Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Finns det någon generell siffra på hur betyget förbättras när en förfrågan blir 6 månader? Såg att två fått betyg förbättrat med 0,6. Tänkte om det är ngt sådant man kan förvänta sig...

Det låter häftigt. När jag fick en förfrågan senast så steg inte min UC alls, så det lär säkert inte sjunka för att denna blir gammal/försvinner.

Men generellt är det väl så att om man har halvdåligt/halvbra betyg så kan en sådan sak påverka mycket. Har man dåligt betyg eller bra betyg så spelar en ff hit eller dit ingen större roll.

Hoppar mellan 30.5% och 11.4% nu när jag uppdaterar då ena sekunden den visar uppdaterat från Mars och andra sekunden ifrån Februari. Får se om det blir stabilt sen under dagen.

Stackars banker att behöva förlita sig på uc, känns ju lagom stabilt

Kolla på BETA versionen, den är rätt. Där är info uppdaterad och korrekt.

Även där hoppar den fram och tillbaka för mig mellan Februari/Mars. Man blir ju lite nojjig om min förbättring är bättre än vad den borde vara och att den kommer justeras.

Från 24 till 31 pga bilköp. Kommer att lösa sig. Behöver inte låna mer (yes! ekonomin går ihop), bara vänta på att betyget blir bättre och omförhandla lånen sedan.

Jag gick helt plötsligt från 29.5 till 12.6% utan att något specifikt har hänt. Vad kan det bero på? Ingen ff har ”fyllt” 6 månader.

Sveriges största kreditupplysningföretag och att det ska strula så mycket är sanslöst.

Känns som att ngt är fel, mitt ökade med 10% med utan att ngt hänt

.. Om jag fick upp hoppet idag över förbättringen och det är fel tror jag att jag brister idag och söker på nuvarande 11%. Dock oklart om det ens blir det bankerna skulle få då det hoppar fram och tillbaka. Jag skrev till UC men vi får väl se när de svarar.

Du kanske hade någon övertrasserad kredit ? Jag själv gick från 29,1 till 10 för jag betalade ner en kredit som låg över beviljat

.. Om jag fick upp hoppet idag över förbättringen och det är fel tror jag att jag brister idag och söker på nuvarande 11%. Dock oklart om det ens blir det bankerna skulle få då det hoppar fram och tillbaka. Jag skrev till UC men vi får väl se när de svarar.

Gick väl bra för ett gäng förra gången så jag hade chansat om jag hade behövt få till ett större samlingslån. En förfrågning mer eller mindre kan det ju va värt om man kan spara mycket pengar.

Gick väl bra för ett gäng förra gången så jag hade chansat om jag hade behövt få till ett större samlingslån. En förfrågning mer eller mindre kan det ju va värt om man kan spara mycket pengar.

Precis, det är den delen det hänger på. Det blir antingen söka den här månaden eller vänta till hösten vilket som, en förfrågan skulle inte vara förödande om det fanns en chans. Jag tänkte iallafall vänta och se tills den ser ut att vara stabil på på skulduppdateringen, just nu hoppar den fram och tillbaka mellan Februari/Mars när jag refreshar.

Inkomst uppdatering hos uc. Texten är hämtad från uc.

De uppgifter som visas avser taxerad inkomst och inhämtas från Skatteverket. Skatteverkets avisering av inkomstuppgifter sker normalt sett vid fem tillfällen varje år; april, juni, augusti, september och december.

Under 2021 kommer aviseringarna ske kring den 15 april, 17 juni, 4 augusti, 15 september samt 8 december.

När UC får uppdatering om just din inkomst beror alltså på när din deklaration godkänts av Skatteverket – uppgifterna registreras då hos UC vid nästkommande schemalagda avisering.

Alla uppgifter är inte offentliga och därför kan de summor du själv ser i deklarationen skilja sig från de Skatteverket lämnar ut till UC och andra parter. Detta kan till exempel bero på avdrag.

Buggarna beror nog på att de ska sjösätta nya kreditkollen imorgon. På min UC idag:

Nu är det 1 dag kvar till lanseringen av Nya Kreditkollen! Vill du redan nu ta en titt? Klicka på BETA – Nya Kreditkollen i menyn ovan för att se mer!

Buggarna beror nog på att de ska sjösätta nya kreditkollen imorgon. På min UC idag:

Nu är det 1 dag kvar till lanseringen av Nya Kreditkollen! Vill du redan nu ta en titt? Klicka på BETA – Nya Kreditkollen i menyn ovan för att se mer!

Spännande.

Fan. Väntade tills jag kunde vara säker på att det Mars-uppdateringen som var angiven innan jag gjorde låneansökan, testade säkert 30 gånger inom spannet på 3 timmar för säkerhetsskull. Nu visar den igen på Februari, på den uppdateringen har jag dock 30.5% och då borde jag väl inte fått något erbjudande alls så de ansökan måste väl ha varit gjord med Mars-uppdateringen ändå? Ingen förfrågan syns på kreditkollen än.

Min har varit stabil hela dagen på senaste uppdatering, mars.
Och det är jag nöjd med, gick från 8.4 till 2.3

Upp till 14,8 shit!
Pga att alla mina avbetalningar som är avslutade inte hann med att uppdateras.
Så nu är jag skyldig 25 % mer totalt i skuld och har massor av med krediter än vad jag faktiskt har.
Hoppas det kommer med i korrigering till nästa månad! Spännande och se hur mkt det droppar!

Någon som fått Kreddy uppdaterad denna månad gällande lån&krediter?

Min Kreddy uppdaterades för drygt tio minuter sedan.

Min Kreddy uppdaterades för drygt tio minuter sedan.
tack, samma här.
mitt betyg gick från 1,7 till 2,1 jag är lite förvånad över detta då jag vad jag vet har sänkt nyttjandegraden på krediterna, nu 31% och ingen ny ff,
nu har jag 5st ff kvar, 2st är 11 månader och 3st är 10 månader gamla

edit: jag hittade gammal skärmdump, jag gick från 38% nyttjandegrad till 31% på krediterna, och övriga lån har minskat med 11789kr sedan förra månaden, väldigt konstigt att min kreditrisk då gått från 1,7 till 2,1

Senast ändrad:
tack, samma här.
mitt betyg gick från 1,7 till 2,1 jag är lite förvånad över detta då jag vad jag vet har sänkt nyttjandegraden på krediterna, nu 31% och ingen ny ff,
nu har jag 5st ff kvar, 2st är 11 månader och 3st är 10 månader gamla

edit: jag hittade gammal skärmdump, jag gick från 38% nyttjandegrad till 31% på krediterna, och övriga lån har minskat med 11789kr sedan förra månaden, väldigt konstigt att min kreditrisk då gått från 1,7 till 2,1
Har du deklarerat redan och blev det någon skillnad i inkomst och/eller underskott?

Har du deklarerat redan och blev det någon skillnad i inkomst och/eller underskott?
jag har gjort deklarationen på papper, så jag får mitt skattebesked tidigast i juni, så mitt försämrade betyg beror inte på det. jag har verkligen ingenting som har blivit en försämring denna månad

UC vaka här då :) Min inkomst ökar från 330.000 till 570.000 (bytte jobb och fick bättre lön och även en stor summa i slutlön), spännande att se hur mkt det påverkar!!!

Ingen inkomstuppdatering för mig på UC

UC vaka här då :) Min inkomst ökar från 330.000 till 570.000 (bytte jobb och fick bättre lön och även en stor summa i slutlön), spännande att se hur mkt det påverkar!!!

hur gick det för dig?
Jag gick från 350k till 465k nu i deklarationen men ändå gick min uc upp från 3.7 till 4.4!...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp