Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Bland annat, de hämtar informationen från upplysningscentralen. :) Vad är det som syns på kreditupplysningen som inte finns hos kronofogden ?
Något från infrastruktur. En liten summa. Tänker om det syns felaktigt i min kreditupplysning..

Jag förstår inte alls hur allt fungerar :/ finns det någonstans som jag kan läsa mer om detta?

Något från infrastruktur. En liten summa. Tänker om det syns felaktigt i min kreditupplysning..
Jag förstår inte alls hur allt fungerar :/ finns det någonstans som jag kan läsa mer om detta?
Vad står det under för kategori? Upplysning/ anmärkning ?

Bilskatt går direkt till kfm utan inkasso
Okej, men borde inte det synas hos kronofogden? Jag betalade in bilskatten till Transportstyrelsen och de tog tillbaka ansökan.

Mina andra anmärkningar syns hos kronofogden, även de ansökningar som som tagits tillbaka.

Okej, men borde inte det synas hos kronofogden? Jag betalade in bilskatten till Transportstyrelsen och de tog tillbaka ansökan.

Mina andra anmärkningar syns hos kronofogden, även de ansökningar som som tagits tillbaka.
Vet faktiskt inte hur avslutade a mål syns på mina sidor

Inte säkert de syns på kronofogden faktiskt.

Jag orkar inte leta bland gamla inlägg men jag har i flera omgångar lyft fram det problematiska i att man har en så fruktansvärt usel tjänst som UC är. Det är svajigt, missvisande, ostabilt, slarvigt - amatörmässigt.

Folk som kanske ska köpa hus för 20 miljoner eller sitt livs affär är beroende utav att UC ger korrekta uppgifter men trots det läser man konstant om buggar och skit.

Sverige är ett U-land med mycket tack vare socialdemokratisk vanskötsel under decennier men en sak dessa nya amatörer i M/KD borde ta tag i är att UC och BankID borde och måste administreras utav staten!!
Herregud e du också en av dom hjärntvättade höger som ljugit att allt är s fel vad som händer i Sverige... vakna

Kan man ens ansöka om lån nu när man inte kommer åt datan på deras sida? Kreddy får inte heller fram nåt. Får bankerna någon riskprognos då?

Kul att de fortfarande ligger nere när 1 ff försvann igår och i morgon försvinner 1 anmärkning..... :'(:( hoppas de får ordning på sk*ten så man kan få nå uppdatering på betyget.

Så sjukt att dom inte fixar detta över helgen och att det ska behöva gå såhär långt när detta gäller människors ekonomi. Jag ska f** ha tillbaka 4 dagar extra då jag ej kunnat använda kreditkollen.
skit kreditupplysning företag , dem behöver bytas ut.

Så sjukt att dom inte fixar detta över helgen och att det ska behöva gå såhär långt när detta gäller människors ekonomi. Jag ska f** ha tillbaka 4 dagar extra då jag ej kunnat använda kreditkollen.
skit kreditupplysning företag , dem behöver bytas ut.
Håller med. Idag försvinner 1 anmärkning från mig, hade ju vart trevligt och se någon uppdatering på betyget….

Är detta kopplat till intrånget som stört 11414 mm? Tror faktiskt inte vi ska skälla på UC just i detta fallet

Som sagt. Dom har haft driftstörningar nästan en gång i månaden så länge jag harvat i träsket senaste tio åren. Tycker det är fullständigt oacceptabelt.

Som sagt. Dom har haft driftstörningar nästan en gång i månaden så länge jag harvat i träsket senaste tio åren. Tycker det är fullständigt oacceptabelt.
Detta är ju inte normal. Hur kan ett så stort kreditupplysning företag ha så mycket problem. Det är problem med deras sida 1-3 ggr per månad.

Är detta kopplat till intrånget som stört 11414 mm? Tror faktiskt inte vi ska skälla på UC just i detta fallet
Det är kopplat till Softronic, de har en allvarlig driftstörning, det är bl a därför inte A-kassorna kommer att kunna sköta utbetalningarna denna vecka.

Frågan är ju bara hur länge de ska ligga nere, ja är ju jätte nyfiken på mitt betyg =(

Någon som provat ta lån? Hur ser UC-kopian ut nu när UC som många andra har rejäla driftstörninga?

UC är ett skämt. Och systemet likaså, påminner lite om diktatur kinas upplägg på betygsätta befolkningen.
Sedan strular den varje månad, och nu har den legat nere i 1 vecka. Hur länge ska det behöva ta?

Så viktig grej som knappt funkar. Borde vara staten som sköter det?

UC är ett skämt. Och systemet likaså, påminner lite om diktatur kinas upplägg på betygsätta befolkningen.
Sedan strular den varje månad, och nu har den legat nere i 1 vecka. Hur länge ska det behöva ta?

Så viktig grej som knappt funkar. Borde vara staten som sköter det?
Som i Kina, menar du?

Någon som provat ta lån? Hur ser UC-kopian ut nu när UC som många andra har rejäla driftstörninga?
Jag sökte via Lendo igår med ”bra” förutsättningar.
310k inkomst, 20k i underskott.
Lån som syns på UC 115k.
UC runt 5% sist jag kollade (kommer inte in på minuc nu som alla andra)
7 förfrågningar där 4 gick ut i fredags, fortfarande inte kunnat gå in och kolla hur UC:n ändrats när dem gått ut.

Så när jag ansökte igår bör min UC vara lägre än 5% och 3 ff. Trots det fick jag 0 erbjudanden. Trodde jag skulle ha massor av val, sist jag sökte via Lendo fick jag flera erbjudanden med betydligt sämre förutsättningar. Kanske kan bero på allt som just nu pågår?
Bör tilläggas att jag inte har fått någon kopia i Kivra heller.

Låter väldigt märkligt att inte få något erbjudande med de förutsättningarna. Tippar på att något är knas.

Bilagor

• 6828D4C9-ABDC-4FEB-B4D6-FB3D93D0DF1B.webp
    6828D4C9-ABDC-4FEB-B4D6-FB3D93D0DF1B.webp
    169.2 KB · Visningar: 190
Tack!
Det mest roliga i de meddelandet är ”Vi ber så mycket om ursäkt” bla bla det behöver dom typ göra varje dag då deras tjänst är ju skit

Tack!
Det mest roliga i de meddelandet är ”Vi ber så mycket om ursäkt” bla bla det behöver dom typ göra varje dag då deras tjänst är ju skit
De snackar alltid och samma problem hela tiden, jag ska säga upp min uc tjänst så fort man kan logain.

Hej!
Jag fick beviljat lån från Thorn igår och signerade skuldebrev samt handläggaren sa att allt är klart, lånet betalas ut om 1-3 bankdagar.
fick idag ett sms om att pga tekniska problem kommer utbetalning ske imorgon. Skickade tillbaka och frågade om vad det var något hos mig som ”var fel” så fick jag till svar att de väntade på en säkerhetskontroll från UC innan utbetalning. Vad kan det va? De borde ju redan ha tagit en UC på mig då de erbjudit mig lån. Vad tror ni? Sämsta kundtjänsten förövrigt!!!!

De snackar alltid och samma problem hela tiden, jag ska säga upp min uc tjänst så fort man kan logain.
Jag har redan avslutat det. Tog en screenshot på min kreditupplysning för att hålla koll på när mina upplysningar försvinner. Dom e fan inte värda 49kr/mån

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp