• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Klaridag

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
491
Mottagna reaktioner
104
Poäng
307
Oj otroligt att du har så bra betyg. Jag har exakt samma förutsättningar och dessutom högre lön.
0 anmärkningar
100.000 i lån
5ff
370.000 i lön

Men ändå en UC på 9,6. Systemet är ett skämt. Men med dina förutsättningar behöver du verkligen vänta ut alla förfrågningar? 0,9 är ju jättebra.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
632
Poäng
617
Oj otroligt att du har så bra betyg. Jag har exakt samma förutsättningar och dessutom högre lön.
0 anmärkningar
100.000 i lån
5ff
370.000 i lön

Men ändå en UC på 9,6. Systemet är ett skämt. Men med dina förutsättningar behöver du verkligen vänta ut alla förfrågningar? 0,9 är ju jättebra.
Finns otroligt många fler parametrar som påverkar.
Jag kan dessutom tänka mig att du ses som en hög risk då du under sista året du haft en anmärkning dragit på dig 5 ff. Risken är förhöjd att du den dagen anmärkning försvinner skaffar nya skulder.
Det är dessutom skillnad på vem som tagit en UC, tele2 när man skaffar teleabonnemang eller något inkassobolag, dyra lån som t.ex Ferratum.
 

Ankki55

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
2 Februari 2019
Meddelanden
353
Mottagna reaktioner
144
Poäng
327
Finns otroligt många fler parametrar som påverkar.
Jag kan dessutom tänka mig att du ses som en hög risk då du under sista året du haft en anmärkning dragit på dig 5 ff. Risken är förhöjd att du den dagen anmärkning försvinner skaffar nya skulder.
Det är dessutom skillnad på vem som tagit en UC, tele2 när man skaffar teleabonnemang eller något inkassobolag, dyra lån som t.ex Ferratum.
Jag tror att man ska tänka sig det betyg man har idag som en sammanfattning av det som hänt på uc de senaste tolv månaderna. Så har man haft en anmärkning så fortsätter den att påverka betyget fastän den har gått ut.
Om jag skulle betala av alla mina lån och inte hade några ff, inte skulle väl mitt betyg bli 0,1 månaden efter? Det skulle väl i sakta mak sjunka dit på x antal månader?
 

Conrad

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
16 Januari 2019
Meddelanden
181
Mottagna reaktioner
71
Poäng
217
Uc måste ha uppdaterats va ?
Jag har hoppat från 30,6 ner till 13,1 % :eek:
Något har hänt, men vad? Gått från 1,1 till 1,9. Det konstiga är att inget har hänt. Information om blanco är den samma som igår (och när det väl uppdateras borde mitt kreditbetyg förbättras då jag betalat av närmare 30 000 den här månaden).
 

Conrad

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
16 Januari 2019
Meddelanden
181
Mottagna reaktioner
71
Poäng
217
Något har hänt, men vad? Gått från 1,1 till 1,9. Det konstiga är att inget har hänt. Information om blanco är den samma som igår (och när det väl uppdateras borde mitt kreditbetyg förbättras då jag betalat av närmare 30 000 den här månaden).
Aha. Kanske kan svara på min egen fråga här. Har ett kreditkort med 5000 som alltid har legat utanför UC (PFC). Nu ligger det helt plötsligt med. Skit. Men jaja.
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 616
Mottagna reaktioner
2 500
Poäng
1 677
Aha. Kanske kan svara på min egen fråga här. Har ett kreditkort med 5000 som alltid har legat utanför UC (PFC). Nu ligger det helt plötsligt med. Skit. Men jaja.
Har inte kreditkollen, så kan tyvärr inte kolla själv. Men ett rejält skutt blev det, vilket känns tacksamt :D
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 262
Mottagna reaktioner
862
Poäng
717
Från 16.2 till 8.1, dock har mitt nya blanco inte kommit med än konstigt nog. Lite otrevligt att PFC Kredit plötsligt kom med på UC men det löser jag tills nästa uppdatering.
 

Miika

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
20 Februari 2022
Meddelanden
224
Mottagna reaktioner
112
Poäng
297
11,6 till 6,3
Förmodligen för att jag betalat 20k av 50k hos Ferratum. Fortfarande för dåligt att söka lån dock, får nog vänta till nästa uppdatering.
 

Squashen

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
686
Poäng
607
Gick från 0.6% till 0.8% (tog 1 ff för samlingslån) och nu till 1% med uppdateringen. Bryr mig inte jättemycket iom ska inte göra något nytt med lånen på minst 6 månader
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp