• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Klaridag

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
480
Mottagna reaktioner
104
Poäng
307
Det är väl ingen straff, det anger risken för att hamna på obestånd. Och med tanke på att nästan alla direkt efter anmärkningar har försvunnit, tar nya lån så bäddar ni sängen för att UC scoren höjs för alla. Bättre att vänta ett tag. Det räcker ofta med några månader om resten av ekonomin ser bra ut.
Det är visst ett straff. Varför ska jag ha sämre betyg utan anmärkning än med anmärkning.

Jag har varit straffad i 3 år, sedan fortsätter jag bli det. Helt absurt.

Jag kan köpa att betyget går upp direkt efter, men att det borde gå tillbaka efter några veckor iallafall?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Det är visst ett straff. Varför ska jag ha sämre betyg utan anmärkning än med anmärkning.

Jag har varit straffad i 3 år, sedan fortsätter jag bli det. Helt absurt.

Jag kan köpa att betyget går upp direkt efter, men att det borde gå tillbaka efter några veckor iallafall?
Det kan kännas som straff men det är bara statistik.... Ingen som anser att du skall minsann straffas för att du har haft anmärkningar. Det är som att bli förbannat på en matematisk formel. Vänta några månader så skall du se att det kommer att rätta sig.
 

Kiach

Aktiv medlem
Poäng: 47
Blev medlem
18 November 2021
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
17
Poäng
47
Även här en sänkning, med 0,1.
Dock av större mening då jag gick från 4,1 mindre bra till 4,0 till Bra. Vad ord kan göra stor skillnad för en
 

skrt

Medlem
Poäng: 27
Blev medlem
27 December 2022
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
6
Poäng
27
Mitt sänktes också med 0,1. Från 0,4 till 0,3. Tror det blir svårt för mig att få så mycket lägre än 0,3 med tanke på mina höga blancolån.
 

Svante1

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
980
Mottagna reaktioner
418
Poäng
537
Jag avslutade ett billån den 5 december och fick även avsluts bekräftelse 7 december. Nu är det fan den 12 januari och fordringsägare samt uc brukar säga att det tar 1 månad tills det avslutad på minuc. Det har gått mer än en månad nu? Jag tycker att en skuld som blir fullbetald ska f*n avslutas direkt.. blir så arg.
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
här går jag och väntar på att mina sista två ff ska försvinna, men så inser jag att jag har blandat ihop datumen så jag är redan nere på 0ff sedan nästan två veckor tillbaka.
0,6% med mina usla förutsättningar, hade väl haft bättre om inte krediterna hade varit 42% nyttjade.
det blir väl till att skicka in en ansökan, men jag vågar nog knappt hoppas på att få lägre ränta än vad jag redan harVisa bilaga 2960
jag testade att söka 600k hos Lendo, fick ett erbjudande, Remember 500k 9,2% jag hade redan lån på över 400k där men till 10%, så sänkt ränta och lite extra pengar över som går till största del att amortera bort det mesta av Fairlo krediten
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp