Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Behöver er hjälp.

Har idag 2 st blanco lån på
1. 36 000kr
2. 18 000kr

och en kredit (med avstängd kredit pga jag trodde det var bra, sen kunde jag inte återuppta krediten utan behöva ta nu uc så nu ser den maxad ut hela tiden)
På 35 200kr

Vilka lån/krediter hade ni satsat på för bättra er UC så snabbt som möjligt ??

betala av det lilla lånet på 18 000kr eller försöka beta av den ”maxade” krediten?

Ta bort maxad kredit

så en kredit väger antagligen mer än ett blanco? Även om dom bör se att kreditgränsen hänger med det man amorterar ?

hur lång tid brukar det ta från att ett lån betalas av till att det rapporteras till uc?

så en kredit väger antagligen mer än ett blanco? Även om dom bör se att kreditgränsen hänger med det man amorterar ?

hur lång tid brukar det ta från att ett lån betalas av till att det rapporteras till uc?
krediter påverkar MYCKET mer.
Det u har betalat in i slutet av månaden syns på kommande månads uppdatering som sker i mitten av månaden

Mitt är inte uppdaterat. Är det fler det är så för.

Både mitt betalkoll och kreditkort blev övertrasserade denna uppdatering men det hände ingenting med betyget, står på samma.

Min skuldsanering syns inte på minupplysning. Syns den inte heller på en Bisnode- upplysning då??

Hej, jag lånade 5000kr av flexkonto i februari, för de använder inte UC, men nu ser jag i min UC att den är registrerad som kredit och har försämrat mitt betyg, va fan betyder det då att de skriver vi använder inte UC, är det bara för själva upplysningen, men sen rapporteras skulden till UC ändå, va fan ?

Hej, jag lånade 5000kr av flexkonto i februari, för de använder inte UC, men nu ser jag i min UC att den är registrerad som kredit och har försämrat mitt betyg, va fan betyder det då att de skriver vi använder inte UC, är det bara för själva upplysningen, men sen rapporteras skulden till UC ändå, va fan ?
Ja precis så är det. Vissa bolag gör så.

Kan man anmäla de för falsk marknadsföring ? Eller är detta liksom något man själv borde ha vetat redan ?
Ne de kan du inte. Tror de står finstilt nånstans att dom rapporterar till UC. finns även en hel del trådar här om det.

Jag kommer anmäla de ändå så får vi se vad som händer, för mig är det uppenbarligen vilseledande reklam oavsett vad det står i det finstilta, alla vet ju varför folk letar efter lån utan UC...

Jag kommer anmäla de ändå så får vi se vad som händer, för mig är det uppenbarligen vilseledande reklam oavsett vad det står i det finstilta, alla vet ju varför folk letar efter lån utan UC...
gör det, vilseledande helt klart.
jag har läst tidigare på forumet att flera har skrivit att det är självklart att det inte rapporteras till UC om dom inte tar UC vid ansökan

Varför slö deras tid med sånt? Dem har nog bättre anmälningar som kommer in som har någon grund..
Det står på deras villkor att dem kan rappoterar till uc.
Samma villkor som du förmodligen kryssar för och godkänt.

Funkar ju inte så längre att det måste vara uc för att det ska rapporteras in, så tycker inte det är vilseledande någonstans lite måste man kolla upp själv med ibland ;)

Varför slö deras tid med sånt? Dem har nog bättre anmälningar som kommer in som har någon grund..
Det står på deras villkor att dem kan rappoterar till uc.
Samma villkor som du förmodligen kryssar för och godkänt.

Då förstår inte du ordet vilseledande, det finns hur många fall som helst som åkt dit för vilseledande oavsett vad det finstilta säger.

Då förstår inte du ordet vilseledande, det finns hur många fall som helst som åkt dit för vilseledande oavsett vad det finstilta säger.
Ä löjligt, ibland får man kolla lite själv och inte skylla på allt annat för man inte blir nöjd. Gäller att kolla lite på sig själv ibland med och inte skylla ifrån sig

Kan man anmäla de för falsk marknadsföring ? Eller är detta liksom något man själv borde ha vetat redan ?
Har du tid och ork så tycker jag absolut att du ska anmäla. Det är ett solklart "vilseledandefall".
Det framgår inte någonstans på deras sida att krediten rapporteras till UC - däremot så gör de en stor sak av de inte tar upplysningen via UC. Go for it!!!

Flexkontot använder Bisnode för sin kreditupplysning och betalningsanmärkningar accepteras.

Genom ett samarbete med UC rapporterar man lånen dit. Detta betyder att även om de inte skulle ta en kreditupplysning via UC, så kommer lånet ändå att finnas med i UCs register.
En liten snabb googling så kom detta upp :)

Flexkontot använder Bisnode för sin kreditupplysning och betalningsanmärkningar accepteras.

Genom ett samarbete med UC rapporterar man lånen dit. Detta betyder att även om de inte skulle ta en kreditupplysning via UC, så kommer lånet ändå att finnas med i UCs register.
En liten snabb googling så kom detta upp :)
På Flexkontots hemsida ...?

Nej, via en snabb googling :)
Dock står de typ på varenda sida man kollar om man googlar.
Det har ingen betydelse. Du ska inte behöva googla, hänga på forum o s v för att få den informationen. Det är på kreditgivarens sida som det ska framgå.

Det har ingen betydelse. Du ska inte behöva googla, hänga på forum o s v för att få den informationen. Det är på kreditgivarens sida som det ska framgå.
Är man orolig för att det kan komma på uc så får man kolla lite själv med tycker jag iallafall. Är ett snabbt mail till dem eller vad som.
Förr var det ju bara dem som tog uc som visades nu funkar det ju inte så och då får man kolla upp det ifall det är viktigt.
Håller fast vid att det står i villkoren när man godkänner lånet och då X man i att man läst och accepterar villkoren. Har man då själv valt att inte läsa tycker jag inte man ska klaga heller :)

Jag tror faktiskt att de flesta här googlar typ ”kredit utan uc” , ”sms lån utan uc” osv..
Man kommer inte på att ”ja tar en högkostnadskredit” om man inte har problem med ekonomin eller betalningsanmärkningar eller liknande.
Flexkontot samt brixos övriga märken kommer upp på en snabb googling och jag tror att de är så många hittar dom.
Googlar man då kommer de även upp på flertalet ställen att de rapporterar skulden till UC. Men de är min uppfattning!

Är man orolig för att det kan komma på uc så får man kolla lite själv med tycker jag iallafall. Är ett snabbt mail till dem eller vad som.
Förr var det ju bara dem som tog uc som visades nu funkar det ju inte så och då får man kolla upp det ifall det är viktigt.
Håller fast vid att det står i villkoren när man godkänner lånet och då X man i att man läst och accepterar villkoren. Har man då själv valt att inte läsa tycker jag inte man ska klaga heller :)
Frågan är väl snarast om det framgick i villkoren som accepterades eller inte. Om det inte gjorde det så är det fullt rimligt att göra en anmälan. Men det är ju upp till den som tog krediten att ta ställning till. Jag släpper detta nu ...

Frågan är väl snarast om det framgick i villkoren som accepterades eller inte. Om det inte gjorde det så är det fullt rimligt att göra en anmälan. Men det är ju upp till den som tog krediten att ta ställning till. Jag släpper detta nu ...
Ja står det inte där att det kan rapporteras så köper jag det! Men i flex fall vet jag att det gör det.
Yes vi släpper det :)

någon annan som upplever att Kreddy släpar denna månad? mitt kreditengagemang uppdaterades först idag.
jag gick från 3,8 till 1,7, men då försvann 1 ff idag (5 kvar) och jag sänkte utnyttjandet av krediterna från 126k/195k till 74k/195k (från 64% nyttjandegrad till 38%)

tyvärr så fick jag in en massa pengar i början av månaden som inte kom med i uppdateringen, en annan sak som kanske inte riktigt hör till tråden är att jag har ett tillgodohavande på Komplettkortet efter ett antal returer, detta tillgodohavande rapporterar Komplett in som att krediten är utnyttjad (2% i mitt fall)...

Jag var så jävla puckad att jag tog ett lån i januari vid flytt.
Så betyget steg från 4,5 till 10,1.
Tålamod tänkte jag bli bättre på..

Hej, jag fick en misskött kredit i dagarna och betyget höjdes . Kommer betyget ligga på 55 nu i 3 år eller finns det annat som förfrågningar minska lån och krediter tex som ändå gör att betyget går ner ? Plus så undrar jag när uppdateringen för 2020 syns på uc ? Mvh Nisse

Hej, jag fick en misskött kredit i dagarna och betyget höjdes . Kommer betyget ligga på 55 nu i 3 år eller finns det annat som förfrågningar minska lån och krediter tex som ändå gör att betyget går ner ? Plus så undrar jag när uppdateringen för 2020 syns på uc ? Mvh Nisse
2020 uppdateringen brukar komma ganska så snabbt efter beslut, max någon vecka om jag inte minns fel. UC brukar då gå ut med att dom har uppdaterat inkomsterna för X antal miljoner svenskar

Nån som kan svara mig? :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp