• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Saken är att jag har handelsbanken för sparade pengar, lönekonto och allt annat egentligen. Men sen har jag Nordea också pga jag fick medlemslån där. Det medlemslånet är nu betalat och borta, med wästgöta lån.
Eftersom at jag snart ska ta bolån, så vill jag ju att alla spår efter wästgöta försvinner, så de inte ser att jag har mer lån än det som finns på uc. Medlemslån et betalade jag av förra månaden. Min fråga är om jag avslutar Nordea, kommer det påverka mitt uc betyg - pos eller neg? Mitt uc betyg är ju 0.4, vill få ännu bättre, är det en bra idé att avsluta kontot hos. Nordea? Utöver det att kanske betyg blir bättre så försvinner ju spåren efter wästgöta. Kan då. Hävda att lånet är löst genom bostadsförsäljning.
Orsaken till att jag vill dölja lån är att påverkar mitt. Bolånetak negativt.
det spelar ingen roll om du är kund hos en eller tio banker.

nu vet jag inte hur Nordea gör men SEB till exempel får inget kreditbetyg alls av UC, och 0,4 eller 0,1 kommer inte göra någon skillnad på ett bolån
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bosse Bagaren

Viktig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
29 Oktober 2015
Meddelanden
96
Mottagna reaktioner
55
Poäng
167
Saken är att jag har handelsbanken för sparade pengar, lönekonto och allt annat egentligen. Men sen har jag Nordea också pga jag fick medlemslån där. Det medlemslånet är nu betalat och borta, med wästgöta lån.
Eftersom at jag snart ska ta bolån, så vill jag ju att alla spår efter wästgöta försvinner, så de inte ser att jag har mer lån än det som finns på uc. Medlemslån et betalade jag av förra månaden. Min fråga är om jag avslutar Nordea, kommer det påverka mitt uc betyg - pos eller neg? Mitt uc betyg är ju 0.4, vill få ännu bättre, är det en bra idé att avsluta kontot hos. Nordea? Utöver det att kanske betyg blir bättre så försvinner ju spåren efter wästgöta. Kan då. Hävda att lånet är löst genom bostadsförsäljning.
Orsaken till att jag vill dölja lån är att påverkar mitt. Bolånetak negativt.
Ingen bank kollar hur många konto du har eller dina kontotransaktioner vid bolån ansökan, så förstår vad du menar men du behöver inte gömma spåren utav Westgöta, däremot tar en del banker, nordax gjorde på mig både UC och Bisnode...
 

Aldrigstanna

Viktig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
1 Augusti 2021
Meddelanden
53
Mottagna reaktioner
17
Poäng
61
Ingen bank kollar hur många konto du har eller dina kontotransaktioner vid bolån ansökan, så förstår vad du menar men du behöver inte gömma spåren utav Westgöta, däremot tar en del banker, nordax gjorde på mig både UC och Bisnode...
Oo shit hopps verkligen SBAB nöjer sig med uc. Men de gjorde de sist. Ingen som nyligen tagit SBAB lån?
 

Mimosa

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
28 September 2011
Meddelanden
239
Mottagna reaktioner
73
Poäng
217
Fler som har problem med Kreddy? Mitt krånglar med att påstå jag inte har BankId på. Har försökt avinstallera Kreddy och installerat om men får fortfarande samma problem. Så nu kommer jag inte in i Kreddy på grund av det :(
 

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Fler som har problem med Kreddy? Mitt krånglar med att påstå jag inte har BankId på. Har försökt avinstallera Kreddy och installerat om men får fortfarande samma problem. Så nu kommer jag inte in i Kreddy på grund av det :(
Funkar för mig använder iPhone
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
974
Mottagna reaktioner
626
Poäng
617
Nyss fått bolån hos SBAB och det var bara en UC, den togs vid lånelöftet och inget mer efter det.
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Fler som har problem med Kreddy? Mitt krånglar med att påstå jag inte har BankId på. Har försökt avinstallera Kreddy och installerat om men får fortfarande samma problem. Så nu kommer jag inte in i Kreddy på grund av det :(
senaste uppdateringen är trasig, om du kollar omdömena så verkar alla ha problem
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp