tre senaste lönespecifikationer från mitt nya arbete. Finns det risk att jag kan få direkt avslag om jag söker genom förmedlare? Eller ska jag söka direkt hos en enskild bank istället?