U
Ucscore
Gäst
Poäng: 0
hur gick det för dig?
Jag gick från 350k till 465k nu i deklarationen men ändå gick min uc upp från 3.7 till 4.4!...
är din nya inkomst uppdaterad på Uc nu?
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
hur gick det för dig?
Jag gick från 350k till 465k nu i deklarationen men ändå gick min uc upp från 3.7 till 4.4!...
Japp!är din nya inkomst uppdaterad på Uc nu?
Mitt kreditbetyg saknas helt plötsligt och jag kommer inte in på kreditkollen heller.![]()
Jag är också spänd, har legat på 44,5 % rätt länge nu, trots förfrågningar som försvinner mm så händer inget. Nu har jag däremot ökat min inkomst till det dubbla från föregående år så hoppas ju en liten förbättring iallafall!Jag kommer in utan problem. Hoppas min score åker ner igen.. jag som äntligen var nere i ”bra” och så gick jag upp igen dagen efter.. känns skumt då inget annat har förändrats utom 120k med i inkomst och endast 2k i underskott
hur gick det för dig?
Nu är min inkomst uppdaterad på UC men betyget är densamma. Ökade inkomsten från 193.900 till 390.900 men ändå ingen skillnad![]()
DåligtDet verkar inte som att inkomst har så stor betydelse som man kan tro. Jag ökade min inkomst med 20 % förra året utan att betyget påverkades alls, men i år blev det bättre trots att inkomsten sänktes något.
Dock hade jag ett betydligt större underskott av kapital förra året, så det är nog det som påverkar betyget i mitt fall.
Hade hoppats på nån förbättring ändå. Underskott ligger nu under 15 % som de inte gjort tidigare heller, mindre förfrågningar också och äldre anmärkningar. Men ahja, bara kämpa vidare 
Har du avslutat krediter så att dom inte syns på din UC? Om inte så bör du avsluta alla krediter utom en som får ligga outnyttjad. Det kommer förbättra ditt betyg.Fattar inte hur mitt betyg kunde gå från 13,9 % till 37,5 % ??? Inkomsten är nu uppdaterad och den är dessutom lite högre än året innan och jag har betalt av 50.000 på krediter . Så hur fan är det möjligt !???
Min inkomst sänktes med 20 000, men jag fick bättre UC. Från 0,22 till 0,16.
Min inkomst sänktes med 50k men fick också bättre uc konstigt nog. Hade 5tusen mindre i underskott men kan ju knappast påverka.Fattar inte vad som hände med min UC. Jag gör ändringar i deklarationen, så min nya inkomst har inte registrerats. Ingen ff blev 6 månader gammal eller försvann. Ingen kredit som betalats av...
Gick från 29,5 till 12,6%
När uppdateringen skedde! Men fattar inte hur det kan ändras så pass mycket när ingenting hänt i min ekonomi? Eftersom min nya inkomst kommer i juni..Skedde ändringen idag? Eller vid uppdateringen för ett par dagar sedan?
När uppdateringen skedde! Men fattar inte hur det kan ändras så pass mycket när ingenting hänt i min ekonomi? Eftersom min nya inkomst kommer i juni..
Är det någon mer som har problem med uppdateringen den ändrades först med rätt inkomst för 2021 deklarationsår sen när ja kollade igen senare så är det gamla uppgifterna och betyg från innan uppdateringen och förblivit så länge tills man typ uppdatera sidan 20 gånger då kommer rätta uppdateringen tillbaka i min upplysning uppdaterar man igen gamla igen, jag som vill söka samlingslån idag men uc verkar ju bugga
samma här. Jag avvaktar med att söka tills imorgon!
Kan meddela att ni förmodligen har gjort rätt val.
Min flickvän beställde en minUC imorse där 2020 års inkomst framgick.
Hon ansökte idag under lunchtid och fick inte ett enda bud.
Förutsättningar:
2019: 130,000
2020: Drygt 300,000
Inget underskott, 3 ff, och drygt 100k i lån och krediter
Tillsvidareanställd och 24,000/mån brutto.
Riskprognos 4,3% och skulle samla dessa lån och krediter.
Att hon inte skulle få ett enda bud är inte rimligt för fem öre. Handläggaren på Lendo tyckte själv detta lät märkligt.
Ska bli intressant att se om bankerna har fått ta del av 2020 års inkomst.
Vad anser ni?
2% har jag här, är det dåligt eller hur fungerar det?
0.1 är bästa, 0.2-0.8 är mycket bra, 0.8-4.0 är bra, 4-25 mindre bra, 25-> är svagt.
Kan meddela att ni förmodligen har gjort rätt val.
Min flickvän beställde en minUC imorse där 2020 års inkomst framgick.
Hon ansökte idag under lunchtid och fick inte ett enda bud.
Förutsättningar:
2019: 130,000
2020: Drygt 300,000
Inget underskott, 3 ff, och drygt 100k i lån och krediter
Tillsvidareanställd och 24,000/mån brutto.
Riskprognos 4,3% och skulle samla dessa lån och krediter.
Att hon inte skulle få ett enda bud är inte rimligt för fem öre. Handläggaren på Lendo tyckte själv detta lät märkligt.
Ska bli intressant att se om bankerna har fått ta del av 2020 års inkomst.
Vad anser ni?
Får avslag överallt med 2%. Ska det vara så?
Låter ytterst märkligt. Vad har du för inkomst och andra skulder?
Mellan 17-22.000 varje månad innan skatt.
Har inga andra skulder förutom 3-4.000 hos klarna på betala senare.
Hur länge har du jobbat, visar du inkomst på UC?
Har du nyss börjat jobba så kan det vara så att du inte uppfyller ”minsta inkomst”?