Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Tycker du ska ha ett kreditkort synligt på UC men lågt utnyttjad kredit Max 20%, jag har 2 st kreditkort på 120k beviljat nyttjandegrad idag 20%. UC risk 0,4%, Blanco 660k, billån 70k, inkomst 480k underskott 2k. Har också ett BRAkort av samma anledning som dig 1 gratis flygresa t/r inrikes använder detta endast till flygresor.
Vilket kort rekommenderar du? Utan UC. Vill hels inte ha fler ff. Kortet jag sa upp va OKQ8.

Vilket kort rekommenderar du? Utan UC. Vill hels inte ha fler ff. Kortet jag sa upp va OKQ8.
Du kan även ha kontokredit som Betalkoll hos Collector de tar mini Uc som inte syns för banker men beviljad och utnyttjad kredit rapporteras till UC. Kan vara positivt för ditt Uc betyg om du inte utnyttjar mer än 20%.

Mitt kreditbetyg gick NER från 16% till 14% när jag sökte samlingslån från Lendo. Kanske har med senaste uppdateringen att göra också så jag har (väldigt marginellt) mindre utnyttjade krediter. Hade räknat med en liten höjning så kul överraskning. Längtar att komma under 10% och sen ännu lägre.

Har stått stilla på 7,17 % hur länge som helst nu, ett par månader. Nu helt plötsligt 6,72 % utan någon förklaring. Sånt gillar man! :faceheart:

Nu mår jag riktigt riktigt kass!

gått från totalt beviljat 362 000kr till 287 000kr
Och utnyttjat 273 000kr

Men min riskprognos gick då ifrån 7.3 till hela 12%!?... fy fan

Ja själv har man ju en lång väg att vandra..
70,6% i betyg och 8 färska utslag,ett utmätningsförsök samt en missbrukad kredit på det också.

Jag antar att det inte är någon större Idé att bry sig om betyget förens anmärkningarna har försvunnit?

2E63074B-DA84-43A9-B46C-20FA4B4AA132.webp
8BE6781F-508A-44FD-9BFC-CE357A66C09B.webp
Fråga: När man går in på minuc och blancon. Varför står det 0kr på vissa och hela beloppet på vissa? Alla är ju avslutade. Vad betyder detta för mig och mitt betyg, framtida ansökningar. Bifogar två bilder.

Edit: Jag har fler där beloppet står som ovan, både 0kr och hela summan.

Visa bilaga 1334 Visa bilaga 1333 Fråga: När man går in på minuc och blancon. Varför står det 0kr på vissa och hela beloppet på vissa? Alla är ju avslutade. Vad betyder detta för mig och mitt betyg, framtida ansökningar. Bifogar två bilder.

Edit: Jag har fler där beloppet står som ovan, både 0kr och hela summan.
När de är avslutade så står de kvar i 12 månader från datumet de avslutades och syns bara för dig. Inga andra banker ser det. Har jag förstått det som iaf.

När de är avslutade så står de kvar i 12 månader från datumet de avslutades och syns bara för dig. Inga andra banker ser det. Har jag förstått det som iaf.
Det förklara ju inte varför det står 0k på vissa och hela beloppet som andra. Allt är ju betalt och avslutat. Det borde väl stå 0kr på alla? Är det något som kreditbolagen missat?

Det förklara ju inte varför det står 0k på vissa och hela beloppet som andra. Allt är ju betalt och avslutat. Det borde väl stå 0kr på alla? Är det något som kreditbolagen missat?

Jag skulle helt klart dubbelkolla med den banken där skuldsaldot inte står på 0 kr. Det kan ta upp till 2månader innan rätt information hamnar hos UC har jag fått information om.

Jag skulle helt klart dubbelkolla med den banken där skuldsaldot inte står på 0 kr. Det kan ta upp till 2månader innan rätt information hamnar hos UC har jag fått information om.
Tack! Ska ta reda på varför det är som det är. Återkommer..

när betalade du in och avslutade?
Det som visas nu är vad som du skulle ha haft i slutet av december

Kolla så att din totala skuld har minskat med det du har betalat in.

Sen när du får en uc-kopia vid upplysning sp ser du krediterna/lån som bankerna ser

Kolla så att din totala skuld har minskat med det du har betalat in.

Sen när du får en uc-kopia vid upplysning sp ser du krediterna/lån som bankerna ser
Skulderna har fösunnit helt enligt plan. Men jag vill veta varför vissa avslutade blancon inte är nollade. Det ska stå kredit 0kr utnyttjad 0kr som det står på vissa. Det måste UC svar på och lösa. Hur tar man en upplysning på sig själv så man kan se hur det ser ut när banken tar en?

ok, kanske

om du kollar i appen Kreddy hur ser det ut där? för där försvinner avslutade krediter helt på månadsuppdateringen efter att man har avslutat krediterna
I Kreddy är alla borta utom en då som jag har kvar. Inget annat syns.

när betalade du in och avslutade?
Det som visas nu är vad som du skulle ha haft i slutet av december
10 Nov betalde jag in allt. Där krediten synd är uppdaterade 30 Nov, och de som uppdaterades 31 dec står krediten som 0kr. Har kontaktat UC som skulle återkomma.

Skulderna har fösunnit helt enligt plan. Men jag vill veta varför vissa avslutade blancon inte är nollade. Det ska stå kredit 0kr utnyttjad 0kr som det står på vissa. Det måste UC svar på och lösa. Hur tar man en upplysning på sig själv så man kan se hur det ser ut när banken tar en?

I Kreddy är alla borta utom en då som jag har kvar. Inget annat syns.

10 Nov betalde jag in allt. Där krediten synd är uppdaterade 30 Nov, och de som uppdaterades 31 dec står krediten som 0kr. Har kontaktat UC som skulle återkomma.
ok, men då syns dom ju bara för dig och påverkar inte betyget på något sätt. det är ju som pala87 skrev att det har rapporterats in olika bara

Precis! Står det avslutat så betyder det att lånet är nollat!

Precis! Står det avslutat så betyder det att lånet är nollat!

ok, men då syns dom ju bara för dig och påverkar inte betyget på något sätt. det är ju som pala87 skrev att det har rapporterats in olika bara
Ser trevligare ut när det står 0kr men okey, det va ju bra. Intressant att man kan rapportera in på flera olika sätt. Borde finnas ett sätt.

Hur tar man en UC på sig själv?

Ser trevligare ut när det står 0kr men okey, det va ju bra. Intressant att man kan rapportera in på flera olika sätt. Borde finnas ett sätt.

Hur tar man en UC på sig själv?

Förstår hur du menar. Ser ju snyggare ut för dig, men bankerna ser ingenting efter den är avslutad!

Tror du kan beställa en kopia, men tror det kostar. Annars kontakta kundtjänst eller ta del av ucn när du söker nästa lån

Förstår hur du menar. Ser ju snyggare ut för dig, men bankerna ser ingenting efter den är avslutad!

Tror du kan beställa en kopia, men tror det kostar. Annars kontakta kundtjänst eller ta del av ucn när du söker nästa lån
Ja, det va lite så. Kanske UC kan nolla? Dom skulle återkomma när dom visste mer.

Ska se om jag hittar någon som kan skicka en upplysning utan att den registreras.

Ja, det va lite så. Kanske UC kan nolla? Dom skulle återkomma när dom visste mer.

Ska se om jag hittar någon som kan skicka en upplysning utan att den registreras.

Gick in på uc. Gå in på kontaktformulär och sedan registerutdrag. Verkar som att det ska funka :)

Inatt blir en av mina 3 ff 6 månader gammal. Upp till bevis om det gör något med betyget. Tror inte det och förväntar mig inte att något händer. Men värt att kolla iaf. 🙄

När får man UC guld (kreditbetyg) ?
Är det vid 0,1 eller får man det tidigare ?

Har hänt mig senaste tiden. Kanske händer något på måndag för dig. Håller tummarna ☺️
Tack snälla! ☺️ Har egentligen ”ingen nytta” av bra kreditbetyg då jag är så överbelånad och det kommer dröja innan jag kommer kunna få ett bra samlingslån. Men det känns ju ändå alltid lite skönt att ha ett bra betyg och något i den mörka vardagen att följa till det förhoppningsvis bättre. 😳

Tack snälla! ☺️ Har egentligen ”ingen nytta” av bra kreditbetyg då jag är så överbelånad och det kommer dröja innan jag kommer kunna få ett bra samlingslån. Men det känns ju ändå alltid lite skönt att ha ett bra betyg och något i den mörka vardagen att följa till det förhoppningsvis bättre. 😳

Kan ju hjälpa dig att få bättre samlingslån. Hur mycket skulder har du mot din inkomst?

Kan ju hjälpa dig att få bättre samlingslån. Hur mycket skulder har du mot din inkomst?
Absolut!
Inkomst 2019: 194 900 kr (studerar)
Lån och krediter på UC: 617 600 kr (efter decembers uppdatering).
Nuvarande belåningsgrad: 3,1 x min inkomst.
Så det är en tung uppförsbacke. :(
Inkomsten för 2020 bör ha uppgått till runt 240000 kr (fortfarande student och jobbar vid sidan av). Belåningsgrad vid ny inkomst: runt 2,6 x inkomst.

Mitt kredit gick upp 2,3 % när jag var tvungen att ta en UC nu när jag söker ny bostad.
Jisses vilken direkt höjning! Direkt på 9,7 % igen har gått upp 5% totalt under januari.
Samlingslån ansökan ( advisa ) och nu vid Blocket/qasa.

Nu går en FF ut den 13/2 och då ligger jag på 5 FF igen.

Lika mycket höjning som vid ett nytt lån. Riktigt mycket!

Tur dom försvinner en i taget / månad så man kan söka samlingslån igen i juni.

Det gäller att tänka flera ggr innan man tillåter en UC på en alltså..

Tog samlingslån I början av januari gick upp tii 4ff och 6.7 % betyg idag försvann 1ff och ner till 5% betyg .... betalat av flera blanco och lån så hoppas jag efter uppdateringen syns och betyget borde väll komna ner under 4% till BRA äntligen??

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp