- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Min hoppa ner 0.5% har ba betalt lägsta på alla lån. Trodde ej den skulle röra sig nått så kul endå. Sjunkit nästan 16% på 3 mån.
Snyggt
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Min hoppa ner 0.5% har ba betalt lägsta på alla lån. Trodde ej den skulle röra sig nått så kul endå. Sjunkit nästan 16% på 3 mån.
Vad är KALPEN ?Fast egentligen har betyget ingen jätte betydelse när det avgörs genom KALPEN.
kan 0,0 men skulder som inte går ihop ändå.

Kvar att leva på-kalkylenVad är KALPEN ?![]()
Så själva scoren avgör inte om du blir beviljad lr ej. Blir det inte Deg över så spelar det ingenrollKvar att leva på-kalkylen
Så själva scoren avgör inte om du blir beviljad lr ej. Blir det inte Deg över så spelar det ingenroll
Då kan jag släppa den tanken. Jag tycker dock mitt betyg är bättre än förväntatI grunden är det alltid 0.1 utmärkt > 0.1 -1.0 mycket bra > 1-4 bra > 4 - 25 mindre bra. Om jag minns rätt.
MinUC har ju deras skala från 1-600 eller dylikt och det är lite annat.
Oh ja finns en gräns i alla banker som ger ditekt automatiskt nej vid högt scoreDet är ju också så att man får automatiskt avslag av många banker om scoren är hög. Då tittar dem inte ens på ansökan.
Finns mängder med anledningar som kan ge avslag utan att passera gå
Scoring
Underskott
Inkomst
Kalkylen
Anmärkningar
Skuldsaldo
Skuldbörda
Bo i Bengtsfors
Etc
Det tar oftast 1-2 månad extra innan krediter eller lån som är avbetalda blir uppdaterade på din UC. Du ska se att det justerar sig vid nästa uppdatering! ( sorry för det extra inlägget ovan när jag ska svara. Mobilen krånglarFörutsättningar januari
Bolån 9.000.000 (dubbla bolån 1 månad pga flytt)
Blanco 1.640.000 (brygglån 1,050.000 reggades som blanco, remember 450.000 och Ica 140.000
Kreditkort 8.000 / 52.000
3 förfrågningar, nyaste från augusti
Betyg 0,5
förutsättningar februari
Bolån 4.700.000 (1 boende)
Blanco 140.000 (brygglån återbetalt och remember avbetalt)
Kreditkort 6.000/52.000
3 förfrågningar, nyast från augusti
Betyg 0,6
Och följdfråga: betyget som de kunde se i UC var 1% bättre än vad jag ser på minuc. Hur kommer det sig?Hur lång tid tar det innan en ff syns på minuc? Fick ett brev i Kivra att ett företag tagit en kreditupplysning via UC på mig. På UC-kopian ser det ut som en ”full UC” med riskbetyg etc. Men mitt kreditbetyg har inte förändrats, och ff syns inte på minuc. Kan det vara så att företag får så mycket information genom en ”osynlig” ff? Eller ska jag förvänta mig att den dyker upp och förstör mitt betyg ännu mer?
Vad hade du för förutsättningar på upplysningen som visades 5.9%?Det är märkligt hur mycket det kan skilja i score på upplysningen hos olika banker . Jag har 20.5% i score och på en del av upplysningarna från bankerna har jag 5.9 % . Har sökt hos Advisa. Jag antar att det tar olika former av information från UC .
inkomst 358 000Vad hade du för förutsättningar på upplysningen som visades 5.9%?
Hur lång tid tar det innan en ff syns på minuc? Fick ett brev i Kivra att ett företag tagit en kreditupplysning via UC på mig. På UC-kopian ser det ut som en ”full UC” med riskbetyg etc. Men mitt kreditbetyg har inte förändrats, och ff syns inte på minuc. Kan det vara så att företag får så mycket information genom en ”osynlig” ff? Eller ska jag förvänta mig att den dyker upp och förstör mitt betyg ännu merOch följdfråga: betyget som de kunde se i UC var 1% bättre än vad jag ser på minuc. Hur kommer det sig?
Ser nu även att inga kreditengagemang syns på den UC som är tagen utan bara vanlig info samt riskprognos. Betyder det att det finns chans att denna inte registreras som ff?Hur lång tid tar det innan en ff syns på minuc? Fick ett brev i Kivra att ett företag tagit en kreditupplysning via UC på mig. På UC-kopian ser det ut som en ”full UC” med riskbetyg etc. Men mitt kreditbetyg har inte förändrats, och ff syns inte på minuc. Kan det vara så att företag får så mycket information genom en ”osynlig” ff? Eller ska jag förvänta mig att den dyker upp och förstör mitt betyg ännu mer?
StämmerSer nu även att inga kreditengagemang syns på den UC som är tagen utan bara vanlig info samt riskprognos. Betyder det att det finns chans att denna inte registreras som ff?

PJUH. Stort tack för svar!Stämmer![]()
Var sökte du och sökte du samla allt?248K inkomst
34K underskott
6.6% UC
15ff
419K blanco (2)
10K/80K krediter (3)
Sökte 200K men bara Thorn på 35K som erbjudande än sålänge och förväntar mig inget mer erbjudande.
Inte första gången någon med liknande förutsättningar kammade hem 0 på Lendo. Suck att den där tråden raderades ang hen som jobbat inom låneförmedling. Hen hade kunnat förklara varför eller vad man kunnat göra för att förbättra chansen. Oavsett så skulle jag rekommendera att söka via Zmarta. Inte hört ett negativt ord om de. Och de har flest samarbetspartners med höga lånebelopp.Lendo. Sökte 200K för att samla 100%.
Tror det är så här överallt. Man kan inte kringgå KALPEN. Den använder och ser alla oavsett förmedlareInte första gången någon med liknande förutsättningar kammade hem 0 på Lendo. Suck att den där tråden raderades ang hen som jobbat inom låneförmedling. Hen hade kunnat förklara varför eller vad man kunnat göra för att förbättra chansen. Oavsett så skulle jag rekommendera att söka via Zmarta. Inte hört ett negativt ord om de. Och de har flest samarbetspartners med höga lånebelopp.
Fast nu var det ju både låg inkomst, massor med ff och nästan dubbla blanco gentemot inkomst. Inte så konstigt att man inte får nå erbjudande på detInte första gången någon med liknande förutsättningar kammade hem 0 på Lendo. Suck att den där tråden raderades ang hen som jobbat inom låneförmedling. Hen hade kunnat förklara varför eller vad man kunnat göra för att förbättra chansen. Oavsett så skulle jag rekommendera att söka via Zmarta. Inte hört ett negativt ord om de. Och de har flest samarbetspartners med höga lånebelopp.
Hur menas med det ? Är det inte bara riskprognosen m.m ,Det är ju också så att man får automatiskt avslag av många banker om scoren är hög. Då tittar dem inte ens på ansökan.
Hur menas med det ? Är det inte bara riskprognosen m.m ,
ja!
Det finns en hel del som har fått bra erbjudanden med samma förutsättningar.Fast nu var det ju både låg inkomst, massor med ff och nästan dubbla blanco gentemot inkomst. Inte så konstigt att man inte får nå erbjudande på det
Jag har faktiskt aldrig sett någon med så dåliga förutsättningar få låna ännu mera.. kanske inte UC lån isåfall?Det finns en hel del som har fått bra erbjudanden med samma förutsättningar.
Nu gällde det ju inte låna mera men att samla.Jag har faktiskt aldrig sett någon med så dåliga förutsättningar få låna ännu mera.. kanske inte UC lån isåfall?