- Meddelanden
- 700
- Mottagna reaktioner
- 305
- Poäng
- 447
Det heter d kanske. 3 år efter utslag även om skulden inte är betald?Syftar du på utslag? I sådana fall efter tre år.
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Det heter d kanske. 3 år efter utslag även om skulden inte är betald?Syftar du på utslag? I sådana fall efter tre år.
Ja. Ligger skulden kvar hos KFM har du dock ett aktivt skuldsaldo som kommer spöka. Aktivt skuldsaldo ligger kvar i 24 månader efter det är reglerat i sin helhet.Det heter d kanske. 3 år efter utslag även om skulden inte är betald?
Så först är det en betalningsanmärkning på 3 år o sen ytterligare 24 mån efter att skulden är betald? Lite trög kanske ..,Ja. Ligger skulden kvar hos KFM har du dock ett aktivt skuldsaldo som kommer spöka. Aktivt skuldsaldo ligger kvar i 24 månader efter det är reglerat i sin helhet.
Om skulden fortfarande är obetald, ja. Det är synligt 24 månader efter att skulden är reglerad. Reglerar du inte skulden överhuvudtaget ligger det kvar som ett aktivt skuldsaldo till dess att skulden är reglerad i sin helhet.Så först är det en betalningsanmärkning på 3 år o sen ytterligare 24 mån efter att skulden är betald? Lite trög kanske ..,
Inte allsHur sannolikt tror ni det är att kreditengagemang uppdateras i natt?
möjligtvis på torsdagHur sannolikt tror ni det är att kreditengagemang uppdateras i natt?
oj redan.Uc uppdaterades inatt![]()

Yesoj redan.
jag gick från 1,1 till 1,5 pga högre nyttjande av krediterna. från 36% till 53%
även Kreddy är uppdaterat![]()
gick från 5.4 till 1.36Inte min står Fortf samma summa på alla lånoj redan.
jag gick från 1,1 till 1,5 pga högre nyttjande av krediterna. från 36% till 53%
även Kreddy är uppdaterat![]()

Tappade en förfrågan häromdan och gick från 16.8 till 15.2.
Nu idag från 15.2 till 14.4 utan någon synlig anledning.
Tappar 2 till ff på onsdag och är då nere på 10ff så ska bli intressant att se om det gör något.
Tror det hjälper. För mig hoppa det ner från 34 till 28.7 bara av att 2 st blev 6 mån.Citerar mig själv, idag hoppade jag ner till 12%, märkligt. Får se om något mer händer imorgon när 2 ff försvinner eller om dagens förändring hade med det att göra eftersom det händer imorgon?
Edit: Ah, såg nu att krediterna hade uppdaterats med en mild förbättring. Tidigt denna månad. 😱
Jodå kan stämma. För mig var det en inkasso ff som försvann. Vad var det för ff som försvann för dig?Kan det verkligen stämma. Från 21 till 10% i betyget. Har inte gjort nånting typ. 5ff och hög belåning (3x årsinkomst). Men allt är uppdaterat så känns konstigt.
Försvann den senaste för ca 3 veckor sen och då sjönk betyget med 4%. Men nu när det sjönk med 10% ungefär undrar man ju. Två FF går ut i början på november. Sen har jag bara 3 kvar. Kan ju knappast sjunka jättemycket närmaste tidenJodå kan stämma. För mig var det en inkasso ff som försvann. Vad var det för ff som försvann för dig?
Det beror på din inkomst men främst antal krediter och utnyttjandet av dessa.Hur mycket tror ni att min betyg kan ändras?
Har betalat av ett lån på 250 000kr och en kredit på 25 000kr. Har ca 600 000 kvar i lån. Mitt uc är 34,7 just nu.
Lön 440 000krDet beror på din inkomst men främst antal krediter och utnyttjandet av dessa.
Bara en ff kvar det här året och sen är resterande maj/juni så blir en lång avaktning nu. Kan inte göra så mycket åt resterande krediter i dagsläget så blir att testa slänga in en sista ansökan för året på Zmarta idag, efter det är det bara att kämpa på. 
Udda! Kolla med Nordax ?Ansökte på Zmarta och valde Nordax. Både Zmarta och Nordax har tagit full UC (syns på MinUC). Varför en extra UC???
Du var allt nyfiken duUdda! Kolla med Nordax ?
Fråga dock; vad var dina förutsättningar?
vad har du för förutsättningar? Lön, lån, anmärkning, gift? Bor i storstad? Vad kör du för bil? Hoppas du inte duckar nån fråga nu!Seriöst?Du var allt nyfiken duvad har du för förutsättningar? Lön, lån, anmärkning, gift? Bor i storstad? Vad kör du för bil? Hoppas du inte duckar nån fråga nu!
Tack att du delar med dig ! Toppen att de tog bort den! Hoppas du fick en bra deal.Zmarta har kontaktat UC och en förfrågan ska tas bort.
Jag sökte 200K och blev beviljad 150K.
Hade 8.6% UC
10ff
248K inkomst
32K underskott
Synligt på UC: 467K utnyttjat, 542K totalt utrymme.
Vad är halvsanning? För att du inte får veta allt? Sorry men Varför duckar du mina frågor? Varför följer du sanningen?Seriöst?
Vi är här för att dela med oss så vi kan stötta varandra.
Passar det inte kan du hänga någon annanstans.
Att komma med halvsanningar är inte intressant. Då är det bättre man inte skrivet nåt alls.
Zmarta har kontaktat UC och en förfrågan ska tas bort.
Jag sökte 200K och blev beviljad 150K.
Hade 8.6% UC
10ff
248K inkomst
32K underskott
Synligt på UC: 467K utnyttjat, 542K totalt utrymme.
Har du provat kontakta Nordax också och sagt att du fått dubbla UC FF?
Tar Zmarta bort ena tror jag inte Nordax ser det. Då kanske du kan få dom att ta bort den andra?

Oj! Märkligt. Håller tummarna att det går enligt plan.Upplysningen ifrån Nordax är nu borta, desvärre är även mitt konto hos dom borta samt att det står inne på Zmarta att jag fått avslag.
Väldigt märkligt, signerade skuldebrevet igår och satte upp bankkonto för utbetalning. Har kontaktat Nordax nu så vi får väl se.
Du måste hitta på ngt bättre på din fritid än att sitta här inne och skriva och vara dryg hela tidenDu var allt nyfiken duvad har du för förutsättningar? Lön, lån, anmärkning, gift? Bor i storstad? Vad kör du för bil? Hoppas du inte duckar nån fråga nu!
Suger när man skrivit på och räknar med det och får avslag efterUpplysningen ifrån Nordax är nu borta, desvärre är även mitt konto hos dom borta samt att det står inne på Zmarta att jag fått avslag.
Väldigt märkligt, signerade skuldebrevet igår och satte upp bankkonto för utbetalning. Har kontaktat Nordax nu så vi får väl se.