Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Missbrukad kredit

För mer än en månad sen blev ett blancolån som jag hade uppsagt. Vi var lite oense där eftersom jag hade fått anstånd med betalningen, som kreditbolag er sedan nekade att jag hade fått. I alla fall så sas lånet upp och gick till inkasso. Det var lite oklart ifall de skulle rapportera missbrukad kredit till UC...någon på deras kundtjänst sa att dom skulle göra det, en annan sa att de inte skulle göra det osv. Fortfarande, efter mer än en månad har inget rapporterats till UC. Enligt UC brukar bankerna i regel rapportera till dom så fort ett lån eller kredit blir uppsagt och går vidare till inkasso. Min fundering nu är ifall det kommer bli missbrukad kredit eller inte? Vad tro ni, har ni någon erfarenhet av detta? Kan de komma så långt i efterhand och rapportera?

Thorn syns ju på ens UC så det vore logiskt att de rapporterar misskött kredit. Men det brukar rapporteras direkt när skulden skickas till inkasso så du kanske klarar dig.
De har massa olika lån, vilket lån gäller detta?

Thorn syns ju på ens UC så det vore logiskt att de rapporterar misskött kredit. Men det brukar rapporteras direkt när skulden skickas till inkasso så du kanske klarar dig.
De har massa olika lån, vilket lån gäller detta?
Privatlån plus är det

Samma sak med mig kring Avida. Också skickad till inkasso för lite mer än 1 månad sen, men ingen missbrukad kredit än här heller.

Samma sak med mig kring Avida. Också skickad till inkasso för lite mer än 1 månad sen, men ingen missbrukad kredit än här heller.
Hmm... Undrar om dom skickar det i efterhand på något sätt ? Har själva lånet försvunnit från din UC?

Kanske det. Håller tummarna för att det inte blir någon missbrukad kredit iaf..
Nej, men uppdateringen har inte skett än :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp