Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Någon som tros veta vad mitt kreditbetyg kan ändra sig kommande månad? För tillfället har jag 2,6 i betyg ”Bra”. Jag har betalat in ca 12.000 på ett blanoclån jag har. Inga andra förändringar sker/skett.

Kommer den gå ner något tror ni?

Någon som tros veta vad mitt kreditbetyg kan ändra sig kommande månad? För tillfället har jag 2,6 i betyg ”Bra”. Jag har betalat in ca 12.000 på ett blanoclån jag har. Inga andra förändringar sker/skett.

Min gissning är att det förblir oförändrat, dock hänger det ihop med hur stor den totala skulden var inan dom 12.000:- betalades in.

troligtvis oförändrat. jag ligger runt 1,0 med närmare 1,7 biljoner blanco (mer än 3x inkomsten) och en massa krediter på det.
får du en förbättring då beror det nog på något annat, som att en ff fyller 6 månader till exempel

troligtvis oförändrat. jag ligger runt 1,0 med närmare 1,7 biljoner blanco (mer än 3x inkomsten) och en massa krediter på det.
får du en förbättring då beror det nog på något annat, som att en ff fyller 6 månader till exempel
Okej tack för input :)

funkar eran UC eller Kreddy appen ? Jag får inte upp något betyg alls…

Du måste ha en jäkla bra årslön om du kan ha 1,7 biljoner i blanco =)

Mitt kreditbetyg uppdaterades 2 ggr i Augusti och 3 ggr i september utan någon förfrågan eller nått.

Hej har betyg 13% enligt Kreddy hade 800,000kr i blanco som nu är borta
Hur mycket kommer det sjunka tror ni och när kan man se det nya betyget

Hej har betyg 13% enligt Kreddy hade 800,000kr i blanco som nu är borta
Hur mycket kommer det sjunka tror ni och när kan man se det nya betyget
Om det försvann innan 1/10 så kommer det förhoppningsvis med på nästa uppdatering som borde vara nästa vecka, typ torsdag 20/10.

Det lär ju bli en avsevärd förbättring. Jag gick från 1.7 mkr till 1.1 mkr en gång och betyget gick från 4.67% till 1.23%. Men uc är ett mysterium så vågar inte gissa ditt nya betyg

Min sista ff från min spelperiod går ut på onsdag. Ska bli underbart att den skiten försvinner. Går då från 2 ff till 1 ff (som jag tog i aug för samlingslån). Har 1% nu och hoppas jag kommer under 1% på onsdag och sen ner nån tiondel till när min ff fyller 90 dagar. Skulle vara underbart med 0.6% i december när jag förhoppningsvis ska samla resterande hos Nordea. Hade 0.7% innan jag tog ff i aug.

Min sista ff från min spelperiod går ut på onsdag. Ska bli underbart att den skiten försvinner. Går då från 2 ff till 1 ff (som jag tog i aug för samlingslån). Har 1% nu och hoppas jag kommer under 1% på onsdag och sen ner nån tiondel till när min ff fyller 90 dagar. Skulle vara underbart med 0.6% i december när jag förhoppningsvis ska samla resterande hos Nordea. Hade 0.7% innan jag tog ff i aug.
Ojoj! Mitt kreditbetyg har uppdaterats till 0.8% från 1%. Har en ff som går ut imorgon. Tror det är 45 dagar som gått sedan min senaste ff 22/8 därav sänkningen (samlade lån då, inga nya pengar). Spännande se var jag hamnar imorgon när jag går från 2 till 1 ff!

Ojoj! Mitt kreditbetyg har uppdaterats till 0.8% från 1%. Har en ff som går ut imorgon. Tror det är 45 dagar som gått sedan min senaste ff 22/8 därav sänkningen (samlade lån då, inga nya pengar). Spännande se var jag hamnar imorgon när jag går från 2 till 1 ff!
Wohooo!!! Bästa betyget jag haft sen jag började ta lån för att spela, runt 2016! Vilken milstolpe ❤️
C274600B-9C5A-4304-B5D4-D3167844519B.webp

Många som skriver om nytt betyg. Har de redan uppdaterat betyget denna månaden?

GRYMT! Starkt jobbat! Det är sånt här som motiverar oss andra att fortsätta kämpa och att det lönar sig!
Tack!! Ja, det har varit målmedvetet hårt jobb sen februari med att lösa ut dåliga lån mot privatlån, amortera extra av bara tusan, hålla sig från att ta nya ff och välja rätt tillfälle att ta en ny ff. Det har fungerat så himla bra, otroligt glad!

Tack!! Ja, det har varit målmedvetet hårt jobb sen februari med att lösa ut dåliga lån mot privatlån, amortera extra av bara tusan, hålla sig från att ta nya ff och välja rätt tillfälle att ta en ny ff. Det har fungerat så himla bra, otroligt glad!
Förstår verkligen att det är hårt slit som ligger bakom framgången! Vad är planen nu framöver?

Förstår verkligen att det är hårt slit som ligger bakom framgången! Vad är planen nu framöver?
Planen är igång sen maj: att flytta mitt pensionskapital till Nordea så att jag uppfyller deras krav på 300k i sparande för att bli Förmånskund och sedan samla lån där med ränterabatt. En annan här lyckades få dem att ta över alla hens lån på 1 miljon till en drömränta. Dock med bolån som jag inte har så vi får se hur det går för mig. Har fått över mer än 300k precis, tar månader flytta! Jag ska boka rådgivning i november och så får vi se :)

Planen är igång sen maj: att flytta mitt pensionskapital till Nordea så att jag uppfyller deras krav på 300k i sparande för att bli Förmånskund och sedan samla lån där med ränterabatt. En annan här lyckades få dem att ta över alla hens lån på 1 miljon till en drömränta. Dock med bolån som jag inte har så vi får se hur det går för mig. Har fått över mer än 300k precis, tar månader flytta! Jag ska boka rådgivning i november och så får vi se :)
Mot målet! :)
Jag har totalt 400 000 kr i Swedbank (ips + tjänstepension) men har inte hört ngt om förmånskund.

Mot målet! :)
Jag har totalt 400 000 kr i Swedbank (ips + tjänstepension) men har inte hört ngt om förmånskund.
Jag har inte mycket till övers för Swedbank. Vi har dem eftersom min fru hade dem så har ett lån där och gemensamt konto. Bara dåliga erfarenheter :(

Märkligt,UC har uppdaterats för mig inatt, en lördag till söndag.

Mitt med, gick från 0.7 till 4,6. Blanco hade ökat med 80’ samt en kredit på 60’ som är fullt utnyttjad. Gör det så mkt för betyget att det hoppar till så mycket sämre?

Jag tycker inte att min ser uppdaterad ut, men kan förvisso vara lite svår att se ibland tycker jag.

Min gick från 5.4 till 1 sökte en samlings lån och betalt allt samt sökte 3 kreditkort en på 70000 en 40000 och en på 30000
Men lån hos remember syns fortfarande dem har inte tarbort den och har 5 förfrågan varv en av de försvinner den 18/10 tror ni att mitt betyg kommer och ändras ?

Jag tycker inte att min ser uppdaterad ut, men kan förvisso vara lite svår att se ibland tycker jag.
Kolla på Min ekonomi -> Lån -> Blancolån och så expanderar du ett av dina lån och där ser du Uppdaterad och ett datum. Om det står föregående månads sista dag så är det uppdaterat

Kika på blanco/krediter om de visar 08-31 eller 09-31. Är det sistnämnda så är det då uppdaterat så det visar senaste månadens uppdatering.

Min gick från 5.4 till 1 sökte en samlings lån och betalt allt samt sökte 3 kreditkort en på 70000 en 40000 och en på 30000
Men lån hos remember syns fortfarande dem har inte tarbort den och har 5 förfrågan varv en av de försvinner den 18/10 tror ni att mitt betyg kommer och ändras ?
Mm så var det för mig också med just Remember (och bara dom) att lånet stod kvar men den hade inte uppdaterat datum och själva summan från lånet var inte med i min totala skuldsumma. Dessutom var den inte med på Min upplysning under antalet kreditgivare. Så den var borta typ men inte från listan.

Osäker om ditt betyg förändras 5 -> 4 när du har 1%. Men lär hända saker runt 3 ff iaf

Mina lån har försvunnit från Kreddy men betyget har inte ändrats än iaf och det var nästan 760,000kr blanco som försvann
Så kommer det uppdateras tror ni

Mitt kreditbetyg på kreddy och min uc gick från 8,8 till 12,6 idag! Absolut ingenting har hänt. Har inte tagit nya lån, det har inte gjorts nya kreditupplysningar, det har inte tillkommit några skulder eller anmärkningar. Kan någon förklara varför det blir så?

Mitt har inte uppdaterats kommer UC betyget uppdateras under dagen idag eller?

Viss har ju fått sitt kreditbetyg uppdaterat görs det inte samtidigt på alla?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp