Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Verkar som att UC uppdaterats va? Tidigt
oj det var tidigt, typiskt jag funderade på stt söka samlingslån ihop med frugan, jag hade 0,6 förra månaden, nu 0,8 pga högre nyttjande av krediterna (mycket pga Försäkringskassan är så långsamma, jag hade en hel månad VAB (har skickat in läkarintyg) i maj/juni, dom har fortfarande inte godkänt det så det påverkar ju ekonomin väldigt mycket nu

Mitt Fairlo syns nu också, både på MinUC och Kreddy. Betyget är än sålänge orört men ny kredit på 98K / 100K lär nog komma med en smäll snart..

Mitt Fairlo syns nu också, både på MinUC och Kreddy. Betyget är än sålänge orört men ny kredit på 98K / 100K lär nog komma med en smäll snart..
Känns bra segt med fairlo, ja fick dock bättre betyg så nått positivt med det hela.. dock segt och ha en kredit på Max med 100k.
Men jag har betalt av en annan skuld o tog den mellanskillnaden och ökade månadsbetalningen på fairlo. Så jävla surt när de blir såhär, men samtidigt bra. Ska ju ändå inte ta nya lån, men de känns som ett bakslag.

Min fairlo syns nu. Hade 14 igår, skulle 2 ff försvinna idag, hoppades att det skulle gå ner men blev 15,2 :). Men 13 ff försvinner i september så hoppas att kunna samla lån då :)

Känns bra segt med fairlo, ja fick dock bättre betyg så nått positivt med det hela.. dock segt och ha en kredit på Max med 100k.
Men jag har betalt av en annan skuld o tog den mellanskillnaden och ökade månadsbetalningen på fairlo. Så jävla surt när de blir såhär, men samtidigt bra. Ska ju ändå inte ta nya lån, men de känns som ett bakslag.
Samma här. Äckligt att se totalen på UC med

Rekordtid uppdatering...

Nu har vi fått våra inkomstuppgifter uppdaterade hos UC :) Tror den kom igår. Så skönt och se pilen peka på grönt. Dubbelkollat bisnode och de har uppdaterat med, men inte creditsafe dock. Nån som vet hur länge man bör vänta innan man ansöker om bolån? Nu vet jag inte om det är positivt eller negativt att ansöka så tidigt efter inkomstuppdateringen.

Nu har vi fått våra inkomstuppgifter uppdaterade hos UC :) Tror den kom igår. Så skönt och se pilen peka på grönt. Dubbelkollat bisnode och de har uppdaterat med, men inte creditsafe dock. Nån som vet hur länge man bör vänta innan man ansöker om bolån? Nu vet jag inte om det är positivt eller negativt att ansöka så tidigt efter inkomstuppdateringen.
Jag hade nog väntat till slutet av augusti för att vara helt säker innan du ansöker om bolån. Tålamod är nyckeln till allt, lycka till med låneansökan!

Men är lån/krediter uppdaterad? Om betyget inte är förändrat säger ju inte om uppdateringen är gjord eller inte
Nej dom är ju inte uppdaterade... Men vet inte hur tydligt man kan se det i kreddy, vad jag kan se nu på krediterna så var det senast i juni.

Men va? Inget i min Uc har ju uppdaterats...
om du loggar in på UC så ser du ditt uppdaterade betyg (uppdaterades den 10e), Kreddy är inte uppdaterat än

sedan den 10e har jag 0,8 på UC, men Kreddy ligger kvar på förra månadens 0,6, så fort Kreddy uppdateras så komme även den visa 0,8 för mig

Nej dom är ju inte uppdaterade... Men vet inte hur tydligt man kan se det i kreddy, vad jag kan se nu på krediterna så var det senast i juni.
Tänkte att du skrev att det inte är uppdatera på minUc

Nej på Kreddy är mina krediter inte uppdaterade till Juli så den släpar

inte är uppdatera på minUc
om du loggar in på UC så ser du ditt uppdaterade betyg (uppdaterades den 10e), Kreddy är inte uppdaterat än

sedan den 10e har jag 0,8 på UC, men Kreddy ligger kvar på förra månadens 0,6, så fort Kreddy uppdateras så komme även den visa 0,8 för mig
Då är mitt betyg oförändrat då. Kan väl vara kreditbolagen som inte hunnit rapportera in inbetalningarna än tänker jag (eller dom hann inte till 10:e). Synd för jag gjorde ändå en lite större betalning på en av krediterna nu...

Då är mitt betyg oförändrat då. Kan väl vara kreditbolagen som inte hunnit rapportera in inbetalningarna än tänker jag (eller dom hann inte till 10:e). Synd för jag gjorde ändå en lite större betalning på en av krediterna nu...
Brukar vara att inbetalningen på krediter ska vara innan månadskiftet för att få med på nästa uppdatering

För att tydliggöra. Alla krediter är uppdaterade, bl.annat att Fairlo på 100K dykt upp. Däremot är betyget oförändrat än så länge, både på MinUC och Kreddy.

För att tydliggöra. Alla krediter är uppdaterade, bl.annat att Fairlo på 100K dykt upp. Däremot är betyget oförändrat än så länge, både på MinUC och Kreddy.
Om betyget ändras eller inte beror ju på dina egna förutsättningar och förändringar. Det är ju inte något specifik dag som betyget ändras på mer än att UC-score "ändras flyttas efter månadskiftet"

min UC är 5,3 nu och det blev 17,1 … vet jag inte varför.. jag betalade inte av nånting och har fortfarande 4 ff (en går ut 15 sept)

min UC är 5,3 nu och det blev 17,1 … vet jag inte varför.. jag betalade inte av nånting och har fortfarande 4 ff (en går ut 15 sept)
Bara gratulera, då är ju resan inte lika lång mot ett rimlig betyg att söka samlingslån som när du hade 17 %:-)

Kan det ha något med att Fairlo blivit synliga? Låter ju skumt iofs

jag har inte Fairlo så jag vet inte men jag fattar inte hur sänkte dom så mycket min betyg från 17 till 5 … hoppas att det är inte fell

Vart är lättast att se sin UC känner att Kreddy ligger efter när FF försvinner

Hur snabbt uppdateras det
Försvann 2 ff idag men inte hänt något med betygen ytterligare 1 försvinner på fredag
Då har jag ”bara” 10 ff kvar
Vad påverkar betyget mest ff eller om man avslutar krediter

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp