S
Skattlös
Gäst
Poäng: 0
1.86% nu. Hur lågt måste man ner innan man klassas som mycket bra eller silver eller vad det nu kallas?
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Kolla skärmdump från UC.1.86% nu. Hur lågt måste man ner innan man klassas som mycket bra eller silver eller vad det nu kallas?
är 7 eller lägre förfrågningar bra?
så jag som nu är på 8 förfrågningar men om 2 månader hamnar på 5 lär se stor förändring ?
Har du några förfrågningar?Hej hörni,
Jag hade 7% på UC, när min misskötta kredit (min enda anmärkning) försvann gick det upp till 12,6% (detta beror antagligen på min låga deklarerade inkomst 2019)
Just nu har jag endast bolån på 3,2mkr, blanco på drygt 300tkr.
Deklarerad inkomst 2019 62 000kr, deklarerad inkomst 2020 som uppdateras i april 417 000kr. Underskott av kapital 61 000kr.
Nog måste väl betyget förbättras när den nya inkomsten trillar in? Tror ni jag kan hamna på "bra" kreditvärdighet?
Ja jag har 9ff.Har du några förfrågningar?
Med så många blir det svårt med betyget. Utan ff lär du får Bra utan tvekan med nya inkomsten synlig.Ja jag har 9ff.
De uppdateras 1 gång i månaden. Drygt i mitten på månaden. Så de beror lite på när du betalade.Men alltså, när uppdateras UC med nya inhämtningar från banker osv? Jag har betalat av 300 000 på mina lån, men det har inte uppdaterats än...
Vänta till maj. När din anmärkning och historiska skuldsaldo försvinner ditt betyg kommer att förbättras en hel del. Inga lån, låg underskott...Du har en kanon läge och kommer att få många erbjudande oavsett att du har kvar utmätningsförsöket!Okej, trodde inte det skulle vara så stor skillnad så länge utmätningsförsöket är kvar, räknar med att ha typ UC 9 i maj, jag kanske tänker tokigt?
Låg på 12,4 här om dagen innan en annan anmärkning försvann
Vänta till maj. När din anmärkning och historiska skuldsaldo försvinner ditt betyg kommer att förbättras en hel del. Inga lån, låg underskott...Du har en kanon läge och kommer att få många erbjudande oavsett att du har kvar utmätningsförsöket!
Har aldrig haft ett kreditkort med utmätnigsförsöket men flera lån och bra betyg!! Nån annan kan tipsa dig vilket kort du kan ansöka och vilka aktörer tillåter det.låter bra det, klart jag avvaktar. Skulle behöva ett kreditkort också för inköp och utlägg i 50-100k klassen. Är det möjligt redan i maj också?
Det beror nog på vad det är för ff, riktmärke brukar vara max 7 ff under 12 månader mer än så påverkar betyget negativt.Ingen som vet hur mkt ens UC påverkas om man har 3 UC ff inom 2 månader? Eller om det är skitsamma för betyget när dom registreras?
Påverkar gör det ju, men de sägs att man ska ha max 15 % av årsinkomst i underskott för att de ska räknas som "godkänt".. Men de är bara vad jag läst härHur påverkar underskottet ens kreditvärdighet?
Kommer ha högre lön nu, men även högre underskott..

Nu är nog uppdateringen på gång eftersom det står "- Inga uppgifter finns registrerade", under alla rubriker på Min uc.kommer nästa uc uppdatering nästa vecka?

Mitt är inte heller uppdaterat.Någon mer än mig som ej fått nån uppdatering?