- Meddelanden
- 864
- Mottagna reaktioner
- 256
- Poäng
- 457
Håller tummarnaMin gick ner från 5 till 3% samlingslån nu ska jag söka igen o se om jag får bättre ränta
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Håller tummarnaMin gick ner från 5 till 3% samlingslån nu ska jag söka igen o se om jag får bättre ränta
Inkomst?Nollade 2 kreditkort på 20k och 40k som var fullt utnyttjade med ett samlingslån.
Gick från 3,7 till 0,5 i betyg.
Har 2 FF nu,en som försvinner i juni och en om 11mån.
Lån
326 Forex 6,6%
306 Ikano 6,5%
200k Marginalen 6,15%
När vågar man söka om samlingslån med bättre ränta tro?
Inkomst?
Inkomst?
Om jag var i din sits skulle jag satsa på att ha ett så bra Bisnodebetyg som nånsin möjligt och satsa på ett Wästgötalån på 300 000 så du får "bort" ett av de två minsta lånen.Underskott 30k 2019
Nollade 2 kreditkort på 20k och 40k som var fullt utnyttjade med ett samlingslån.
Gick från 3,7 till 0,5 i betyg.
Har 2 FF nu,en som försvinner i juni och en om 11mån.
Lån
326 Forex 6,6%
306 Ikano 6,5%
200k Marginalen 6,15%
När vågar man söka om samlingslån med bättre ränta tro?
Har du inga lån alls vid sidan om uc? Vad har du för underskott?Hej, jag är lite fundersam, jag har skaffat minuc för skoj skull. Hade betyg 10,3%. Alltså mindre bra. Det som gör mig fundersam är att jag har inga lån eller krediter förutom csn. Inga anmärkningar, inga förfrågningar osv. Har inte lånat några pengar sedna jag tog ett billån som jag betalat för 3 år sedan. Har en årslön runt 400k. Hur kan det komma sig att jag bedöms som mindre bra?
Japp, med bra Bidnode betyg så skadar det inte att prova. UC-lån bör sedan sökas innan nya inkomst är deklarerad och registrerats hos UC.Om jag var i din sits skulle jag satsa på att ha ett så bra Bisnodebetyg som nånsin möjligt och satsa på ett Wästgötalån på 300 000 så du får "bort" ett av de två minsta lånen.
I ditt fall påverkar det en hel del nästan en dubbling av inkomst. Ska du söka samlingslån så vänta tills nya inkomsten är reggad på UC.Hur mycket påverkar årsinkomsten UC betyget? Kommer gå från 167k 2019 till 320k 2020.
Känns som det borde ha en ganska stor påverkan men vill inte hoppas på för mycket.
i ditt fall behålla det outnyttjade kreditkortet helt klartJag har nu 2 blancolån på UC:n och 2 kreditkort. Det ena är 0:at och det andra är utnyttjat till 50%. Vad är bäst för betyget, avsluta den 0:ade krediten och då få en kredit/kreditgivare mindre men mindre outnyttjat belopp eller ha kvar krediten 0:an och jobba på att betala ner kvarvarande kreditkort (sakta men säkert)? Tänker söka nytt samlingslån i juli.
Avsluta det nollade ha kvar det på 50% men betala ner det fram till Juli månad så du bara har en nyttjandegrad på 15-20 % eller lägre men inte avsluta.Jag har nu 2 blancolån på UC:n och 2 kreditkort. Det ena är 0:at och det andra är utnyttjat till 50%. Vad är bäst för betyget, avsluta den 0:ade krediten och då få en kredit/kreditgivare mindre men mindre outnyttjat belopp eller ha kvar krediten 0:an och jobba på att betala ner kvarvarande kreditkort (sakta men säkert)? Tänker söka nytt samlingslån i juli.
Allt handlar inte bara om FF läser det tyvärr allt för ofta att många låser upp sig på FF, UC algoritmer är komplicerat många faktorer som spelar in.Förstår mig inte på UC.
gick från 10 till 9 ff. Inget hände.
Uppdatering på skulder, som nu är längre. Inget hände.
2 st FF blev över 6 månader. Inget hände.
väntar på att 3 till ff försvinner denna månad innan jag frågar om lån. Men de känns som att inget kommer hända nu på uc Scoren. Fattar inte!
Allt handlar inte bara om FF läser det tyvärr allt för ofta att många låser upp sig på FF, UC algoritmer är komplicerat många faktorer som spelar in.
* Sambo eller gift?
* Samma adress hur länge?
* Anmärkningar som är färska?
* Misdbrukad kredit som är färsk?
* Stort underskott kapital som överstiger ca 15% av taxerad inkomst?
* Mer än 5 FF
* Ny FF inom 1 månad sen senaste?
Detta är bara några exempel på algoritmer som UC tar hänsyn till.
Har haft många Mail till UC och dem lämnar inga direkta svar så detta är inget Facit men en vägledning.
https://www.xn--lnforum-exa.se/threads/minuc-mitt-kreditbetyg.2236/
Då gick mitt kreditvärdighet från 12.1 till 12.5 för att jag försökte vara redig och stänga av kreditutrymmet..
Hade 38 utnyttjat av 45 000kr beviljat
Nu har jag 36 utnyttjat och beviljat är ju nu samma då kortet är stängt.
De blev bara till det sämre.
Och antar att be som öppna krediten så de beviljade inte hänger med det utnyttjade inte går utan enu en uc..
Vaknar till ett brev i kivra nu,loggar in då är det bisonde det står att nordax bank har hämtat kredit upplysning på mig men jag har inte ansökt om nåt sånt lån
Ok men dem fick varsin uc kopia måste dem ta bisonde meDu har ju sökt lån i måndags via någon förmedlare. (Såg ditt inlägg i samla lån nu eller vänta-tråden). Då blir det ju en endast upplysning men några mail kommer trilla in på kivra tex från nordax. Alla gäller från den dagens sökning, Ingen fara.
Ok men dem fick varsin uc kopia måste dem ta bisonde me
Waoo det viste jag inte då kunde de se lån som inte syns på uc.Eller vilka jag sökte i alla fall som fairlo texJoo en del av dom bankerna kikar på din bisnode också.
Ja dom tar df jag aldrig kommer få från dom min bisnoide e brutal dåligWaoo det viste jag inte då kunde de se lån som inte syns på uc.Eller vilka jag sökte i alla fall som fairlo tex
Jag tittade på min bisonde kopia som jag sökte till fairlo i slutet av januari det stod det beräknad kreditrisk 1 asså sämst ändå fick jag 5000 beviljat hos fairlo fattar ingentingJa dom tar df jag aldrig kommer få från dom min bisnoide e brutal dålig
Allt handlar inte bara om FF läser det tyvärr allt för ofta att många låser upp sig på FF, UC algoritmer är komplicerat många faktorer som spelar in.
* Sambo eller gift?
* Samma adress hur länge?
* Anmärkningar som är färska?
* Misdbrukad kredit som är färsk?
* Stort underskott kapital som överstiger ca 15% av taxerad inkomst?
* Mer än 5 FF
* Ny FF inom 1 månad sen senaste?
Detta är bara några exempel på algoritmer som UC tar hänsyn till.
Har haft många Mail till UC och dem lämnar inga direkta svar så detta är inget Facit men en vägledning.
https://www.xn--lnforum-exa.se/threads/minuc-mitt-kreditbetyg.2236/
Tyvärr så är det svårt att veta men någonstans där omkring.är det Max 15% av taxerad inkomst man ska försöka hålla sig till när det gäller underskottet?
Nej har som sagt inga lån alls förutom 30k i CSN lån. Har heller inget underskott av kapital.Har du inga lån alls vid sidan om uc? Vad har du för underskott?
Nej har som sagt inga lån alls förutom 30k i CSN lån. Har heller inget underskott av kapital.Har du inga lån alls vid sidan om uc? Vad har du för underskott?
Tänke kolla om ni har fått era kreditbetyg uppdaterade än? Mina lån och krediter uppdaterades igår men mitt betyg har inte rört sig. Hade 1,91% efter förra uppdateringen och har samma nu med även fast jag betalat in 50000 på ett kreditkort. Från 60% utnyttjat till 10%.
Varken lån eller betyg uppdaterat.
Uc betyg är väldigt svårt begrep men ändå med dina forutsättningar du borde ha det bästa möjliga betyg. Inkomst 400k,inga ff, inga anmärkningar, inga lån, ingen underskott! Det är många andra parametrar som också kan påverka ditt betyg typ, om du är gift eller icke, om du ofta byter adress men dem parametrar kan aldrig påverka att ditt betyg ligger på 10.3%. Helt obegripligt för mig i alla fall. Hoppas att nån annan kan ge dig ett led tråd.Hej, jag är lite fundersam, jag har skaffat minuc för skoj skull. Hade betyg 10,3%. Alltså mindre bra. Det som gör mig fundersam är att jag har inga lån eller krediter förutom csn. Inga anmärkningar, inga förfrågningar osv. Har inte lånat några pengar sedna jag tog ett billån som jag betalat för 3 år sedan. Har en årslön runt 400k. Hur kan det komma sig att jag bedöms som mindre bra?
Jag fattar inte.. Inget hände denna gången heller.Blir spännande o se om något ändras imorgon, då försvinner ytterliggare en FF.
Trots att jag dels har uppdaterad info om lånen, som nu är lägre, samt att 1 FF försvunnit och 2 blivit över 6 månader, har inte mitt betyg ändrats.
Imorgon går jag från 9 till 8 FF. Försvinner en den 22 och den 26 med.
Betyg just nu 13,82 samt 492 Dvs mindre bra.
Är i rätt stort behov av att det minskas, så jag kan söka samlingslån.
Kan bara svara för mig.Ni som inte märker någon förbättring av betyget när en ff försvinner och ni har mindre än 10 ff kvar, är det ff från en enskild bank eller är det ff från en låneförmedlare som t.ex. Lendo som har försvunnit?
Du kommer att få bättre betyg när du har 6ff...När du hamnar under sju ff brukar alltid ge skjuts på betyget! Sedan utnyttjande av kreditkortet är dödande för betyg!!! Jag hade en hel del anmärkningar typ 24-26 och en dag försvann 10 st samma dag. Mitt betyg ändrade sig inte ett dugg eftersom jag (hade) har skuldsaldo hos KF och det har jag räknat med att det inte skulle ändras.Kan bara svara för mig.
Senaste månaden har jag fått 2 FF som försvunnit.
Gått från 10 till 8.
Även 2 som blivit över 6 månader gamla.
Den som försvann idag, var på enskild bank.
Minns inte vad den som försvann häromdagen var.
Kommer försvinna en FF den 22 och en den 26 med. Får se om det gör någon skillnad.