- Meddelanden
- 73
- Mottagna reaktioner
- 13
- Poäng
- 51
Precis så när min anmärkning försvinner i slutet av juni så kommer inte min kreditbetyg gå upp den kommer sänkasJa skulden minskar ju?
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Precis så när min anmärkning försvinner i slutet av juni så kommer inte min kreditbetyg gå upp den kommer sänkasJa skulden minskar ju?
Japp.Någon som vet när nya inkomstuppgifter osv uppdateras? Brukar UC uppdatera i April för dom som deklarerat utan att ändra något?
Spelvinst?Betalade bort mitt bolån på 530k den 28/3. Lånet är bortplockat från min uc men betyget är detsamma. Brukar inte det uppdateras samtidigt?
Kommer troligen synas efter update runt den 15-17 april.Betalade bort mitt bolån på 530k den 28/3. Lånet är bortplockat från min uc men betyget är detsamma. Brukar inte det uppdateras samtidigt?
Den 11 april i år.Någon som vet när nya inkomstuppgifter osv uppdateras? Brukar UC uppdatera i April för dom som deklarerat utan att ändra något?
Aldrig någonsin varit såhär taggad på se förändringen (förhoppningvsis) ökade 100k i lön denna taxering.. 390k till 490k.. Hoppas på bra förändring! Går från 107.42% skuldsättning till 85%Den 11 april i år.
Nej tyvärr inte, sålde bostaden heheSpelvinst?
Samma här! Dock kommer UC inte se inkomst av tjänst, utan Skatteverket gör om så att man endast ser total "förväringsinkomst". Kommer innebära att banken inte ser ifall du har en trygg anställning eller driver eget företag i att få in pengarna. Lär resultera i kompletteringar konstant.Aldrig någonsin varit såhär taggad på se förändringen (förhoppningvsis) ökade 100k i lön denna taxering.. 390k till 490k.. Hoppas på bra förändring! Går från 107.42% skuldsättning till 85%
Nu gick jag in på skatteverket och såg dom hade beslutat att min inkomst blir 497000kr så denna kommer inte visas på uc eller ???Samma här! Dock kommer UC inte se inkomst av tjänst, utan Skatteverket gör om så att man endast ser total "förväringsinkomst". Kommer innebära att banken inte ser ifall du har en trygg anställning eller driver eget företag i att få in pengarna. Lär resultera i kompletteringar konstant.
Den kommer visas som "total förvärvingsinkomst", men utan att det visas om det inkomst av tjänst eller av näringsverksamhet.Nu gick jag in på skatteverket och såg dom hade beslutat att min inkomst blir 497000kr så denna kommer inte visas på uc eller ???
Samma här. Jag är på nivån samlingslån eller KF, så håller tummarna. Glöm inte att det är nya regler kring inkomst i år, Skatteverket har ändrat till total förvärvingsinkomst ist för inkomst av tjänst och kapital.Från 7ff till 6ff. Betyget gick ner från 14.3 till 11.3, wohoo!
Nyfiken på att se hur betyget påverkas när inkomstuppgiftera uppdateras. Kommer gå från 306K till 420K.
Kommer bli ”tvungen” att söka samlingslån så småningom. Värt att vänta ut en till förfrågan som ryker 16e maj tro? Senaste ff var i början av december så då har det isåfall också gått ett halvår sedan senast.
Jag är delvis i samma läge som du, kommer öka min inkomst från 321k till 436k och är också ”tvungen” att söka samlingslån så snart som möjligt. Måste dock vänta till en bit in i juni då jag får slutskattebeskedet då. På den positiva sidan kommer jag ha 0ff då men det negativa är att jag är ganska överbelånad och allt ligger på UC, idag med 1ff, taxerad inkomst på 321k och närmare miljonen i blanco/krediter har jag 1,8 i betyg. Är också nyfiken på vad betyget hamnar på med drygt 100k i inkomstökning och 0ff sen.Från 7ff till 6ff. Betyget gick ner från 14.3 till 11.3, wohoo!
Nyfiken på att se hur betyget påverkas när inkomstuppgiftera uppdateras. Kommer gå från 306K till 420K.
Kommer bli ”tvungen” att söka samlingslån så småningom. Värt att vänta ut en till förfrågan som ryker 16e maj tro? Senaste ff var i början av december så då har det isåfall också gått ett halvår sedan senast.
Hmm, lista alla dina förutsättningar med underskott etc så ska jag försöka ge en gissning på betyg.Jag är delvis i samma läge som du, kommer öka min inkomst från 321k till 436k och är också ”tvungen” att söka samlingslån så snart som möjligt. Måste dock vänta till en bit in i juni då jag får slutskattebeskedet då. På den positiva sidan kommer jag ha 0ff då men det negativa är att jag är ganska överbelånad och allt ligger på UC, idag med 1ff, taxerad inkomst på 321k och närmare miljonen i blanco/krediter har jag 1,8 i betyg. Är också nyfiken på vad betyget hamnar på med drygt 100k i inkomstökning och 0ff sen.
Minuc uppdateras imorgon enligt deras sidaNär inkomstuppgifterna för 2024 kommer att uppdateras i min kreditupplysning?

Undrar om det funkar så att när en ff försvinner så minskar uc med 3% i ditt fall undrar om det är så för allaFrån 7ff till 6ff. Betyget gick ner från 14.3 till 11.3, wohoo!
Undrar om det funkar så att när en ff försvinner så minskar uc med 3% i ditt fall undrar om det är så för alla
Eller har du minskat lånen avsevärt mycket eller är det endast en ff som försvunnit
Det borde ändras.. Men UC är UC...Kan gå åt vilket håll som helstundrar om det ändras uc score imorgon när inkomsten uppdateras, har gått upp 200 000

Min ändrades ingenting förra året när jag gick ifrån 352k till 480k.Det borde ändras.. Men UC är UC...Kan gå åt vilket håll som helst![]()
De ändrade datumet, nu står 12 april på deras sida..INFORMATION
Den 11 april uppdateras inkomsuppgifterna i 2023 års deklaration och finns då synliga på MinUC.
https://www.minuc.se/kreditkollen
Spännande!![]()
Bisnode har uppdaterat nu.Nu har UC ändrat sig..
INFORMATION
Den 12/4 genomförs den första uppdateringen av inkomsuppgifterna i 2023 års deklaration.
Såg nu jag var 2a på pucken! Men tråkigt.. Bara vänta![]()
Känns lite som att dom skriver så för att försöka förhindra den överbelastning som dom har just nu heheNu har UC ändrat sig..
INFORMATION
Den 12/4 genomförs den första uppdateringen av inkomsuppgifterna i 2023 års deklaration.
Såg nu jag var 2a på pucken! Men tråkigt.. Bara vänta![]()
Kommer du in på minuc?Mitt kreditbetyg är ändrat nu
Sidan är totalt överbelastad haha. På min säger det "Kommer du in på minuc?

Samma här, dock är Bisnode uppdaterad nu iaf. Fick på min bevakning och gick in och tittade.Lämnade datorn på och skapade "min upplysning".
Nej UC är inte uppdaterat alltså
Här är det som kom nu på minuc.se
Visa bilaga 3929
Japp men nu kommer jag inte inKommer du in på minuc?
Jag kommer inte ens in på sidan!Mitt kreditbetyg är ändrat nu