Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Vissa av UCs tjänster är för tillfället inte tillgängliga med anledning av ett driftproblem kopplat till en nedstängning hos vår IT-leverantör. Problemen ska vara åtgärdade och vår ambition var att starta öppnandet av våra tjänster igen ikväll runt kl 20.00. Vi planerar fortfarande för att öppna upp några få av våra tjänster ikväll. Vår avsikt är sedan att fortsätta öppna upp merparten av våra tjänster under morgondagen samt imorgon kväll.
20.00 var igår inte idag men det fortfarande nere

Bilagor

• 6A3545B0-463C-464A-807A-2AAF523B8BA6.webp
    6A3545B0-463C-464A-807A-2AAF523B8BA6.webp
    169.2 KB · Visningar: 191
Prata med UC idag, dom sa att vissa grejer skulle komma igång ikväll 20.00, vissa imorgon och fredag kväll. Så man får hoppas det stämmer. Isåfall ska det va löst till helgen? Så det låter iallafall.

Borde inte detta till slut gå upp till regeringen då a-kassan är statlig? Om det fortsätter att ligga nere alltså säg 1 vecka till, det är ju en samhällskatastrof, eller ?
Det finns flera a-kassor och de är inte statliga. Unionen har sin egen o s v.

Det finns flera a-kassor och de är inte statliga. Unionen har sin egen o s v.
De absolut flesta är väl kopplade till diverse fackförbund?

Finns det ens någon statlig? Jag har inte koll men tycker namnen tyder på facktillhörighet,.utom alfa kanske

Det är en helt normal UC..det enda som inte fungerar är Min UC. Det går inte att se sitt kreditbetyg i dagsläget.

Sluta snacka skit om du inte har koll. Förstår inte varför du gör ditt bästa för att försvara skiten UC

Bilagor

• F3708EF8-2C33-4F69-B234-AFC5FF9520AB.webp
    F3708EF8-2C33-4F69-B234-AFC5FF9520AB.webp
    53.1 KB · Visningar: 202
Nu har jag pratat med Lendo, bankerna har tagit del av min ansökan. Enligt dem så har UC informerat dem om att deras strul inte påverkar dem på något sätt alls.
Jäkligt konstigt. Längtar redan till 20:00.

Ja, konstigt. Har hitta ett annat svar från UC

Bilagor

• 8E23EB25-C839-42D0-B7FD-5CB99E8BEFD3.webp
    8E23EB25-C839-42D0-B7FD-5CB99E8BEFD3.webp
    53.1 KB · Visningar: 151
Ja, konstigt. Har hitta ett annat svar från UC
Kan ju variera mellan olika banker, alla kanske inte har byggt API'er utan förlitar sig annat sätt att få informationen. Men mycket blir ren spekulation eftersom locket är på, av förklarliga skäl, hos alla parter.

Snacka skit kan du göra själv. Jobbar på bank och jag har kunnat tagit UC på kunder varje dag. Sedan är det inte UC som felar, är Softronic.
Du har tagit uc på kunder men hur vet du att informationen däri är korrekt? Det svaret har inte frågande bank rimligtvis för varför ställer ni i så fall frågan?

Du har tagit uc på kunder men hur vet du att informationen däri är korrekt? Det svaret har inte frågande bank rimligtvis för varför ställer ni i så fall frågan?
Jag tar detta en sista gång nu. UC funkar och har alltid gjort så. Det som INTE fungerar är Min UC. Två helt skilda saker

Jag tar detta en sista gång nu. UC funkar och har alltid gjort så. Det som INTE fungerar är Min UC. Två helt skilda saker
Hur kan man vara så envis du hat fel, dom skrev det inte fungerar som det ska så med största sannolikhet har uc mer koll själva än du

Nu får du ändå ge dig. Läser du själv vad du skriver? Hoppas ni i kommentarsfältet också fattar att Rootbeer faktiskt inte ”jobbar på bank” haha. Det är bara en terminalarbetare med ett stort ego som säger emot det UC går ut med.

Jag läste bara det hon bifogade och det ör uc som svarade , visste inte att du jobbade på uc ... vilka människor det finns

Ni får jättegärna fortsätta bråka med terminalarbetaren haha men jag vill bara flagga, rätta och är 100% säker att jag inte är en hon Hahaha , inte hen heller. Har hittat svaret på UCs fb sida

Fortfarande nere. Dom verkar ha misslyckats kväll nummer två att få igång det. Hur länge ska detta pågå?

Frågor om incidenten​

Som ni kanske har sett så har minUC.se legat nere de senaste dagarna på grund av problem hos vår leverantör. Hemsidan har tagits ner i förebyggande syfte. Vi jobbar på detta med högsta prioritet och uppdaterar när vi har mer information. När dom skriver detta själv på sidan

Frågor om incidenten​

Som ni kanske har sett så har minUC.se legat nere de senaste dagarna på grund av problem hos vår leverantör. Hemsidan har tagits ner i förebyggande syfte. Vi jobbar på detta med högsta prioritet och uppdaterar när vi har mer information. När dom skriver detta själv på sidan
Vissa av UCs tjänster är för tillfället inte tillgängliga med anledning av ett driftproblem kopplat till en nedstängning hos vår IT-leverantör. Problemen ska vara åtgärdade och vår ambition var att starta öppnandet av våra tjänster igen ikväll runt kl 20.00. Vi planerar fortfarande för att öppna upp några få av våra tjänster ikväll. Vår avsikt är sedan att fortsätta öppna upp merparten av våra tjänster under morgondagen samt imorgon kväll.

Det där skrev dom ju igår, varken igår eller ikväll har något gjorts. Vi får väl se om något händer imorgon eller fredag

Jag skulle inte göra det, många som inte fått några erbjudanden? Har har dom otur togs ändå en UC.
Vi får se ikväll om det fungerar, eller om det bara är snack.
Jag har kontaktat lendo idag och så här de svarat.

Tack för ditt mail.

Vi fick återkoppling från UC att deras driftstörningar inte har påverkat oss på Lendo.
Jag kan också meddela att vi har lyckats genomföra ansökningar under dessa dagar när UC har haft tekniska problem, så det bör inte vara några konstigheter att lägga upp en ansökan hos oss.
Det kan ni antingen göra via vår hemsida eller ringa in till oss på 0771 13 13 10, så hjälper vi mer än gärna till.

Ha en fortsatt fin torsdag!

Nu har även Bahnhof problem, ligger helt nere. Verkar som mycket är under attack just nu, fattas bara att elnätet blir hackat också.

össes @Rootbeer!
Ska bara klargöra det för dig: När UC går ut med information så skiter vi helt i vad du ger för annan info. UC har sagt ”ALLA tjänster” i en fråga om upplysning på en privatperson. JA, man kan söka vad som helst och det GÅR. Internet har inte stängts ner direkt.

össes @Rootbeer!
Ska bara klargöra det för dig: När UC går ut med information så skiter vi helt i vad du ger för annan info. UC har sagt ”ALLA tjänster” i en fråga om upplysning på en privatperson. JA, man kan söka vad som helst och det GÅR. Internet har inte stängts ner direkt.
1670492980563.webp

Flera av våra tjänster på UC.se fungerar nu återigen som de ska och vår förhoppning är att samtliga tjänster kommer att fungera inom kort. Vi tackar för ert tålamod. Vår leverantör jobbar på att åtgärda detta så fort som möjligt. För mer information, läs detta pressmeddelande
Det på kreditkollen står det så

Såg kopia på en uc från i förrgår så då gick det bra

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp