Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Mitt kreditbetyg har ändrats och när jag öppnar min upplysning själva rapporten så ser jag min kontokredit kvar och att den inte är uppdaterad än. Står fortfarande ”2023-05”? Är det någon bugg eller förstår ingenting, men i kreditkollen står det att jag inte har några kreditkortskulder eller avbetalningskredit.. jätte konstigt.
Du ses varannan månad på upplysningen

Julis koll syns ju först på augusti så inte konstigt
Okej, men det konstiga är att kontokrefiten syns fortfarande trots att den inte gör det på kreditkollen då den är avslutad sen 1 och halv månad sedan.

nej, i min upplysning så ser du vad som är avslutad. Och det står avslutad. Jag vet att det syns i 12 månader som avslutad men problemet här ör att det är avslutad men syns fortfarande som aktiv trots att det är avslutad

nej, i min upplysning så ser du vad som är avslutad. Och det står avslutad. Jag vet att det syns i 12 månader som avslutad men problemet här ör att det är avslutad men syns fortfarande som aktiv trots att det är avslutad
Då skulle jag vända mig till där den står som aktiv :)

Då skulle jag vända mig till där den står som aktiv :)
Jag ska göra det. Men i kreditkollen står det att jag ej har några krediter osv. Innan har den synts där. Det är just i själva min upplysning som den fortfarande syns som aktiv

Så jäkla glad ifrån mindre bra med betyg 8.3% till 2.1% bra betyg när en ff försvann samt kontokrediten. Nu är det och vänta tills 7 samt 10 augusti då ytterligare 2 ff försvinner :folded:

Trots avslutade blanco och kredit, lägre underskott gick uc upp..? Läst att det kan göra det först för att sen gå ner igen, men hur länge tar det?
Blir det någon skillnad på uc när senaste förfrågan är tre månader?
Vet att banker har sina egna betyg (syns på uc kopiorna man får hem att de blir olika från den som syns på min uc) Tittar de inte alls på betyget som jag ser på min uc?

Ferratum syns inte längre på min UC under krediter . Har det slutat rapportera till UC ?

Mitt easycredit syns inte på uppdateringen på Kreddy. Fler som har samma?

Hoppas det att det kommer, avslutat 2 fullt nyttjade krediter och 1 ff försvann idag så vore ju trevligt om något hände
För mig försvann 1 ff och sedan krediten som avslutades och min UC score uppdaterad dagen efter.

Mitt kreditbetyg uppdateras direkt men UC-Score brukar uppdateras dagen efter
Så var det nu senaste gången när jag avslutade ett bolån, ett blanco och en kredit

Betyget gick från 2,2 till 1,8. Nu de kommande 4 veckorna går jag från 3 FF till 1 FF. Blir intressant att se vad som händer med betyget då!

Uppdaterad uc en gång per månad? Alltså inte den stora uppdateringen utan den vanliga? Är det då 15-20 augusti? Eller görs detta tidigare?

Betyget gick från 2,2 till 1,8. Nu de kommande 4 veckorna går jag från 3 FF till 1 FF. Blir intressant att se vad som händer med betyget då!
Hur då? Försvann någon kredit? Eller är det förfrågningar? Hur är dina förutsättningar?

Exakt nästa stora blir i mitten på augusti, om ff försvinner är det dock realtid
Okey grymt! Jag 7 augusti och 10 augusti försvinner 2 ff och då är jag nere på 3 helt sjukt :faceheart: Har alltid legat på 17-20 ff. Angående uppdatering är för att jag vill minska beloppen. Det man betalade i förrgår kommer då rapporteras in Vid uppdatering antar jag?

Okey grymt! Jag 7 augusti och 10 augusti försvinner 2 ff och då är jag nere på 3 helt sjukt :faceheart: Har alltid legat på 17-20 ff. Angående uppdatering är för att jag vill minska beloppen. Det man betalade i förrgår kommer då rapporteras in Vid uppdatering antar jag?
Grymt! Ja allt som reggas senast 31 juli syns på uppdatering ca 15-20 aug :folded:

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp