Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Måste vara något annat som spökar, jag har 8500/10000 på betalkoll, 6000 av 10000 på circle k mastercard samt 50000 / 50000 på big bank som krediter. Har 4 FF och 6.3%, inkomst 300k synliga skulder 500k.
Önskade det var så. Men jag tror att det är fler FF till exempel utifrån dom 2 kreditkorten jag skaffat , samt att mina totalt skulder är ca 680.000 kr.
Har nu 10 FF, så det spelar såklart in också. Jag missade att skriva det!

Är det bara för mig eller tar inte UC inte med om krediten är övertrasserad? Har haft övertrasserad kredit senaste 2 månader men i min uc står 20 000/20 000 bara.

Det står på min UC att krediterna uppdateras den 30e stämmer det? Jag har hört att det uppdateras mitt i månaden? Har nämligen två förfrågningar som går ut 31e.

Förfrågningar uppdateras löpande

En fråga angående nyttjandegrad av kreditkort.

Om man har 5 olika kreditkort - baseras betyget då på totala användningen av krediterna (sammanlagda) eller är det per kredit?

Exempel. Om jag har nyttjat 4 kort med 1% och det femte kortet med 99% så har jag då totalt kanske 10% utnyttjat totalt. Är detta då till min fördel eller kollar UC att ett utav korten är "maxat" och således sänker mitt totala betyg?

En fråga angående nyttjandegrad av kreditkort.

Om man har 5 olika kreditkort - baseras betyget då på totala användningen av krediterna (sammanlagda) eller är det per kredit?

Exempel. Om jag har nyttjat 4 kort med 1% och det femte kortet med 99% så har jag då totalt kanske 10% utnyttjat totalt. Är detta då till min fördel eller kollar UC att ett utav korten är "maxat" och således sänker mitt totala betyg?
I USA är det per kreditkort. Ett kort maxat = inte bra. Så många sprider ut skulden på flera. Jag tror det funkar likadant i Sverige.

2,9 i betyg. Efter 8 december så kommer jag att ha 0 ff hos uc. Har då 175k i medlemslån på Nordea på en ränta på 4,95%
Får fast jobb den 17 nov och årsinkomsten blir ca - 350k / år
Får ut mellan 22-24k /mån
Hur mkt tror ni den kommer att sjunka?
Och tror ni att jag kommer kunna leasa en bil efter det?
Har en 4 i bisnode just nu tyvärr...

Hej, någon som vet om man får bolån med 3 i kreditbetyg om man lånar inom ramarna för amorteringskrav? Inga betalningsanmärkningar, 24 förfrågningar och 3 i kreditbetyg. Fast anställning.

Hej, någon som vet om man får bolån med 3 i kreditbetyg om man lånar inom ramarna för amorteringskrav? Inga betalningsanmärkningar, 24 förfrågningar och 3 i kreditbetyg. Fast anställning.
jag tror inte att 3 är något problem, när jag sökte bolån tidigare då begärde banken inte något kreditbetyg alls, men 24 förfrågningar däremot kommer nog dom flesta om inte alla storbanker se som ett problem

jag tror inte att 3 är något problem, när jag sökte bolån tidigare då begärde banken inte något kreditbetyg alls, men 24 förfrågningar däremot kommer nog dom flesta om inte alla storbanker se som ett problem
Okej, vilken bank?

ja jag vet det är galet. Alla är över 6 månader gamla. Förra året fick jag godkänt med 16 ff och 3.8 i betyg. Skillnaden nu är att jag är medveten om dom och sökte sjukt många olika privatlån när jag spelade massa. Har slutat nu men ser ju inte skitkul ut när rocker, nystart finans, sambla osv står där istället för massa storbanker bara.

tänkte om deras robotar skickar vidare allt under 4 i kreditbetyg eller om man blir granskad på något speciellt. Nordea godkände privatlån förra vintern med 32 förfrågningar och 4 i betyg. Men är nojig nu och mkt mer medveten nu.

Okej, vilken bank?

ja jag vet det är galet. Alla är över 6 månader gamla. Förra året fick jag godkänt med 16 ff och 3.8 i betyg. Skillnaden nu är att jag är medveten om dom och sökte sjukt många olika privatlån när jag spelade massa. Har slutat nu men ser ju inte skitkul ut när rocker, nystart finans, sambla osv står där istället för massa storbanker bara.

tänkte om deras robotar skickar vidare allt under 4 i kreditbetyg eller om man blir granskad på något speciellt. Nordea godkände privatlån förra vintern med 32 förfrågningar och 4 i betyg. Men är nojig nu och mkt mer medveten nu.
på kopian när jag sökt bolån hos SEB står betyget ingenstans, jag hade tyvärr inte Kivra när jag sökte hos ICA.

ok ja det är ju positivt att dom är över 6 månader gamla i alla fall

på kopian när jag sökt bolån hos SEB står betyget ingenstans, jag hade tyvärr inte Kivra när jag sökte hos ICA.

ok ja det är ju positivt att dom är över 6 månader gamla i alla fall
Swedbank använder sig inte heller av UC:s betyg, vill jag minnas. De kör förstås en UC om man söker lån, men betyget köper de inte.

Swedbank använder sig inte heller av UC:s betyg, vill jag minnas. De kör förstås en UC om man söker lån, men betyget köper de inte.
Hej,
Okej. Frågan är om det är en fördel för mig? Tänkte att betyget kanske är bättre än upplysningen ser ut med alla ff?

Hej!

Läst att många säger här att upplysningar inte belastar ens kreditupplysning när de fyllt 6 månader. Min senaste fyller 6 månader 24 december och i övrigt ser det rätt bra ut, har en del krediter och lån men inga anmärkningar och dyl

Tänkte bara kolla så det stämmer med 6 månader? tack

Hej!

Läst att många säger här att upplysningar inte belastar ens kreditupplysning när de fyllt 6 månader. Min senaste fyller 6 månader 24 december och i övrigt ser det rätt bra ut, har en del krediter och lån men inga anmärkningar och dyl

Tänkte bara kolla så det stämmer med 6 månader? tack
dom belastar fortfarande efter 6 månader, men lite mindre än tidigare.
man brukar kunna se att betyget förbättras lite när dom fyller 6 månader men störst skillnad blir det när dom försvinner helt

Hej,

äntligen är mitt kreditbetyg på bra efter spelandet. Var uppe på 27 i juni. Idag nere på 3.4 när alla ff blivit äldre än 6 månader. Någon som vet när betyget börjar ticka ner för varje förfrågan som försvinner? Jag har idag:
477k inkomst
Bolån
133k blanco
24 förfrågningar

Är det på fredag UC uppdaterar tror ni eller blir det på måndag?

Tror uppdateringen sker imorgon.

Lycka till!

Håller tummarna!

Väntar med spänning på månadens uppdateringen. Rensat mycket förra månaden. Och tror att det mesta är avslutat, förutom HB suck vad jag irriterad jag är på de, det tog de 10 dagar att avsluta en kontokredit och blankolån. Kunde inte göra det digitalt, var tvungen att skicka ett intyg med snigelposten…. År 2021…
Men nu finns bara en outnyttjad kredit, ett bolån, billån och 3 blanko kvar. För exakt 1 år sedan hade jag 24 olika lån!!
över 43000 i lånkostnader…sjukt att man inte hamnat hos KF. Och egentligen är vi alla fantastiska problemlösare för på något sätt lyckas många av oss iaf vända på ekonomin.
Lånkostnader nu 13000kr.
Jag vill se uppdateringen

Väntar med spänning på månadens uppdateringen. Rensat mycket förra månaden. Och tror att det mesta är avslutat, förutom HB suck vad jag irriterad jag är på de, det tog de 10 dagar att avsluta en kontokredit och blankolån. Kunde inte göra det digitalt, var tvungen att skicka ett intyg med snigelposten…. År 2021…
Men nu finns bara en outnyttjad kredit, ett bolån, billån och 3 blanko kvar. För exakt 1 år sedan hade jag 24 olika lån!!
över 43000 i lånkostnader…sjukt att man inte hamnat hos KF. Och egentligen är vi alla fantastiska problemlösare för på något sätt lyckas många av oss iaf vända på ekonomin.
Lånkostnader nu 13000kr.
Jag vill se uppdateringen

Snyggt jobbat.

Vad har du kvar idag, vilka aktörer / vilken ränta / vilket belopp?

Remember ca 180t, 7,9%
Collector ca 457t, 7,8%
Resurs, 490t 5,7%
Billån Santander 83t 3,95%
Bolån Nordax, förskräckliga 5,45%
Remember kreditkort 10t outnyttjad.

Jag vet att det är svårt att estimera, men vore kul att höra på ett ungefär. Min situation:

2020 lön 317k
Lån 40k
3ff
7 betalningsanmärkningar
Betyg UC 12.4

2021 lön ca 340k
Lån 80k

I februari 2022 så kommer 6 betanm försvinna och 0ff. Om allt sköts.

Februari kommer jag alltså ha, 1 betanmärkning, 0ff och 20k mer i årslön sen sist med UC på 12,4.

Vad tror ni jag kan hamna på för UC i februari? 4-5? Och vad tror ni i juni då jag kommer ha 0 betalningsanmärkningar kvar och förmodligen 0ff?

Jag vet att det är svårt att estimera, men vore kul att höra på ett ungefär. Min situation:

2020 lön 317k
Lån 40k
3ff
7 betalningsanmärkningar
Betyg UC 12.4

2021 lön ca 340k
Lån 80k

I februari 2022 så kommer 6 betanm försvinna och 0ff. Om allt sköts.

Februari kommer jag alltså ha, 1 betanmärkning, 0ff och 20k mer i årslön sen sist med UC på 12,4.

Vad tror ni jag kan hamna på för UC i februari? 4-5? Och vad tror ni i juni då jag kommer ha 0 betalningsanmärkningar kvar och förmodligen 0ff?

Jag gör ungefär samma resa, haft 7 anmärkningar som mest och blir av med sista i April.
Hade runt 20% med 7 anmärkningar och 10 FF. Har just nu 4 anmärkningar kvar och 8 FF, nere på 7,4%
Lön 300k och lån 70 000.

Remember ca 180t, 7,9%
Collector ca 457t, 7,8%
Resurs, 490t 5,7%
Billån Santander 83t 3,95%

1.200.000 är fasiken en hel del, kommer bli spännande se om du får några bud! Jag tror säkert att du åtminstone kan bli av med remember och halvera den räntan.

Imponerande att ha så pass "bra" räntor iaf med den lånebilden. Har du hög inkomst?
Helt ok, dekl 2020, 570t pga sjukskrivning. 2021 blir ca 630t.
måste nämna att 2 av blankolånen fick jag med 630 i årslön.
Är super nöjd med Resurs som jag fick för några veckor sedan.

Jodå, även på helgerna. banker rapporterar dagligen till UC om skulder även på helgerna.

Jodå, även på helgerna. banker rapporterar dagligen till UC om skulder även på helgerna.

Jodå vadå?

UC har inte uppdaterats på en helg åtminstone senaste tre åren vilket är tiden jag följer slaviskt.

Om ni får spekulera, idag har jag 7 anmärkningar och 2ff. 80k i blancolån som inte syns på UC ännu, färskt lån. UC score idag 12,4.

I februari kommer jag bara ha 1 anmärkning och 1ff med 80k lån ca och lön 340k. Vad tror ni jag kommer ligga på i UC score då? Är 3-5 rimligt?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp