1. Zmarta - Forumets favorit 2. Lendo - Ett bra alternativ 3. Brixo Privatlån - Ingen UC 4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande 5. Klaralån - Lån utan UC 6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande 7. Lumify - Lån utan UC 8. Kredio - Lån utan UC 9. Ferratum - Lån utan UC 10. Brixo - Lån utan UC 11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Nej men 25 000kr på vardera cashbuddy och cash2you.
De rapporterar inte in sina lån till uc och ser alltså inte missbrukad kredit/konto.
Samma sak med Thorn.
Nej det gör de inte.
Eftersom de inte rapporterar in sina lån ser de inte de missbrukade krediten/kontot.
Så är det. Jag har de tre långivarna av just den anledningen och de tar full uc.
Men vadå,
Så om jag tar lån på Cash2you eller Cashbuddy, ser dom då inte missbrukade krediter/konton / antal UC-förfrågningar och befintlig engagemang?
Nej precis.
De ser förfrågningar och andra kreditengagemang men inte missbrukade.
Min såg de inte , varken Thorn eller cashbuddy och cash2you.
Jag vet att jag googlade fram det nånstans, det har att göra med att de inte är "riktiga" anmärkningar som kommit till genom utslag. Därför syns de bara för de banker som rapporterar in sina kunders lån och krediter.
Mitt lån på Thorn fick jag för en månad sen och de såg det inte. Riskprognosen på deras uc blev således lägre.
Jag har också fått reda på att Eurocard inte rapporterar in till uc men det har jag inte testat än. Tror det kortet ges ut i samarbete med SEB och de är ju en av delägarna till UC , och borde alltså kunna se missbrukade.