- Meddelanden
- 4
- Mottagna reaktioner
- 0
- Poäng
- 7
Ibland uppdateras mina krediter den 15:e och ibland 31:a. Finns det inget bestämt datum för detta?
- Meddelanden
- 883
- Mottagna reaktioner
- 419
- Poäng
- 537
NejIbland uppdateras mina krediter den 15:e och ibland 31:a. Finns det inget bestämt datum för detta?
- Meddelanden
- 60
- Mottagna reaktioner
- 32
- Poäng
- 137
Så fler frågor.
För att bättra på min UC, hur mycket behöver man sänka sina krediter?
- Meddelanden
- 883
- Mottagna reaktioner
- 419
- Poäng
- 537
För att göra stora förändringar så tror jag att du behöver komma ner till en nyttjandegrad på krediterna på ca 25%Så fler frågor.
- Meddelanden
- 60
- Mottagna reaktioner
- 32
- Poäng
- 137
Tack för svar.För att göra stora förändringar så tror jag att du behöver komma ner till en nyttjandegrad på krediterna på ca 25%
Jag blir lite galen på detta. Idag försvann ytterligare en FF. Men ingen skillnad på UC.
Totalt gått från 10 till 7 FF. 2 FF som blivit över 6 månader.. Men ingen skillnad alls i UC.
- Meddelanden
- 883
- Mottagna reaktioner
- 419
- Poäng
- 537
Det snabbaste sättet att få bra betyg är att betala ner på kortkrediter och undvika nya FF.Tack för svar.
Jag blir lite galen på detta. Idag försvann ytterligare en FF. Men ingen skillnad på UC.
Totalt gått från 10 till 7 FF. 2 FF som blivit över 6 månader.. Men ingen skillnad alls i UC.
- Meddelanden
- 588
- Mottagna reaktioner
- 150
- Poäng
- 357
Samma här men efter 7e ff hände det massa med betyget nu är du näraTack för svar.
- Meddelanden
- 11
- Mottagna reaktioner
- 3
- Poäng
- 7
Det står att mina uppgifter är uppdaterade per den 31 januari, men jag har fortfarande december månads summor. Fler det är tosigt för?
K
Kanske
Gäst
Poäng: 0
Har UC uppdaterats denna månad ännu?
Eller kommer de nu i slutet av månaden?
- Meddelanden
- 35
- Mottagna reaktioner
- 54
- Poäng
- 157
Sjönk från 10.3 till 4.1 genom att samla blanco i bolånet, ta ett privatlån hos Nordea och ha ett fritidslån på en husvagn kvar och Anyfin som inte gav rätt uppgifter så där har jag 612 kronor kvar som ska bort fort.
Har 11 FF liggandes i dagsläget
- Meddelanden
- 883
- Mottagna reaktioner
- 419
- Poäng
- 537
UC har uppdaterats!Har UC uppdaterats denna månad ännu?
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Sjönk från 10.3 till 4.1 genom att samla blanco i bolånet, ta ett privatlån hos Nordea och ha ett fritidslån på en husvagn kvar och Anyfin som inte gav rätt uppgifter så där har jag 612 kronor kvar som ska bort fort.
Hur ser fördelningen ut mellan lånet hos Nordea och bolånet hos dig? Är bolånet också på Nordea? Vad är lägenheten värd?
- Meddelanden
- 31 751
- Mottagna reaktioner
- 16 680
- Poäng
- 11 977
Avslutat ett till kreditkort nu, får se om det försämrar mina 0.9
Fick 1.1 av oklart skäl idag .
- Meddelanden
- 4
- Mottagna reaktioner
- 0
- Poäng
- 7
UC har uppdaterats!
Inte för mig tyvärr :/
- Meddelanden
- 60
- Mottagna reaktioner
- 32
- Poäng
- 137
För mig står det sista januari.Inte för mig tyvärr :/
Så antar att det inte uppdaterats för mig heller.
- Meddelanden
- 1 978
- Mottagna reaktioner
- 1 026
- Poäng
- 787
Samma här men då borde det väl såldes uppdateras slutet av feb?För mig står det sista januari.
- Meddelanden
- 1 073
- Mottagna reaktioner
- 465
- Poäng
- 557
men då har du ju senaste?För mig står det sista januari.
- Meddelanden
- 60
- Mottagna reaktioner
- 32
- Poäng
- 137
Fast frågan var väl om det uppdaterats i feb ännu?men då har du ju senaste?
Det står ju januari på min. Inte februari
- Meddelanden
- 1 177
- Mottagna reaktioner
- 589
- Poäng
- 597
Februaris uppdatering kommer inte förrän i mars. Det rapporteras ju månaden efter.Fast frågan var väl om det uppdaterats i feb ännu?
- Meddelanden
- 1 073
- Mottagna reaktioner
- 465
- Poäng
- 557
ja, men hur skulle du kunna ha "sista februaris" kreditengagemang när det datumet inte har varit än?Fast frågan var väl om det uppdaterats i feb ännu?
ja det är redan uppdaterat denna månad
- Meddelanden
- 60
- Mottagna reaktioner
- 32
- Poäng
- 137
ja, men hur skulle du kunna ha "sista februaris" kreditengagemang när det datumet inte har varit än?
ja det är redan uppdaterat denna månad
Jag tänkte nog inte så, utan jag tänkte nog att det kunde stått typ senast uppdaterat 15 Februari etc.
Men om det uppdateras den sista varje månad, kommer detta då stå den 1 mars i minUC vad som var den sista februari?
- Meddelanden
- 1 177
- Mottagna reaktioner
- 589
- Poäng
- 597
Förlåt, vet att detta tagits upp tidigare.
Men Credway. Har mitt hos inkasso och trots det så står det ”uppdaterad 31 januari”. Står utnyttjat 0 kr av 30 000 kr. Därmed inte avslutad? Fler än jag som har kvar den så?
(Försöker sålla lite bland mina krediter då jag har för många och avslutar de jag kan.)
Tillägg: såg nu på deras hemsida att man måste betala den till fullo innan man avslutar den. Så det var ingenting. 🙄
Men Credway. Har mitt hos inkasso och trots det så står det ”uppdaterad 31 januari”. Står utnyttjat 0 kr av 30 000 kr. Därmed inte avslutad? Fler än jag som har kvar den så?
(Försöker sålla lite bland mina krediter då jag har för många och avslutar de jag kan.)
Tillägg: såg nu på deras hemsida att man måste betala den till fullo innan man avslutar den. Så det var ingenting. 🙄
Senast ändrad:
- Meddelanden
- 1 177
- Mottagna reaktioner
- 589
- Poäng
- 597
Det kommer i mitten av månaden, exakt datum finns inte. Men runt mitten av varje månad uppdateras krediterna per den sista månaden innan.Jag tänkte nog inte så, utan jag tänkte nog att det kunde stått typ senast uppdaterat 15 Februari etc.
Men om det uppdateras den sista varje månad, kommer detta då stå den 1 mars i minUC vad som var den sista februari?
Så uppdateringen för februari, dina lån och krediter du hade den sista februari, uppdateras och syns på UC i mitten av mars.
- Meddelanden
- 1 404
- Mottagna reaktioner
- 1 004
- Poäng
- 837
Bläh, hade behövt lite motivation i dagsläget och trodde att något skulle hända när 3 förfrågningar försvann men nej, ingen ändring alls. Givetvis fortfarande 18 förfrågningar kvar vilket är extremt men hade hoppats på en liten 0.01 ändring bara för att se något.
- Meddelanden
- 1 404
- Mottagna reaktioner
- 1 004
- Poäng
- 837
Kommer väl efter uppdateringen i så fall?
Förfrågningar uppdateras dagligen, bara lån/krediter som sker månadsvis.
- Meddelanden
- 60
- Mottagna reaktioner
- 32
- Poäng
- 137
Känner med dig, gick från 10 till 7 FF inget hände, då vart dessutom 2st över 6 månader och enbart 2st av de som var kvar var yngre än 6 månader..Bläh, hade behövt lite motivation i dagsläget och trodde att något skulle hända när 3 förfrågningar försvann men nej, ingen ändring alls. Givetvis fortfarande 18 förfrågningar kvar vilket är extremt men hade hoppats på en liten 0.01 ändring bara för att se något.
Nu idag gick jag från 7 till 6 FF. Gick då från 13.8 till 10.9.
Inte mycket men lite bättre iallafall!
Nu vet jag inte hur jag ska göra, om jag ska vänta på att ytterliggare 3-4 ff försvinner 2 i juni, 2 i juli. Eller inte. Vet inte om jag har råd att vänta på det innan jag söker samlingslån. Samtidigt har jag då även högre lön. GAH. Måste överleva med.
- Meddelanden
- 1 978
- Mottagna reaktioner
- 1 026
- Poäng
- 787
Högre lön är 2020? I så fall borde förutsättningarna se bättre ut när den är deklareradNu vet jag inte hur jag ska göra, om jag ska vänta på att ytterliggare 3-4 ff försvinner 2 i juni, 2 i juli. Eller inte. Vet inte om jag har råd att vänta på det innan jag söker samlingslån. Samtidigt har jag då även högre lön. GAH. Måste överleva med.

- Meddelanden
- 883
- Mottagna reaktioner
- 419
- Poäng
- 537
Det blir tyvärr inga större förändringar förren du är nere på 7 och lägre.Bläh, hade behövt lite motivation i dagsläget och trodde att något skulle hända när 3 förfrågningar försvann men nej, ingen ändring alls. Givetvis fortfarande 18 förfrågningar kvar vilket är extremt men hade hoppats på en liten 0.01 ändring bara för att se något.
- Meddelanden
- 1 404
- Mottagna reaktioner
- 1 004
- Poäng
- 837
Det blir tyvärr inga större förändringar förren du är nere på 7 och lägre.
Nej det vet jag, menade endast att man hade hoppats på någon ändring för att bidra till motivation.
- Meddelanden
- 883
- Mottagna reaktioner
- 419
- Poäng
- 537
Ja det förstår jag men håll ut det blir bara bättre.Nej det vet jag, menade endast att man hade hoppats på någon ändring för att bidra till motivation.
- Meddelanden
- 3 399
- Mottagna reaktioner
- 3 463
- Poäng
- 1 957
- Meddelanden
- 883
- Mottagna reaktioner
- 419
- Poäng
- 537
Toppen vänta bara till du har 7 eller lägre.
- Meddelanden
- 3 399
- Mottagna reaktioner
- 3 463
- Poäng
- 1 957
Verkligen! Ska vänta ut alla mina förfrågningar. Den sista försvinner 2 oktober.Toppen vänta bara till du har 7 eller lägre.
Har dessutom dubblat min årsinkomst från förra året så ska bli sjukt spännande och se va som händer vid deklaration också

- Meddelanden
- 94
- Mottagna reaktioner
- 82
- Poäng
- 227
Toppen vänta bara till du har 7 eller lägre.
är 7 eller lägre förfrågningar bra?
så jag som nu är på 8 förfrågningar men om 2 månader hamnar på 5 lär se stor förändring ?
- Meddelanden
- 1 177
- Mottagna reaktioner
- 589
- Poäng
- 597
Det finns nog ingen garanti att betyget blir bättre. Deras ”uträkning” är ju en gåta i sig. Men jag upplevde nog mest skillnad när jag kom under 7 st.är 7 eller lägre förfrågningar bra?
så jag som nu är på 8 förfrågningar men om 2 månader hamnar på 5 lär se stor förändring ?
- Meddelanden
- 3 478
- Mottagna reaktioner
- 2 284
- Poäng
- 1 557
Har skaffat minUC nu. Än så länge har jag ju inget betyg. Väntar på att få se vad som händer när min skuldsaneringsanmärkning försvinner. Och om det ändras när inkomsten för 2020 registreras.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.