Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Kollat i kreditkollen och inkomstuppgifter?
Kollat ratsit nu och där står det fortfarande gamla lönen.
Men den är ju inte för 2021 så den stämmer ju inte. Trots att den står 2021.
Kan man betala in kvarskatten så de uppdaterar då?? Alltså vad dåligt på riktigt att den inte uppdateras..!

Kollat ratsit nu och där står det fortfarande gamla lönen.
Men den är ju inte för 2021 så den stämmer ju inte. Trots att den står 2021.
Kan man betala in kvarskatten så de uppdaterar då?? Alltså vad dåligt på riktigt att den inte uppdateras..!
Så är det kanske.

Ja, bara att gilla läget men klart man blir lite besviken. Hade sett fram emot en uppdatering av lönen nu tidigare.
Vet du ifall man kan betala in kvarskatten snart och om det uppdateras då istället?
Skatteverket och uc har sina körningar, bara avvakta till juni är jag rädd för

Ja, bara att gilla läget men klart man blir lite besviken. Hade sett fram emot en uppdatering av lönen nu tidigare.
Vet du ifall man kan betala in kvarskatten snart och om det uppdateras då istället?
Betala in kvarskatt och skicka in deklarationen igen efter att inbetalning blivit registrerad. Då går det fortare, senast juni.

En uppdatering hade ju vart på sin plats :facejoy: :facejoy: / nyfiken i en strut haha.

Loggade in på Skatteverket nu, såg att det hade blivit en förändringar rapporterade inkomstuppgifter, så var tvungen att godkänna den för att skicka in deklarationen igen. Var några kronor som skiljde.
kanske var därför min inte blev uppdaterad pga den ändringen. Synd att man inte fick en blänkare om det i kivra tex.

Loggade in på Skatteverket nu, såg att det hade blivit en förändringar rapporterade inkomstuppgifter, så var tvungen att godkänna den för att skicka in deklarationen igen. Var några kronor som skiljde.
kanske var därför min inte blev uppdaterad pga den ändringen. Synd att man inte fick en blänkare om det i kivra tex.
Ja jag har läst om flera på forumet som fått det, tycker det är dåligt att ingen notis går ut efter man godkänt det och det sker en ändring.

Ja verkligen, jag hade nog inte loggat in förrän efter sommaren i sånt fall kanske.
Nu var det ren slump att jag loggade in bara för att jag skulle kolla hur mkt kvarskatt jag fick. I min tro hade jag ju skickat in deklarationen och jag var klar..

Jag godkände och betalade in min kvarskatt innan den 30 mars. Och fått mitt besked redan i april. Så jag tolkar det som om att det man får sitt årsbesked redan nu när man har betalt.

Min blir aldrig uppdaterad.. blivit av med 2 anmärkningar sen i mars och inget har hänt på betyget sen dess :(

Kan se att min betalkoll är avslutad, men det har inte gjort nåt för mitt betyg :/. Den sjönk 10 % då skuldsaldot försvann för ett par dagar sedan. Appen Kreddy är som vanligt efter, men kunde iaf se det på minuc.se.

Hur ofta uppdaterar Uc, creditsafe, bisnode info om skuldsaldo?

Satan! Efter en liten försämring när inkomsten uppdaterades så gick jag från 4,67% till 1,23% iom nattens uppdatering! Avslutat krediter och lån, vilken effekt! UC score gick från 551 -> 619! Kommande månadsskifte har jag ff som går ut plus att det kommer då vara 6 månader sedan senaste ff och jag har amorterat av med skatteåterbäringen så förhoppningsvis ännu bättre betyg nästa uppdatering :) :folded:

Nu är min uppdaterad, från att ha 8800kr utnyttjat av 10.000kr på betalkoll till att avsluta denna och inte ha en enda kredit på uc.
Mitt betyg gick från 15.91 % till 7,56 :faceheart: :faceheart:

Ingen förändring på min... men nästa månad blir intressant för då försvinner min kredit 36k av 50k utnyttjat! Borde ge ett jävla hopp.

även den 26/4 försvinner en uc. Förra månaden hoppa det från 12 till 7.5 när en ff försvann. Men tog en ny så hamna på 11.2 igen.

men som sagt nästa uppdatering frågan är hur mycket det sjunker^^

Min sjönk från 1,38 till 1,26, alltid nåt. Mina skulder har sjunkit från 884 000 i september till 800 000 nu. Min plan har varit att söka samlingslån 3 juni då en av mina 3 FF försvinner, men hur mycket tror ni det gör för UC-betyget? Kanske inte kommer att hända så mycket? Funderar på att söka samlingslån redan nu för att få ner månadskostnad och betala mindre ränta.

Äntligen!! Northmill skulderna är nu borta från UC. Mitt betyg gick från 25.6% till 5%!
Ganska bra betyg trots 28FF
Jäklar va nice! Härligt!
Mitt gick från 15.9 till 7,5. Inga krediter på UC alls nu. Men bara för de känns de lockande att söka nu trots 12 förfrågningar. Men de är nog inte lönt, haha!

Äntligen!! Northmill skulderna är nu borta från UC. Mitt betyg gick från 25.6% till 5%!
Ganska bra betyg trots 28FF
Riktigt nice!:)
Har själv en kredit hos northmill som är outnyttjad sen förra året men inte avslutad. Avsluta du den helt?
Jag har enbart kvar den för att många säger att det är bra att ha en kredit outnyttjad.

Riktigt nice!:)
Har själv en kredit hos northmill som är outnyttjad sen förra året men inte avslutad. Avsluta du den helt?
Jag har enbart kvar den för att många säger att det är bra att ha en kredit outnyttjad.
Jag avslutade den, kan inte ta ut pengar längre från krediten. Men krediten är fortfarande kvar på UC ser jag.

Jag avslutade den, kan inte ta ut pengar längre från krediten. Men krediten är fortfarande kvar på UC ser jag.
Ok. Min ligger kvar och jag kan ta ut om jag vill, men då kanske jag ska ta och avsluta den.
Just nu 6.1 %, en missbrukad kredit går ut 15e april, och om jag avslutar northmill krediten så tycker man ju att betyget borde sjunka till "Bra"

Hur som, grymt jobbat!

Denna jävla skittjänst är jag så less på. Har avslutat mitt kreditkort hos resurs bank där jag hade utnyttjat 25% och hade betyg 8,8. Nu har jag endast 1150 kvar att betala och det har lagts som en fullt utnyttjad kredit. Resultat: min scoring sköt upp till sjuka 20%!!! Vad fan är det för jävla fel på UC. *Jag ber om ursäkt för mitt språk men man blir så förbannad!*

Denna jävla skittjänst är jag så less på. Har avslutat mitt kreditkort hos resurs bank där jag hade utnyttjat 25% och hade betyg 8,8. Nu har jag endast 1150 kvar att betala och det har lagts som en fullt utnyttjad kredit. Resultat: min scoring sköt upp till sjuka 20%!!! Vad fan är det för jävla fel på UC. *Jag ber om ursäkt för mitt språk men man blir så förbannad!*
Skyll på resursbank... inte uc fel. Dom som inte rapporterat isf...

Nu när jag betalade för minuc 29kr så ser jag att Ecster ligger kvar även fast den är nollad OCH avslutades förra året.
På UC så står det avslutad 2021-08-31.
Kreditlimit 20 000.
Utnyttjad 15063:-

Och jag ser att det är just Ecster som gav mig missbrukad kontokredit, den försvinner nu 15e april.

Trodde att detta inte skulle synas på UC om man avsluta en kredit? Eller ligger den kvar pga anmärkningen?
Utnyttjandegraden stämmer ju inte ens.

Fattar noll.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp