Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Missat en betalning under skuldsanering – vad händer nu?

Skrämmande att se. Först förstör man så mycket för sig själv att man behöver sanering. När man väl blir ”pånyttfödd” dvs får en sån här chans så tar man den risken med att logga back o grejer. Kan verkligen inte förstå, jag hade ätit bark,plockat burkar vad som helst. Jag hade inte satt något framför saneringen.

Verkligheten är inte så som du tror.
Det kan hända att du är utomlands med ditt barn som blir sjuk på resan? Ingen hemförsäkring.
Det kan hända att en nära anhörig dör.
Det kan hända att din tand spricker.

Finns omständigheter här i livet som är viktigare än pengar.

Skrämmande att se. Först förstör man så mycket för sig själv att man behöver sanering. När man väl blir ”pånyttfödd” dvs får en sån här chans så tar man den risken med att logga back o grejer. Kan verkligen inte förstå, jag hade ätit bark,plockat burkar vad som helst. Jag hade inte satt något framför saneringen.
Kanske lite som vissa som tror att en gastric löser alla problem med vikt eller osempic. Samma med skuldsanering. Man måste gå till botten med problemet inte bara jaga quickfix. Fortsätter man i samma mönster är de samma problem

Det kan hända att du är utomlands med ditt barn som blir sjuk på resan? Ingen hemförsäkring.

Att man blir sjuk eller ens barn blir sjuk är inget man kan förutspå. Men att åka utanför Eu med sina barn utan försäkring låter ännu sjukare än att hamna back på sin sanering. Sen är det väl också så att 2x om året så behöver man inte betala in något, då kanske man ska gardera sig lite mot vissa saker som kan hända.

Jag hade inte någon tanke på att trampa på ömma tår. Jag bara tycker att, få sanering är en fantastisk möjlighet och har hört att under tiden så ska man jobba lite på ekonomisk planering och försöka bli av med lånebeteende.

Att det finns saker/personer i livet som är värt mer än alla pengar, det håller jag med dig om till 100%

Vissa har ju 0 i betalplan. Det innebär att deras inkomst redan är så låg att de inte kan ”spara” undan något dessa två gånger per år.

Livet händer alla, även de med skuldsanering. Men klart att i en hel del fall så handlar det nog säkert om människor som inte kommit ur dåliga beteenden också.

Vissa har ju 0 i betalplan. Det innebär att deras inkomst redan är så låg att de inte kan ”spara” undan något dessa två gånger per år.

Livet händer alla, även de med skuldsanering. Men klart att i en hel del fall så handlar det nog säkert om människor som inte kommit ur dåliga beteenden också.
De som har 0-sanering, brukar inte hamna 1 månad back.

håller med, Men som tur är ser det ut att vara en väldigt liten del som inte klarar av det

Upplever samma! Jag är under ansökan för sanering, och får jag det. Kommer jag tacka gudarna för den möjligheten och kämpa som fan att betala för mig. Jag har satt mig i skiten, nu får ta konsekvensen, och tänk vilken känsla sen att vara ute på andra sidan.

Så bra skrivet Terry

När du skrev så här, så tänkte jag om lite .
Kanske var för snabb att döma. Det var fel av mig. Jag tänker bara så starkt på detta kring att får man möjligheten till skuldsanering så är det liksom, som om du för chansen till att starta om livet. Men förstår helt klart vad du syftar på. <3

Du ska inte döma när du inte vet orsaken till att man kommit efter! Mycket kan hända under en skuldsanering och med tanke på att en omprövning tar flera månader så...alla som fått chansen till skuldsanering vill nog inte sumpa den men ibland händer saker man inte kan rå över...så döm ingen förrän du varit där själv eller vet hela orsaken till att man inte kunnat betala enligt betalplanen!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp