• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Dvx06

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
24 Mars 2022
Meddelanden
137
Mottagna reaktioner
21
Poäng
112
På min senaste uc står det 3.45 % i riskprognos. Är det bra eller dåligt? Samtidigt står det 10.7 (mindre bra) hos Kreddy.
vilket är det som är mitt betyg ? Måste jag vänta tills kreddy går ner till "bra" också innan jag kan söka samling lån ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
jag gick från 4,4 till 4,5 anrsgligen pga högre nyttjande av krediterna som endast var 28% förra uppdateringen, snart har jag flera ff som försvinner så det ska bli interessant att se var som händer närmsta två månaderna.
På min senaste uc står det 3.45 % i riskprognos. Är det bra eller dåligt? Samtidigt står det 10.7 (mindre bra) hos Kreddy.
vilket är det som är mitt betyg ? Måste jag vänta tills kreddy går ner till "bra" också innan jag kan söka samling lån ?
du kan logga in på uc.se och se aktuellt betyg där (utan att betala för deras värdelösa tjänster), det ska vara samma som Kreddy visar, men Kreddy är inte uppdaterat än så just nu kan det skilja lite.

ditt betyg försämras ju efter att du sökte senast i och med en ny förfrågan, sedan kan banken du sökte hos ha en annan mall för att räkna på risken så det som står på din UC kopia behöver inte vara samma risk som du egentligen hade hos UC
 

Egon

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
21 September 2020
Meddelanden
819
Mottagna reaktioner
303
Poäng
497
:folded:Lån beviljat, och signerad skuldebrev samt fick Mail och sms att lånet är utbetalt!!! Fyyyyfaaan vad glad jag är!!
Behövde inte ens medsökande
Sökt 450k fick 390k beviljad :faceheart:

kommer aldrig mer att ta några sms-lån igen betala allt och livstids spärr direkt!!
Vad hade du för riskprognos vid ansökningstillfället med tanke på att du hade elva förfrågningar?
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
På min senaste uc står det 3.45 % i riskprognos. Är det bra eller dåligt? Samtidigt står det 10.7 (mindre bra) hos Kreddy.
vilket är det som är mitt betyg ? Måste jag vänta tills kreddy går ner till "bra" också innan jag kan söka samling lån ?
Kreddy är inte uppdaterad
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 295
Mottagna reaktioner
13 399
Poäng
8 917
Enligt UC har jag fortfarande 50.000 "outnyttjad" kredit på Northmill. Alltså inte avslutad utan den står som aktiv.

Detta har jag dock betalat bort för typ 2 år sedan. Vad gör jag för att avsluta den är det UC eller northmill jag ska kontakta?
 

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 005
Mottagna reaktioner
430
Poäng
557
Enligt UC har jag fortfarande 50.000 "outnyttjad" kredit på Northmill. Alltså inte avslutad utan den står som aktiv.

Detta har jag dock betalat bort för typ 2 år sedan. Vad gör jag för att avsluta den är det UC eller northmill jag ska kontakta?
Kontakt med northmill. Jag hade liknande bad northmill om en bekräftelse samt att du ber dem omgående rapporterar krediten som fullbetald och avslutad till uc
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp