Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Förstår mig inte på Kreddy. Har ett kreditkort med 2000kr utrymme som jag alltid maxar och sedan betalar tbx med nästa lön.
Krediten är nu utnyttjad med ca 95% men på Kreddy står det använt 0 av 2000kr. Uppdaterar de fler gånger under månaden?

Förstår mig inte på Kreddy. Har ett kreditkort med 2000kr utrymme som jag alltid maxar och sedan betalar tbx med nästa lön.
Krediten är nu utnyttjad med ca 95% men på Kreddy står det använt 0 av 2000kr. Uppdaterar de fler gånger under månaden?
det är hur mycket du nyttjade runt månadsskiftet. men olika banker rapporterar olika dagar, kan vara sista i månaden eller första, eller som Sntander som rapporterat saldot ungefär en vecka in i månaden

det är hur mycket du nyttjade runt månadsskiftet. men olika banker rapporterar olika dagar, kan vara sista i månaden eller första, eller som Sntander som rapporterat saldot ungefär en vecka in i månaden
Då är det nog samma för Nordea med. Fram till en vecka in i månaden var krediten outnyttjad.

Hur är det möjligt. Jag och 3 bekanta har inte fått någon förändring. Jag är på min 4 månad utan någon förändring, trots att jag betalt mina krediter och flera ff har försvunnit.

Alla steg åt rätt håll är väl bra, även fast de är små.. har inte fått någon förbättring på kreditbetyget de senaste två månaderna trots att ff blivit sex månader och jag betalat av på lånen. Men inatt gick det från 8,3 till 7,8 när 4/6 ff blev sex månader och äldre. Ska bli intressant att se vad som händer 6/4 samt 23/4 när 5/6 ff blir över sex månader och sedan ff nummer 6 försvinner.

till alla er som inte vet, men som jag fått lära mig den HÅRDA vägen: att ett inkassobolag tar en blank förfrågan är bland det värsta som kan hända ditt kreditbetyg.. fy fan vad man får kämpa efter det! Undvik så långt det går.

Hur får jag ner min upplysning så jag kan Vidarebefordra till banken?

Tittar fibrillt varje dag på minuc och blir besviken varje gång att betyget inte rört sig efter anmärkningen försvann :D
hoppas det sker något imorgon när en FF går bort haha

Ja det är så konstigt, och framförallt hur länge man sitter fast i 'fel' grupp.
Jag tog mig i kragen och ringde Collector nu och fick prata med en trevlig tjej och baserat på mina uppgifter borde det vara grönt men som redan sagts så kan 11% UC vara lite 50/50, fast samtidigt är jag inte högt belånad jämfört med min inkomst och antalet ff.

Vi kom i alla fall överens om prata vidare imorgon när min FF går ut så får vi se var vi landar.

Ni som följer er UC, använder ni kreditkollen och betalar 49kr/mån på det ?
Eller använder ni kreddy, eller hur gör ni ?
Jag vet exakt när mina ff går ut, och anmärkning försvinner. Är det värt o ha kvar kreditkollen då eller ska man bara köra på kreddy?

Hur skulle ni göra?

Jag betalar för det. Kreddy har alltid en fördröjning. Ofta flera dagar/veckor.
Det är ingen stor summa tycker jag + man får id skydd (eller jag fick det iallafall)

Jag betalar för det. Kreddy har alltid en fördröjning. Ofta flera dagar/veckor.
Det är ingen stor summa tycker jag + man får id skydd (eller jag fick det iallafall)
Haha inte jag, de ringde i veckan o försökte sälja på mig det för 64 spänn extra. Men de avstod jag.. 😛
Kanske ska behålla ändå, känns som jag har blitt snål Ove i solsidan och grinar över små utgifter :facejoy: :facejoy: :facejoy:

Haha inte jag, de ringde i veckan o försökte sälja på mig det för 64 spänn extra. Men de avstod jag.. 😛
Kanske ska behålla ändå, känns som jag har blitt snål Ove i solsidan och grinar över små utgifter :facejoy: :facejoy: :facejoy:
Tror jag fick någon deal, kostade 500kr för ett helt år men lär väl gå upp när det går ut i år :D

Hm är det exakt samma tjänst? Om man ser allt där, även med fördröjning, är det väl tillräckligt. Det har med UC Score då? Dvs siffran som inte är % utan en siffra mellan typ 100-999, tex 645

Hm är det exakt samma tjänst? Om man ser allt där, även med fördröjning, är det väl tillräckligt. Det har med UC Score då? Dvs siffran som inte är % utan en siffra mellan typ 100-999, tex 645
Nej de är ju inte riktigt det, om du tänker på Kreddy VS kreditkollen.
Kreditkollen ser man ju både i % samt score , även hur sina krediter minskar och förfrågningar försvinner och allt de där. På kreddy ser man endast sin riskprognos i % samt ens lån/krediter.

Ah ok nä jag tar 49 i månaden iaf närmaste året som det sker mycket med ff som går ut och skulder som försvinner. Sen när allt är omförhandlat om nåt år är det hela mer på autopilot och då kan det lätt räcka med Kreddy för nån årlig omförhandling av de sämsta räntorna

Ah ok nä jag tar 49 i månaden iaf närmaste året som det sker mycket med ff som går ut och skulder som försvinner. Sen när allt är omförhandlat om nåt år är det hela mer på autopilot och då kan det lätt räcka med Kreddy för nån årlig omförhandling av de sämsta räntorna
Klokt!!

Tycker det är bra även att man kan ta ut en egen upplysning gratis som man kan använda när man skall omförhandla eller få förhandsinfo om lån.

Det är mycket som kommer hända för mig under nästa uppdatering och det är viktigt då jag ska ansöka om lån.
Jag har två maxade kontokrediter en på 5k och den andra på 20k, handlar om easycredit och credigo. Jag vet inte hur mycket jag kommer kunna betala denna månad men jag kommer betala minst så att utnyttjningsgraden hamnar på 90% för krediten på 5000 kr och 93% för krediten på 20 000 kr. Sen kommer min inkomst uppdateras från 130k till 340k och slutet av månaden kommer jag gå från 8ff till 6ff. Min UC är nu på 17%, kan jag förvänta mig att den hamnar runt 10% eller under? För jag behöver verkligen ansöka om 300k i början av maj.

Min UC betyg ändrades igår och några dagar sen utan att något hände. Fattar inte varför? Har en ff som försvinner den 27 april och en 3 maj.

Minns någon när nya lån syns på UC? Tog ett lån mitten av mars men osäker om det kommer synas from april eller om det är i maj.

Min UC betyg ändrades igår och några dagar sen utan att något hände. Fattar inte varför? Har en ff som försvinner den 27 april och en 3 maj.
Mitt också. 11,8 till 11,07. Inget markant men går i rätt riktning. Inget har hänt för mig förutom det gått några veckor sedan jag sökte ett samlingslån och en ff gick ut.

Hände mig också.. har kollat min upplysning samt kreditbetyg men inget förändrades bara att mitt kreditbetyg sjunkit? Ska inte klaga men fundersam är man

Hände mig också.. har kollat min upplysning samt kreditbetyg men inget förändrades bara att mitt kreditbetyg sjunkit? Ska inte klaga men fundersam är man
Har du någon ff som försvinner inom en månad?
Jag har en som försvinner den 27 april. Kan det vara så att uc förbättras när ff är 11 månader? Tror det har hänt mig så en gång innan också. Eller att en ff blev 3 månadet gammal?

Samma för mig, från 5 till 4.5, fattar ingenting. Men har en ff som försvinner den 9 april, kanske därför

Testar igen, tror min fråga hamnade lite utanför.

Minns någon när nya lån syns på UC? Tog ett lån mitten av mars men osäker om det kommer synas from april eller om det är i maj?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp