Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Någon som vet vad det innebär att ens uc betyg inte ändras varken till de bättre eller sämre? Det bara står still på samma som föregående månad

Att din kreditvärdighet är oförändrad?

Vad menar du det är vad det innebär? Trodde att åtminstone min UC risk skulle gå ner någon procent men den står som oförändrad efter senaste uppdateringen

Nu går det bara runt .

"Någon som vet vad det innebär att ens uc betyg inte ändras varken till de bättre eller sämre?"

Det innebär att din kreditvärdighet är oförändrad

Nu går det bara runt .

"Någon som vet vad det innebär att ens uc betyg inte ändras varken till de bättre eller sämre?"

Det innebär att din kreditvärdighet är oförändrad
Synd trodde att det skulle ske någon liten förändring men får då hoppas på nästa uppdatering. Tack för förtydligande Lasseman

Synd trodde att det skulle ske någon liten förändring men får då hoppas på nästa uppdatering. Tack för förtydligande Lasseman
Varför borde den går ner? Har din situation förändrats avsevärt sedan uppdateringen innan?

Vad menar du det är vad det innebär? Trodde att åtminstone min UC risk skulle gå ner någon procent men den står som oförändrad efter senaste uppdateringen

Det beror ju på dig. Har du lånat, betalat av lån, sökt lån, flyttat, gift dig, köpt hus eller gjort något annat som påverkar din kreditvärdighet? Annars ska väl inte betyget ändra sig utan vidare.

Det beror ju på dig. Har du lånat, betalat av lån, sökt lån, flyttat, gift dig, köpt hus eller gjort något annat som påverkar din kreditvärdighet? Annars ska väl inte betyget ändra sig utan vidare.
Har nollat lån/krediter till Qliro så trodde det åtminstone skulle ändras nått men tydligen inte

Thorn 40k, brixo 18k, flexkontot 20k qliro 30k slutbetalat samt friia 50k, easycredit 22k och credigo 22k till inkasso. Totalt ca 200k borta från uc till nästa uppdatering. Tror ni det lär göra någon skillnad på betyget?

31.8% nu med 650k synligt. Både easycredit och credigo är övertrasserade 2k vardera.

Thorn 40k, brixo 18k, flexkontot 20k qliro 30k slutbetalat samt friia 50k, easycredit 22k och credigo 22k till inkasso. Totalt ca 200k borta från uc till nästa uppdatering. Tror ni det lär göra någon skillnad på betyget?
Övertrass är katastrof för betyget så det borde kunna bli stor skillnad

31.8% nu med 650k synligt. Både easycredit och credigo är övertrasserade 2k vardera.

Var någonstans på minuc ser man om man har en missbrukad kredit? Under rapport och anmärkningar?

UC känns väldigt inkonsekvent...
Hade 16,4% i riskprognos i juli.
Den 31/7 försvann en förfrågan från Freedom Finance. Detta påverkade inte betyget alls. Fortfarande 16,4%
Nya inkomstuppgifter i början av augusti påverkade inte betyget alls. Fortfarande 16,4%
Vid uppdateringen i augusti dök ett lån från vivus upp på 13500 som jag tyvärr blev tvungen att ta i juli. Betyget drog iväg till 18,9%
14/8 försvann en ff från Brixo. Betyget ändrades till 15,2%.
15/8 försvann en ff från Thorn. Betyget ändrades till 12,4%
Nu har jag 5 ff kvar. Nästa försvinner den 10/10. Den är från Goodcash. Vågar man hoppas på någon större förbättring när den försvinner?
Påverkar förfrågningar olika mycket beroende på vilket företag som beställt kreditupplysningen?
Övrig info:
Inkomst 2019: 340000
Underskott: 144000
Blanco: 532000
Avbetalning: 5000
Kontokrediter: 127000
Totalt utnyttjat 665000
Totalt beviljat: 677000
Antal krediter: 13
Antal kreditgivare: 11

Blev uppringd av en låneförmedlare idag som ville försöka hjälpa mig att samla lån men när jag berättade att jag hade 12,4% i risk tyckte han att jag skulle vänta tills nästa förfrågan försvinner i oktober så jag måste försöka förbättra betyget innan dess. Är egentligen i akut behov av samlingslån.

Utan att veta exakt tror jag det kan vara såhär. Antal kreditfrågor man har spelar såklart roll men skillnaden mellan 23 och 22 eller 13 och 12 är väldigt liten. Ofta händer inget alls när en försvinner men ibland händer mycket. Kan det inte vara så att det är intervall 0-2, 3-5, 6-10, 11-15 osv. som påverkar att det är så olika vad som händer när en ff försvinner?

Utan att veta exakt tror jag det kan vara såhär. Antal kreditfrågor man har spelar såklart roll men skillnaden mellan 23 och 22 eller 13 och 12 är väldigt liten. Ofta händer inget alls när en försvinner men ibland händer mycket. Kan det inte vara så att det är intervall 0-2, 3-5, 6-10, 11-15 osv. som påverkar att det är så olika vad som händer när en ff försvinner?
Låter rätt så rimligt att det är någon form av intervall? För mig hände ingenting på 2 förfrågningar borta men jag har nu 12 st kvar. Men som vanligt är det helt omöjligt att förstå just hur man ska räkna! ‍♀️

Min uc uppdaterades inatt hade 42,8 i uc risk 12 anmärkningar 1 utmätningsförsök inatt försvann 3 anmärkningar o betyget gick ner till 41,1 hahaha vilket skämt ,,,,

Min uc uppdaterades inatt hade 42,8 i uc risk 12 anmärkningar 1 utmätningsförsök inatt försvann 3 anmärkningar o betyget gick ner till 41,1 hahaha vilket skämt ,,,,

Rätt bra betyg med 9 anmärkningar, har inga anmärkningar och 31.8 i betyg..

Rätt bra betyg med 9 anmärkningar, har inga anmärkningar och 31.8 i betyg..
Ja allt hänger ju samman med ens övriga uppgifter inkomst mm,,, jag har 500tkr års ink 13 tkr underskott 35tkr i synliga lån ca ,,,hur ser dina förutsättningar ut?

Ja allt hänger ju samman med ens övriga uppgifter inkomst mm,,, jag har 500tkr års ink 13 tkr underskott 35tkr i synliga lån ca ,,,hur ser dina förutsättningar ut?
Du har väldigt bra förutsättningar att få bra betyg när utmätningsförsök försvinner.

Jo fast med så många anmärkningar kan de inte bli någon markant skillnad! Utmätningsförsöket drar ner på betyget väldigt mkt ska du veta

Jo fast med så många anmärkningar kan de inte bli någon markant skillnad! Utmätningsförsöket drar ner på betyget väldigt mkt ska du veta
Ja utmf är mest graverande för betyget ,,,men kände väl att det kanske skulle hänt mer med betyget när en fjärdedel av mina anm försvann, mer än 1% på uc risken iaf annars finns ingen logik alls i systemet , eller ? Ska några vanliga anmärkningar generera 10% risk o några 0,3 då menar du ? Detta är alla allmänna anmärkningar, inte speciellt logiskt tycker jag

Ja utmf är mest graverande för betyget ,,,men kände väl att det kanske skulle hänt mer med betyget när en fjärdedel av mina anm försvann, mer än 1% på uc risken iaf annars finns ingen logik alls i systemet , eller ? Ska några vanliga anmärkningar generera 10% risk o några 0,3 då menar du ? Detta är alla allmänna anmärkningar, inte speciellt logiskt tycker jag
Finns inget logiskt i denna smutsiga värld tyvärr!

Fast det är ju helheten som scoren skall ta hänsyn till. Känns ju inte som att det är någon större skillnad med 9 anmärkningar och ett utmätningsförsök jämfört med 12+1. Men som sagt det kommer vara värdefullt tids nog. Kommer göra stor skillnad när du är fri från anmärkningar och utmätningsförsök jämfört med om du tex hade haft 3 kvar. I vilket fall så hade inget och gräva ner sig över då en bra score ändå inte hade varit till nytta i dagsläget.

Fast det är ju helheten som scoren skall ta hänsyn till. Känns ju inte som att det är någon större skillnad med 9 anmärkningar och ett utmätningsförsök jämfört med 12+1. Men som sagt det kommer vara värdefullt tids nog. Kommer göra stor skillnad när du är fri från anmärkningar och utmätningsförsök jämfört med om du tex hade haft 3 kvar. I vilket fall så hade inget och gräva ner sig över då en bra score ändå inte hade varit till nytta i dagsläget.
Nej gräva ner sig är det inte tal om förstår absolut att mitt betyg är skräp,,,men man undrar vad deras bedömnings system har för parametrar ,man kan iaf inte försöka logiskt räkna ut det hahaha,,,, om man tex får en ff på uc kan betyget gå upp nån procent men när en annan ff försvinner kan betyget stå kvar,var e logiken i det ? Sen man blev skuldfri på kfm så har man följt sitt betyg minutiöst därav mina funderingar

Att en färsk förfrågan påverkar betyget mer än ett år gammal ff är väl dock ganska logiskt. Speciellt med tanke på att UC inte vet om du tex har tagit ett nytt lån förrän ca en månad senare. Så att tid är en variabel som ingår i deras matematiska modell är nog ingen vild gissning. Inte heller att modellen är lite mer avancerad än 1-1 tar ut varandra.

En förfrågan som är 364 dagar gammal borde ha otroligt lite värde eftersom den är en dag från att ha ingen värde.

En förfrågan som är 364 dagar gammal borde ha otroligt lite värde eftersom den är en dag från att ha ingen värde.

Det är knappast så att vikten av en förfrågan minskar linjärt med dess ålder. När den är en vecka gammal så är effekten av den rimligen densamma som när den är en dag gammal, t.ex.

UC minskade med 3%, ingen ändring på skulder eller förfrågningar, kanske kan vara så att någon förfrågan blev äldre och därför inte slår ut lika mycket? 😕 Eventuellt att jag sprängt min UC senaste månaderna med skulder som syns och att den nu håller på återhämtar sig, vem vet.

UC minskade med 3%, ingen ändring på skulder eller förfrågningar, kanske kan vara så att någon förfrågan blev äldre och därför inte slår ut lika mycket? 😕 Eventuellt att jag sprängt min UC senaste månaderna med skulder som syns och att den nu håller på återhämtar sig, vem vet.

Japp.

Hej, alla MinUC-experter!

Har vid några tillfällen fått erbjudanden om att öka kreditutrymmet på kreditkort utan kreditupplysning.
Hur tror ni att det påverkar betyget att få utökad kredit utan kreditupplysning?
Rent logiskt borde betyget väl förbättras eftersom att risken att inte kunna betala en räkning minskar med större kreditutrymme?

(har en förfrågning och betyg på 0,4% at the moment)

Hej, alla MinUC-experter!

Har vid några tillfällen fått erbjudanden om att öka kreditutrymmet på kreditkort utan kreditupplysning.
Hur tror ni att det påverkar betyget att få utökad kredit utan kreditupplysning?
Rent logiskt borde betyget väl förbättras eftersom att risken att inte kunna betala en räkning minskar med större kreditutrymme?

(har en förfrågning och betyg på 0,4% at the moment)

Kan förbättra kreditbetyget men minska hur mycket banker kan tänkas låna ut.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp