Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Som jag nämnde var jag inte direkt chockad över att jag inte fick mer erbjudanden.
Ja, man känner ju väl till sina egna förutsättningar. 6,6% är inte extremt dåligt men kanske inte bästa förutsättningar. Vänta tills man har bättre score nästa gång?

Ja, man känner ju väl till sina egna förutsättningar. 6,6% är inte extremt dåligt men kanske inte bästa förutsättningar. Vänta tills man har bättre score nästa gång?

Precis. 6.6% är absolut inte bra men inte värdelöst. Tror förfrågningarna är det värsta hos mig just nu utöver något hög belåningsgrad men inte helt galet.

Jag hade 12% uc, 12ff, samma inkomst när Remember höjde mig från 120K till 400K. Det var förvånande då jag vid den tiden hade kring 40-50K i krediter också. Så även om belångsgraden var lägre så var det ändå sämre förutsättningar än nu.

Kommer att vänta till Juli då jag är nere på kring 7-8ff. Blir det inget då får jag vänta till hösten med 3-4ff. Har för tillfället 8 olika lån/krediter i användning som kostar kring 13-14K per månad, därför är det viktigt att hitta lösningar just nu. Gårdagens var sista sökningen innan sommaren.

Någon mer som har problem med UC idag? Mitt kreditbetyg steg till 7,9 från 2,3 trots att det enda som skett är att jag avslutat en kredit som var nyttjad 12900/15000kr. Borde således sjunka och inte rusa!? Eller?

Någon mer som har problem med UC idag? Mitt kreditbetyg steg till 7,9 från 2,3 trots att det enda som skett är att jag avslutat en kredit som var nyttjad 12900/15000kr. Borde således sjunka och inte rusa!? Eller?
Kan va så att de rusar först för att sen gå ner. Vad jag läst. Även om jag också tycker det är mycket lustigt. För tydligen bra att ha en outnyttjad kredit som buffert. Men fortf konstigt för kan ju ta ett lån sen maxa den direkt endå så den är fullt utnyttjad så fattar ej hur det kan va en säkerhet. Hur uc funkar är ett mysterium.

Kan va så att de rusar först för att sen gå ner. Vad jag läst. Även om jag också tycker det är mycket lustigt. För tydligen bra att ha en outnyttjad kredit som buffert. Men fortf konstigt för kan ju ta ett lån sen maxa den direkt endå så den är fullt utnyttjad så fattar ej hur det kan va en säkerhet. Hur uc funkar är ett mysterium.
Ja, jag fattar verkligen ingenting!

Nja, det finns 2 aspekter. Du har inget ledigt kreditutrymme, som ses som en tillgång. Samtidigt är en kredit en skuld, om än inte nyttjad. Tror det är bra att behålla en liten kredit outnyttjad. Har du några andra krediter kvar?

Mitt underskott kommer troligtvis vara ca 30-40 % mindre för 2021 , det är extremt stor skillnad tycker jag :)
Tror ni att det kommer göra något för betyget efter att deklarationen är godkänd och uppdaterad hos UC?
Min årsinkomst kommer vara detsamma som förr.
Det måste det göra. Underskottet tittar de mycket på ^^

Jag väntar spänt till slutet av denna månad. Jag har idag ett betyg på 0.7, jag har 5 förfrågningar.
Den 18 och 30 mars försvinner två förfrågningar. Sen försvinner en den 5/4.
efter det har jag bara 2 förfrågningar kvar,
De borde ju göra något med mitt betyg som stått still på 0,7 i säkert 5 månader….

Jag väntar spänt till slutet av denna månad. Jag har idag ett betyg på 0.7, jag har 5 förfrågningar.
Den 18 och 30 mars försvinner två förfrågningar. Sen försvinner en den 5/4.
efter det har jag bara 2 förfrågningar kvar,
De borde ju göra något med mitt betyg som stått still på 0,7 i säkert 5 månader….
Ja, du borde få ett ännu bättre betyg när du bara har ett fåtal ff kvar.

Efter allt slit i 2år och betala in och vrida och vända och låta bli att ta nya upplyssningar så har den äntligen sjunkit från 44% till 6%
nu behöver jag vänta i 15månader till för missbrukade kredit försvinner och förhoppningsvis så går % ner till under 2% så jag kan ta ett samlingslån och lösa att skit jag har kvar då!

Efter allt slit i 2år och betala in och vrida och vända och låta bli att ta nya upplyssningar så har den äntligen sjunkit från 44% till 6%
nu behöver jag vänta i 15månader till för missbrukade kredit försvinner och förhoppningsvis så går % ner till under 2% så jag kan ta ett samlingslån och lösa att skit jag har kvar då!
Heja dig! Kämpa vidare! :tummen:

När tror vi att månadens uppdatering sker?

Väntar spänt jag med. Kommande uppdateringar borde göra underverk med mitt betyg iom att jag lyckats lösa stora dåliga lån med privata räntefria samt har ff som går ut samt att det blir mer än 6 månader sedan senaste ff. Allt sker samtidigt i mars och april :D

Försvinner en ff den 16/3 är då nere på 10 ff tror ni det gör något med betyget? Eller är det under 10 det börjar ske mycket skillnad? Senaste månaderna när det försvunnit en ff har det inte rört sig ETT SKIT. endast när ff blivit 6mån har det hoppat ner 0.6-0.9%. Haha...

Försvinner en ff den 16/3 är då nere på 10 ff tror ni det gör något med betyget? Eller är det under 10 det börjar ske mycket skillnad? Senaste månaderna när det försvunnit en ff har det inte rört sig ETT SKIT. endast när ff blivit 6mån har det hoppat ner 0.6-0.9%. Haha...

Du ska nog ner under 7-8 FF för att se en större skillnad tror jag.

där försvann äntligen sista betalningsanmärkningen men uc dubblades från 3,59 till 5,80.
är det naivt att tro det kommer gå ner nästa en ff försvinner nästa vecka? Kommer gå från 6 ff till 5

Kommer jag kunna få bud med 6,1%?
Beror på hur mycket du ska låna. Jag hade tänkt söka ett samlingslån på 500 för samla allt nu men vågar inte söka vid nästan 6% pga räntan kommer nog bli högre än jag tänkt.

Personligen behöver jag minst 50k för döda några krediter så jag hoppas på förbättring när min ff löper ut på fredag men annars får jag väl ta det

Spelar ingen roll just nu bara nån beviljar så får jag söka igen i höst när det blivit bättre

Betyget kan ju skjuta i höjden när sista anmärkningen försvinner, men de är bara under en kort period. Vad jag uppfattat som så är det för att det finns en "risk" med att man söker lån direkt anmärkningen försvinner, men efter tidens gång så kommer betyget sjunka igen.

Betyget kan ju skjuta i höjden när sista anmärkningen försvinner, men de är bara under en kort period. Vad jag uppfattat som så är det för att det finns en "risk" med att man söker lån direkt anmärkningen försvinner, men efter tidens gång så kommer betyget sjunka igen.
Ja, undrar bara hur länge men det är väl ingen som vet.

Sökte du Viggo?

Nä, tyvärr. Det är väl olika för alla med tanke på de övriga förutsättningarna.
Jag förstår grejen, men samtidigt har man stått sitt ”straff”, varför ska man straffas mer?

Jag hoppas denna höjning bara gäller några dagar, några veckor max.

Jag förstår grejen, men samtidigt har man stått sitt ”straff”, varför ska man straffas mer?

Jadu, har tyvärr inget svar på den frågan.

Jag förstår varför det händer men håller med, man har ”straffats” i 3 år men det är vad det är

Jag förstår inte hur betyget kan gå upp. Jag förstår resonemanget men inte att det går upp.
Betyget ska ju baseras på uppgifter i upplysningen, inte på saker som inte är i upplysningen.
Det står ju ingenstans i min upplysning "hade anmärkning igår" eller " hade inte anmärkning igår"
Min anmärkningsfria upplysning ser ju liksom likadan ut som tex Sevir87, som också visar att det inte finns anmärkningar.

Orkar inte kolla kresitupplysningslagstiftningen, men att använda saker som är mer än 3 år gamla och saker som inte är i upplysningen låter som något en myndighet skulle behöva bli upprörd över.

Jag blev av med en anmärkning inatt men inget hände alls med betyget.. också lite konstigt

Lite men inte lika mycket som att betyget blir sämre av att man får normala förutsättningar
Lite som ett lotteri, förra anmärkningen som försvann så gick betyget från 2,37 till 1,87.. Väntar och ser hur mitt betyg ser ut i april när de sista försvinner, spännande det här!

Lite som ett lotteri, förra anmärkningen som försvann så gick betyget från 2,37 till 1,87.. Väntar och ser hur mitt betyg ser ut i april när de sista försvinner, spännande det här!
Ibland förändrades inte mitt betyg när en försvann men när sista försvann då blev det en stor ändring åt fel håll

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp