- Meddelanden
- 259
- Mottagna reaktioner
- 196
- Poäng
- 367
Jag hade 4 på upplysningen när jag sökte för första gången hos Fairlo i höstas. När jag sökte höjning hos dom 3 månader senare hade jag en 1:a. Inget annat hade hänt på Bisnode däremellan, inga nya förfrågningar eller nånting så ja, en ff från Fairlo verkar ta styggt. Står däremot fortfarande på en 5:a på Min Upplysning.Eller är det att en FF ifrån typ Fairlo eller Förskottslån är värre än 20 anmärkningar.
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Jag hade 4 på upplysningen när jag sökte för första gången hos Fairlo i höstas. När jag sökte höjning hos dom 3 månader senare hade jag en 1:a. Inget annat hade hänt på Bisnode däremellan, inga nya förfrågningar eller nånting så ja, en ff från Fairlo verkar ta styggt. Står däremot fortfarande på en 5:a på Min Upplysning.
Ja du ser!
- Meddelanden
- 1 404
- Mottagna reaktioner
- 1 004
- Poäng
- 837
Bisnode är ju helt CP dock, jag hade uruselt betyg där med 1 eller 2 FF.
Jag vet inte riktigt vad dom går på, det är inte inkomst+belåning+anmärkningar iallafall. Gissar på underskott.
Är det underskottet är det totalt kört iallafall. Hade varit skönt att slippa UC men vad ska man göra.

- Meddelanden
- 734
- Mottagna reaktioner
- 322
- Poäng
- 487
Vad tror ni jag får för UC-betyg nästa uppdatering runt den 17/2? Nuvarande kreditbetyg 3,3. I början på januari betalade jag in en kredit på 75 k (TF Bank) och Ferratum kontokredit 30 k, fullt utnyttjad.
- Meddelanden
- 2 374
- Mottagna reaktioner
- 1 964
- Poäng
- 1 247
Hur menar du? Har du löst både TF och Ferratum eller bara TF? Har du fler krediter? Hur ser FF ut? Du har Bra nu med 3,3.Vad tror ni jag får för UC-betyg nästa uppdatering runt den 17/2? Nuvarande kreditbetyg 3,3. I början på januari betalade jag in en kredit på 75 k (TF Bank) och Ferratum kontokredit 30 k, fullt utnyttjad.
Om du vill komma ner till Mycket bra (0,2-0,9) tror jag du behöver ha alla krediter löst eller åtminstone kommer ner till bara några % i nyttjande grad (+/- 10%).
Blir spännande att följa, håller tummarna för dig!
- Meddelanden
- 734
- Mottagna reaktioner
- 322
- Poäng
- 487
Ja jag har löst bägge två. Speciellt Ferratum på 30 K borde göra skillnad eftersom den räknas som ”kreditkort” (man kan ju ta ut igen) men det gör också att jag får 2 st krediter färre. Spännande att se hur mycket betyget sjunker. Min gissning är jag hamnar på ”1 någonting” men absolut inte på mycket bra. Vore riktigt nice att komma ner på 0,9 men det är nog tyvärr inte möjligt, får vänta till nästa gång man kan förbättra runt omkring sigHur menar du? Har du löst både TF och Ferratum eller bara TF? Har du fler krediter? Hur ser FF ut? Du har Bra nu med 3,3.
Om du vill komma ner till Mycket bra (0,2-0,9) tror jag du behöver ha alla krediter löst eller åtminstone kommer ner till bara några % i nyttjande grad (+/- 10%).
Blir spännande att följa, håller tummarna för dig!

- Meddelanden
- 1 746
- Mottagna reaktioner
- 503
- Poäng
- 627
Hej!Betyg eller inte så länge man håller sig spelfri och går runt inte tar nya skulder så
Är det ett Plus. Varje dag spelfri är ett stort steg.
Hur har det gått för dig? Skulle du inte få ett lån om du kom under 15% hos någon aktör?
Jag ligger på 11% just nu.
- Meddelanden
- 2 374
- Mottagna reaktioner
- 1 964
- Poäng
- 1 247
Inte alls omöjligt att komma ner under 1! Om krediterna är betalda finns rätt förutsättningar.Ja jag har löst bägge två. Speciellt Ferratum på 30 K borde göra skillnad eftersom den räknas som ”kreditkort” (man kan ju ta ut igen) men det gör också att jag får 2 st krediter färre. Spännande att se hur mycket betyget sjunker. Min gissning är jag hamnar på ”1 någonting” men absolut inte på mycket bra. Vore riktigt nice att komma ner på 0,9 men det är nog tyvärr inte möjligt, får vänta till nästa gång man kan förbättra runt omkring sig![]()
- Meddelanden
- 2 549
- Mottagna reaktioner
- 2 184
- Poäng
- 1 427
Jag ligger på 15.1Hej!
Hur har det gått för dig? Skulle du inte få ett lån om du kom under 15% hos någon aktör?
Jag ligger på 11% just nu.
men snart så, skrev med han förra veckan. Han hör av sig i mars 
- Meddelanden
- 1 069
- Mottagna reaktioner
- 1 270
- Poäng
- 937
Spännande ! Jag har också slutbetalt mina krediter helt. Ska bli spännande och det blir ett bra hopp från 14,8 . Men jag betalade in allt 31/1 så tveksamt om det hinner med i uppdateringen nu under februari. Troligtvis i mars. Men 3-4 % ner hoppas jag på! Som start. Har 11 FF kvarInte alls omöjligt att komma ner under 1! Om krediterna är betalda finns rätt förutsättningar.

- Meddelanden
- 1 069
- Mottagna reaktioner
- 1 270
- Poäng
- 937
Det är svinbra!!! Grattis!Är det bra att ha 0,5% på UC?
Nackdel är att det är efter en skuldsanering..
Vad är det mer de tittar på?
- Meddelanden
- 127
- Mottagna reaktioner
- 47
- Poäng
- 157
Tack.. tog mig 5 år med sanering.. inget att rekommenderaDet är svinbra!!! Grattis!
Men nu så måste jag tänka till vad man gör och att man gör det rätt och ha en plan.
- Meddelanden
- 1 709
- Mottagna reaktioner
- 864
- Poäng
- 747
En del banker tittar inte alls på UC:s riskprognos, så den i sig är ingen garant för att få låna pengar, men 0,5 är helt klart bra. Andra viktiga faktorer är hur mycket du tjänar, hur gammal du är, om du har barn, om du är gift, etc.Är det bra att ha 0,5% på UC?
Det är kanske inte så smart att börja fundera på om man har bra förutsättningar för att låna pengar direkt efter en avslutad skuldsanering...
- Meddelanden
- 734
- Mottagna reaktioner
- 322
- Poäng
- 487
JättebraÄr det bra att ha 0,5% på UC?
- Meddelanden
- 127
- Mottagna reaktioner
- 47
- Poäng
- 157
Du tycker inte ens att tänder är ett skäl att ta en avbetalning på?Jag tycker inte att det låter så vettigt att fundera på att ta nya lån i samma stund som man är klar med sin skuldsanering. Det tror jag inte att särskilt många andra tycker heller, och klarar man inte av att höra att någon har den åsikten så kanske man inte skall vädra sina intentioner på ett diskussionsforum.
Du är nog lika väl medveten om hur mycket det kostar att gå dit och speciellt sanera tänder, vilket jag måste göra.
Alternativt är att jag blir tandlös och då kommer jag inte kunna behålla mitt jobb då jag jobbar mot kunder.
Och då lär ju inte min ekonomiska situation bli direkt bättre.
- Meddelanden
- 1 709
- Mottagna reaktioner
- 864
- Poäng
- 747
Självklart klarar jag av att höra den. Men delar inte din åsikt, det var den skillnaden.
Så varför är du på det här forumet?
Jag kom hit för att jag sökte information kring hur man lånar pengar med massor av betalningsanmärkningar. Om det ger något slags cred i din värld att man har varit skuldsatt så vet jag faktiskt inte hur många ärenden jag har haft hos Kronofogden, men fler än hundra är det säkert. Det är dock ett tag sedan, men jag tror att jag kommer ihåg hur det var.
- Meddelanden
- 3 399
- Mottagna reaktioner
- 3 463
- Poäng
- 1 957
Japp de tror jagUppdateringen borde ske i veckan va? Eller vad tror ni 🙄

- Meddelanden
- 31 754
- Mottagna reaktioner
- 16 680
- Poäng
- 11 977
Det här med skuldsanering är en rehabilitering och skulle aldrig någonsin försätta mig i den sitsen.
När man har levt 5 år i existensminimum så är det mycket annat som fått stå tillbaka.
Vi kan tex börja med tandläkare. Bara med en sån enkel sak så inser jag ju att jag aldrig kommer kunna hosta upp de pengarna som det kommer kosta för att för att gå igenom mina tänder.
Vad gör då majoriteten av alla människor när den kostnaden skenar iväg?
Jag skulle tippa på lån hos tandläkaren.
Jag tycker inte att det är nån form av lyxkonsumtion.
Skulle aldrig falla mig in och köpa en ny bil tex. Har en pärla från 2003, som gått 9000 mil, inte en rostfläck. Skitful men tar mig från A-B.
Min tv är 8 år gammal, fortfarande har jag inte beställt en ny på avbetalning. Har inte behovet. Har ingen dator heller, och än har jag inte köpt det heller.
Jag tror jag har lärt mig min läxa
Fascinerande ändå alla dessa trådar hur folk tar lån överallt till ockerräntor, där man döljer för sin familj och rent krasst inte äger ett skit utan banken äger dig
Bra det funkade som avsett för dig. Är då och då frågor dyker upp här om hur snabbt efter skuldsanering man kan ta lån. Där känner man att det kanske inte kommer gå så bra för alla..
- Meddelanden
- 2 549
- Mottagna reaktioner
- 2 184
- Poäng
- 1 427
NUSÅ!!! Under fucking 15%!!!! Nu hoppa det ner till 14.2% alltså har mitt betyg gått ner till hälften va det var i slutet av november!!!! Så jävla glad nu
sjukt att det sjunker när ff blir 6 mån gammal men inte när en försvinner!? Har 2 ff från 16/8 och 17/8!? Varje gång har betyget hoppat ner några dagar innan 6 mån!!!!- Blev medlem
- 31 augusti 2012
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Visa bilaga 2223
NUSÅ!!! Under fucking 15%!!!! Nu hoppa det ner till 14.2% alltså har mitt betyg gått ner till hälften va det var i slutet av november!!!! Så jävla glad nusjukt att det sjunker när ff blir 6 mån gammal men inte när en försvinner!? Har 2 ff från 16/8 och 17/8!? Varje gång har betyget hoppat ner några dagar innan 6 mån!!!!
Riktigt bra jobbat!
- Meddelanden
- 2 549
- Mottagna reaktioner
- 2 184
- Poäng
- 1 427
Frågan är när ja samlar då blire ju en ff till men samtidigt blir allla lån 1 lån och en kredit med 37 av 50 utnyttjat försvinner. Så kanske sjunker lite betyget då? Trots 10ff. Annars väntar ja ba till augusti kommer då ha 2ff ba borde va bra då för att söka på en låneförmedlare för att koma ner merRiktigt bra jobbat!

- Meddelanden
- 608
- Mottagna reaktioner
- 135
- Poäng
- 337
Just nu har jag 9.2 UC betyg med dessa förutsättningar:
3ff
7 bet anmärkningar, parkeringsböter och nån gammal mobilräkning. (6 av dom nästan 3 år gamla)
Inkomst 2020 330k
Skuldsaldo hos kfm 10mån gammal
I april kommer jag ha detta:
3ff
1 anmärkning som är 2 år som och 6 mån gammal (alltså 6st försvinner)
Inkomst 2021 350k
Skuldsaldo hos kfm 12mån gammal
Om ni får gissa, vad tror ni ungefär jag kommer landa i UC betyg med dessa förutsättningar?
3ff
7 bet anmärkningar, parkeringsböter och nån gammal mobilräkning. (6 av dom nästan 3 år gamla)
Inkomst 2020 330k
Skuldsaldo hos kfm 10mån gammal
I april kommer jag ha detta:
3ff
1 anmärkning som är 2 år som och 6 mån gammal (alltså 6st försvinner)
Inkomst 2021 350k
Skuldsaldo hos kfm 12mån gammal
Om ni får gissa, vad tror ni ungefär jag kommer landa i UC betyg med dessa förutsättningar?
Senast ändrad:
- Meddelanden
- 2 549
- Mottagna reaktioner
- 2 184
- Poäng
- 1 427
Hoppa ner ytterligare idag till 13.4%
varje gång 3 dagar innan en ff blivit 6 mån gammal har mitt betyg gått ner 0.8-1.0% men aldrig när en ff försvunnit. Mycket lustigt haha..- Blev medlem
- 4 september 2020
- Meddelanden
- 2 374
- Mottagna reaktioner
- 1 964
- Poäng
- 1 247
Är det några fler som blir äldre kommande tid? Om du hamnar under 10 finns det fler banken som säkert skulle vilja låna till dig. Kanske hellre söka via förmedlare?Visa bilaga 2228
Hoppa ner ytterligare idag till 13.4%varje gång 3 dagar innan en ff blivit 6 mån gammal har mitt betyg gått ner 0.8-1.0% men aldrig när en ff försvunnit. Mycket lustigt haha..
- Meddelanden
- 2 549
- Mottagna reaktioner
- 2 184
- Poäng
- 1 427
Nej alla är över 6 månÄr det några fler som blir äldre kommande tid? Om du hamnar under 10 finns det fler banken som säkert skulle vilja låna till dig. Kanske hellre söka via förmedlare?
alla är borta i augusti. Förutom 1 som jag har från i november 
- Meddelanden
- 734
- Mottagna reaktioner
- 322
- Poäng
- 487
Grattis! Det går åt rätt hållVisa bilaga 2228
Hoppa ner ytterligare idag till 13.4%varje gång 3 dagar innan en ff blivit 6 mån gammal har mitt betyg gått ner 0.8-1.0% men aldrig när en ff försvunnit. Mycket lustigt haha..

- Meddelanden
- 734
- Mottagna reaktioner
- 322
- Poäng
- 487
Hur många och vilka typ av krediter har du betalat? Vad hoppas du landa på för betyg?Fortfarande still på 27.8 här, lär droppa rejält när krediterna uppdateras dock.

- Meddelanden
- 1 404
- Mottagna reaktioner
- 1 004
- Poäng
- 837
Hur många och vilka typ av krediter har du betalat? Vad hoppas du landa på för betyg?![]()
Hade kring 80K utnyttjat utav 125K beviljat. Efter uppdatering kommer jag ligga på 10K utnyttjat av 80K beviljat. Skulle tippa på att jag landar kring 15-18% i betyg och då har jag 15ff varav 8 av dom försvinner i Juni då jag tänkte lägga en ansökan.
- Meddelanden
- 161
- Mottagna reaktioner
- 46
- Poäng
- 156
Några missbrukad krediter/anmärkningar?Hade kring 80K utnyttjat utav 125K beviljat. Efter uppdatering kommer jag ligga på 10K utnyttjat av 80K beviljat. Skulle tippa på att jag landar kring 15-18% i betyg och då har jag 15ff varav 8 av dom försvinner i Juni då jag tänkte lägga en ansökan.
- Meddelanden
- 1 404
- Mottagna reaktioner
- 1 004
- Poäng
- 837
Några missbrukad krediter/anmärkningar?
Nope, bara många förfrågningar och dålig låg inkomst och högt belånad.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.