C
Conny
Gäst
Poäng: 0
Hade en score på 0,31 och när en förfrågan (jag hade 2, numera 1) försvann gick scoren till 0,26.
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Du ska ta det erbjudandet men använd krediten i så fall sparsamt, har du andra kreditkort så tackar du nej, UC ser det som positivt om du har en buffert.Jag blev uppringt av Collector i tisdags! Dem har erbjudit mig ett kreditkort med 10k gräns utan att tas kreditupplysning eftersom jag har lån hos dem! Frågan är ska jag låta kortet va utan att använda det eller ska jag säga upp kortet vilket är bättre för min UC? För att planen är att söka en samlingslån på juli i år!
jag hade 0,1 med 5st kreditkort på totalt 240k. viktigast är att man håller en låg total nyttjandegradDu ska ta det erbjudandet men använd krediten i så fall sparsamt, har du andra kreditkort så tackar du nej, UC ser det som positivt om du har en buffert.
Varför ta en kredit som du inte behöver ...?Jag blev uppringt av Collector i tisdags! Dem har erbjudit mig ett kreditkort med 10k gräns utan att tas kreditupplysning eftersom jag har lån hos dem! Frågan är ska jag låta kortet va utan att använda det eller ska jag säga upp kortet vilket är bättre för min UC? För att planen är att söka en samlingslån på juli i år!
Varför ta en kredit som du inte behöver ...?
Killen har sagt om du tacka ja till erbjudandet vi kommer o sänka ner räntan på ditt lån med 0,25%! Men du kan säga upp kortet sedan när du vill! Därför tackade ja!Varför ta en kredit som du inte behöver ...?
Nej jag har inge kreditkort i dagsläget! Då använda jag kortet typ 200 300kr varje månad och nolla det vid månadsskiftet!Du ska ta det erbjudandet men använd krediten i så fall sparsamt, har du andra kreditkort så tackar du nej, UC ser det som positivt om du har en buffert.
Nu sitter jag och kliar mig i huvudet. Jag gjorde ett sök på 240´ men dessa räntor var högre än mina befintliga lån så då valde jag att sänka till 100´för att sopa bort dyra krediter. Fick till min digitala brevlåda på UC ca 25 st kreditupplysningar/kopior för jag körde låneförmedlare så det blev bara en egentligen. Kollade runt bland dessa 25 uc och så att det fanns kreditomdöme/riskprognoser på vissa av kopiorna, inte alla. Allt ifrån 0.4%-4,1%. Varför är det så olika, någon som vet?
16 februari tror jag.När uppdateras januaris händelser ?
Denna uppdatering ser jag jäkligt mycket fram emot, mitt betyg ligger nu på 1.0 (har inte legat så högt på ganska länge)
Detta pga qliro syns på kredit, en räkning på 900 som jag tydligen råkat klicka i betala senare på. Sen hade jag en faktura på resurs bank på 499 kr där de stod på min ut att jag tydligen hade ett lån hos resurs på 2499?! Den betalades jäkligt snabbt så hoppas verkligen betyget är bättre denna uppdatering när de båda sakerna är borta igen!
men jag som haft dåligt betyg till och från mår betydligt bättre i själen när mitt betyg ligger påKanske saksamma för digmen jag som haft dåligt betyg till och från mår betydligt bättre i själen när mitt betyg ligger på
Mycket bra istället för bra.
Där ser jag mitt egna bevis på att jag sköter min ekonomi och inte spelar bort mitt liv som jag gjorde 10 år som aktiv spelare.
Samma som alkoholister/narkomaner kan ta blodprov och få bra resultat så är min uc mitt blodprov!
Du ska va nöjd att du ligger under 4 då e din ekonomi bra
Det beror på vad man menar med "bra" antar jag. När jag hade 3,95 % i UC så hade jag fem betalningsanmärkningar. Då tror jag inte att särskilt många anser att ens ekonomi är bra. Man får inte ens hyra en släpkärra på OK med de förutsättningarna.
överskott av kapital kan vara om du fått plusränta från exempelvis ett bankkonto eller om dom har ett AF (AktieFondkonto) där du har sålt aktier eller fonder med vinst.Är det någon som kan förklara för mig vad Överskott av kapital <1 betyder på UC?
överskott av kapital kan vara om du fått plusränta från exempelvis ett bankkonto eller om dom har ett AF (AktieFondkonto) där du har sålt aktier eller fonder med vinst.
att det står <1 betyder väl att ditt överskott av kapital är mindre än 1, dom flesta på denna sida har inget överskott, dom har underskott av kapital
men har du verkligen dina investeringar på ett AF konto? det är väldigt ofördelaktigt. lönar sig bara om man gör dåliga investeringar eftersom man då kan dra av för förlusten, vilket i sin tur ger underskott av kapitalAlltså jag började ju spara när jag fick skuldsanering och har köpt aktier för en del så jag förstår ju att det då blir överskott av kapital. Förstår bara inte benämningen på UC.
Förstår inte vad siffran 1 står för. Tänkte själv att det kanske stod för mindre än 100000.
Då borde de som har underskott av kapital på 98000kr ha en UC som visade: underskott av kapital <1![]()
men har du verkligen dina investeringar på ett AF konto? det är väldigt ofördelaktigt. lönar sig bara om man gör dåliga investeringar eftersom man då kan dra av för förlusten, vilket i sin tur ger underskott av kapital
ISK påverkar inte underskott/överskottNej nej nej. Jag har ISK på avanza.
ISK påverkar inte underskott/överskott
om du får plusränta, från bankkonto, investering hos Kameo eller Tessin, eller vinster från AF konto.Gör det inte? Vad påverkar överskott då? Hur kan jag ens ha ett överskott annars med pågående sanering? 😕
Då borde de som har underskott av kapital på 98000kr ha en UC som visade: underskott av kapital <1![]()
Överskott av kapital <1 betyder att det ligger i mellan 1 till 999 kr eftersom man anger det i tusentals kr
Du kanske fått lite ränta på dina pengar du har på banken. Även om räntan bara är 30:- så är det ju ett överskott av kapital.Gör det inte? Vad påverkar överskott då? Hur kan jag ens ha ett överskott annars med pågående sanering? 😕
Jag vill påstå att du har fel. Varje år får du en framräknade schablonintäkt på ISK, denna räknas som överskott av kapital och kan kvittas mot exvis låneräntekostnader.ISK påverkar inte underskott/överskott
ja du har nog rätt, jag granskade min deklaration nu, eftersom det antagligen bara är 0,375% av kapitalet som hamnar där så är det så lite så att det är så försumbart så att jag inte ens har tänkt på det, endast 2% av mitt överskott från förra deklarationen kom ifrån ISKJag vill påstå att du har fel. Varje år får du en framräknade schablonintäkt på ISK, denna räknas som överskott av kapital och kan kvittas mot exvis låneräntekostnader.
Instämmer! Schablonintäkten visas som överskott av kapital (i alla fall hos mig).Jag vill påstå att du har fel. Varje år får du en framräknade schablonintäkt på ISK, denna räknas som överskott av kapital och kan kvittas mot exvis låneräntekostnader.
Instämmer! Schablonintäkten visas som överskott av kapital (i alla fall hos mig).
Du kanske fått lite ränta på dina pengar du har på banken. Även om räntan bara är 30:- så är det ju ett överskott av kapital.
Att du har skuldsanering behöver inte innebära att du har ett underskott där, underskott är ju räntan du betalar och inte kapitalet.
Tänk att du har skuldsanering där alla de som ingår i saneringen får 20-30% av ursprungliga kravet så är det nog inte utebliven ränta du betalar utan enbart kapitalskulden. Alltså får du inget underskott där.