Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Mitt underskott kommer vara 60 på en årsinkomst på 435 när uppgifterna uppdateras. Förra året var det 24 på en inkomst på 379. Mitt nuvarande betyg är 0,87 och trenden har varit jättefin sedan jag slutade spela och fick hjälp att sanera ekonomin. Nu är jag orolig över ett större bakslag på betyget pga underskottet. Någon som kan spekulera i hur hårt mitt ökade underskott kommer påverka?

Jag tror inte du behöver vara särskilt orolig. Väl under 15% av din årsinkomst.

Förstår inte riktigt...
Idag försvann 5st utav 11st förfrågningar.(alla äldre än 6 mån)
Inga anmärkningar av något slag.
Cirka 50k underskott.
Cirka 400k synligt på UC, både blanco och krediter.
Inkomst strax under 500k

Betyget rörde sig inte. Överhuvudtaget. känns så himla hopplöst att fortsätta kämpa.

Ser inlägg med folk som har otroligt mycket sämre förutsättningar på UC som ligger på betyg under 5-10%
Jag fattar inte. Min riskprognos har legat på 31.5% i över ett halvår nu, trots krediter som betalts ner under 75%, trots att vissa blanco och krediter försvunnit och nu sist har fem av 11 förfrågningar försvunnit idag...

Förstår inte riktigt...
Cirka 50k underskott.
Inkomst strax under 500k

Betyget rörde sig inte. Överhuvudtaget. känns så himla hopplöst att fortsätta kämpa.

Ser inlägg med folk som har otroligt mycket sämre förutsättningar på UC som ligger på betyg under 5-10%
Jag fattar inte. Min riskprognos har legat på 31.5% i över ett halvår nu, trots krediter som betalts ner under 75%, trots att vissa blanco och krediter försvunnit och nu sist har fem av 11 förfrågningar försvunnit idag...
Vad är det för typ av förfrågningar som är kvar?

Förstår inte riktigt...
Cirka 50k underskott.
Inkomst strax under 500k

Har märkt på min uc att betyget är samma som förut samma dag när en upplysning försvinner. Brukar ändra sig dagen efter eller några dagar efteråt

Mitt kreditbetyg samt totalt lånebelopp har inte uppdaterats sen i december typ. Jätteskumt.

Fick idag första steget i att släppa allt till KF. En missbrukad kredit, gick från 30%ca till nästan 60% i risk. Först nu man ser no return på RIKTIGT! Hade tänkt prova ett samlingslån nu vid inkomstuppdatering och försöka reda upp det men hade nog inte gått ändå även om inkomsten är avsevärt bättre. Men nu blir det att acceptera vad som rullat i hjärnan några månader:) bara resa sig och kämp på

Från 9,5-8,9%. En FF som blev 6 månader, så nu är alla FF över 6 månader. :folded:

Blev av med min enda anmärkning.
Steg från 4 till 6,5. Så less på UC.

Så blir, tyvärr, till att vänta med samlingslån :(

Blev av med min enda anmärkning.
Steg från 4 till 6,5. Så less på UC.

Så blir, tyvärr, till att vänta med samlingslån :(
Tyvärr kan det bli så men det är temporärt uc betyget sänks snart när uc märker att du inte tar nya lån direkt efter att anmärkningen försvann.

När min sista anmärkning försvann sjönk betyget från 0.86 till 0.62 så betyget stiger inte alltid när sista anmärkningen försvinner. Många faktorer påverkar.

Strax efter ansökte jag om bolån hos Nordea vilket fick betyget att stiga till 0.88 igen.

Nu nere på 0.67 efter att en av tre ff fyllde ett år.

Lite inblick i decimalernas dans.

När min sista anmärkning försvann sjönk betyget från 0.86 till 0.62 så betyget stiger inte alltid när sista anmärkningen försvinner. Många faktorer påverkar.

Strax efter ansökte jag om bolån hos Nordea vilket fick betyget att stiga till 0.88 igen.

Nu nere på 0.67 efter att en av tre ff fyllde ett år.

Lite inblick i decimalernas dans.

Snyggt! Hur ser dina förutsättningar ut i övrigt?

Finns det någon generell siffra på hur betyget förbättras när en förfrågan blir 6 månader? Såg att två fått betyg förbättrat med 0,6. Tänkte om det är ngt sådant man kan förvänta sig...

Gr

Grymt jobbat! Grattis!

vad har du gjort för att nå detta?

betalade ner kreditkort och gav f-n i att ”jag ska bara prova ansöka för ett lån”. Tog ett samlingslån när jag var nere på 14% och med det löste jag en massa och är nu nere på 6%. Troligen pga att jag har 8 FF, bör sjunka när nya inkomsten uppdateras och FF börjar trilla bort. Men betala ner krediter är A och O!

Förra månaden steg min uc till skyhöga nivåer :facepleading: hade nåt på 30 % men ligger nu på 72!! Kan de bero på att krediter så ligger det på över 100% det står 109% nyttjat på Kreddy

Förra månaden steg min uc till skyhöga nivåer :facepleading: hade nåt på 30 % men ligger nu på 72!! Kan de bero på att krediter så ligger det på över 100% det står 109% nyttjat på Kreddy
Det är krediterna som påverkar och framförallt övertrassering.

Det är krediterna som påverkar och framförallt övertrassering.
Mmm misstänkte det. Hade ju högt redan innan det, pga många ffo samt både krediter o lån givetvis
Får försöka göra mitt bästa att få ner de där krediterna då! :-)

Mmm misstänkte det. Hade ju högt redan innan det, pga många ffo samt både krediter o lån givetvis
Får försöka göra mitt bästa att få ner de där krediterna då! :)
Nyttjandegrad på kontokrediter bör inte överstiga 15%.

Säkerligen en upprepande fråga men. När uppdateras krediten den här månaden?
Har betalat av en förra månaden jag hade och vill vänta tills den inte är medräknad på uc för ett lån.

Förra uppdatering var 28 feb?

Säkerligen en upprepande fråga men. När uppdateras krediten den här månaden?
Har betalat av en förra månaden jag hade och vill vänta tills den inte är medräknad på uc för ett lån.

Förra uppdatering var 28 feb?
Runt 15:de typ

Fattar ingenting får panik hade 13 % i uc risk haft i mpnader idag 37,5 vad händer ?????

Min hoppade också från 6,7 till 25,9 imorse! helt sjukt. Och då har jag även betalt av krediter förra månaden. Dock är inte inkomsten uppdaterad ännu men vafan...

Ja jag fattar ingenting från 15- 37,5 % . Ingen inkomst uppdaterad . Katastrof ju . Betalt av 60000 på krediter förra månaden vad händer ?

Kan det vara nåt fel på uc ? Måste ju vara det . Och jag som väntat o väntar på
Att i slutet av maj kunna ta samlingslån

Min uppdaterades nu!!!!!

Från 30.5% till 11.4% när jag minskade krediterna under 50%. Drömmer jag? Inte haft sånt här betyg på flera år. Längesedan jag kände mig så lycklig som just nu.

Edit: uppdaterar nu och gick tillbaka till 30.5% igen, förhoppningsvis bara bugg för annars gråter jag floder idag. :facejoy:

Verkar som att UC buggar. Så var det också för Nån år sedan. Folks betyg gick upp och ner under hela dagen. Kommer ihåg många som skyndade sig och ansökte om lån när uc buggade

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp