Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Mitt kassa uc-betyg

V.I.P
Poäng: 737
Meddelanden
882
Mottagna reaktioner
979
Poäng
737
Har en kreditbetyg på 38,4,hade innan 59,7.Ska bli intressant se hur den blir nu vid nästa uppdatering.Har ju fått ner på skuldsumman.Har avslutat 2 krediter.Kommer ha 11st lån på uc.Har även 2st anmärkningar hos KF.13 st ff.10st ff kommer att försvinna i år.Jag kommer att försöka mig på ett samlingslån nästa år i mars .kommer att ha då 0 ff och anmärkningarna kommer att vara ett år gamla.Tror ni att jag kommer att kunna få någon samlingslån hos någon?

Om samlingslån innebär mellan 150.000-200.000 kr så är antalet aktörer begränsat,
Finns en tråd där jag listat dom. Men för att du ska kunna få det så ska nedan vara uppfyllt.

* Under 15% i såkallad "UC-risk"
* Antalet anmärkningar ska vara under 5.
* Antalet förfrågningar kan nog variera men håll dig åtminstone under 10 för fler chanser.
* Skuldsaldo får INTE vara nyare än 6 månader, helst ett år (denna är otroligt viktig)
* Din inkomst ska vara ca 250-300000 år som minst.

Balanzia,Avida,Svea är dom tre alternativen. Nystart Finans också men undvik dom

Om samlingslån innebär mellan 150.000-200.000 kr så är antalet aktörer begränsat,
Finns en tråd där jag listat dom. Men för att du ska kunna få det så ska nedan vara uppfyllt.

* Under 15% i såkallad "UC-risk"
* Antalet anmärkningar ska vara under 5.
* Antalet förfrågningar kan nog variera men håll dig åtminstone under 10 för fler chanser.
* Skuldsaldo får INTE vara nyare än 6 månader, helst ett år (denna är otroligt viktig)
* Din inkomst ska vara ca 250-300000 år som minst.

Balanzia,Avida,Svea är dom tre alternativen. Nystart Finans också men undvik dom
Exakt en sån här lista jag behövde så man vet någorlunda vad man ska sikta på/invänta. Tack! :)

Tack Terry,kommer att kunna uppfylla dom kriterierna som du nämner.Har ingen skuldsaldo hos kf. Har Inga planer att söka några lån i år,får snällt betala mina 17 000 kr/mån för mina nuvarande lån..Jobba extra så mycket som möjligt.Har några mindre lån som jag ska försöka bli av med genom snöbollseffekten .Är ändå rätt så nöjd med att jag fick en privatlån av min man och betalade bort 16 st lån.Klarade mig från kf enbart därför.

Exakt en sån här lista jag behövde så man vet någorlunda vad man ska sikta på/invänta. Tack! :)

Det är en kort version, men dessa åren jag dragits med anmärkning så har jag sökt lån efter lån och fått en ganska bra bild utav läget känns det som.

Bluestep och Remember säger att dom beviljar med anmärkning, (80K max på den förstnämnda) men min erfarenhet är att det ska oerhört mycket till.
Avida är knepiga på så sätt att dom tar hand om inkasso för vissa SMS-bolag och har man haft ärende hos dessa kan det ligga en till last.

Tack Terry,kommer att kunna uppfylla dom kriterierna som du nämner.Har ingen skuldsaldo hos kf. Har Inga planer att söka några lån i år,får snällt betala mina 17 000 kr/mån för mina nuvarande lån..Jobba extra så mycket som möjligt.Har några mindre lån som jag ska försöka bli av med genom snöbollseffekten .Är ändå rätt så nöjd med att jag fick en privatlån av min man och betalade bort 16 st lån.Klarade mig från kf enbart därför.

Det låter lovande!
Vilket belopp är det du kommer att ansöka om är tanken?
Det är också stort plus om dina anmärkningar är över 18 månader gamla.

Hej igen Terry,min tanke är att jag söka på 150 000-200 000 Kr.Jag vet att jag förmodligen kommer att få högre årsinkomst nästa år,men det dröjer ju innan det uppdateras i uc.Jag kanske borde söka då istället,går ju ingen nöd på mig just nu.En utav mina nackdelar är ju att jag har 600 000kr synligt på uc,fördelad på 11 st krediter.På min plus sida är ju att jag äger fortfarande 50% på våran stuga.Ingen vidare odds här:(

Får man fråga vad stugan är värd?

Kan det vara ett alternativ att sälja sommarstugan och sanera hela ekonomin med dom pengarna då?

Kan det vara ett alternativ att sälja sommarstugan och sanera hela ekonomin med dom pengarna då?
Det är inte aktuellt ,är min mans ögonsten.Jag får köra mitt race som det är ,tänker köra en Lendo i första hand.Kommer ju ha hunnit betalat ner en del på mina lån när det är dax.Ska bli intressant att se hur det kommer att arta sig.

Såg nu att uc gått ner till 13,4 och då har 3 st ff försvunnit för mig.Det kommer att försvinna 2 st till ff denna månad.Jag hoppas att det blir ännu bättre när uc uppdateras kring den 15 januari.Sedan dröjer det till mars månad när den sista ff har försvunnit.Sen ska jag vänta till maj,och försöka få till det med en mindre samlingslån.:D:D

Ska bli spännande att se hur mycket mina räntor blir nu den 7-8 mars,närmar oss ditt.Mitt underskott för året 2017 var ca 146 000 kr😕 uppåt väggarna högt.Vet att jag har ca 100 000 kr inbetalt nu i räntor redan för 2018.Det skulle inte förvåna mig om det blir något liknande igen,vilket inte är bra.Jag hoppas att det inte blir så mycket med tanke på att jag vill ha ett samlingslån.Mitt UC ligger nu på 13,9.Jag hoppas ändå att man kan få erbjudande om ett samlingslån och i bästa fall med lösen krav. Pengarna som jag får tillbaka på skatten går oavkortat till min käre make 😎:D som har ställt upp för mig,dom är redan ringmärkta.Fick även meddelande från våran kära Aasa om min inbetalade ränta för 2017,tyckte det såg lågt ut :mad:,säkert fel igen.Jag håller mina tummar för er alla här som har något i gång att det går i lås för er ;););) i år.Hoppas hoppas att det kommer att bli skuldsaneringar,samlingslån,skuldfritt och spelfritt för er som har dessa mål inför 2019:D

Senast ändrad:
100.000 inbetalat i januari/februari bara?!

Det blir väl dock sköna slantar tillbaka på skattedeklarationen :) ?

Det blir väl dock sköna slantar tillbaka på skattedeklarationen :) ?
Jo visserligen det, men inte det optimala då jag är ute efter ett samlingslån och vill att underskottet ska vara lägre än sist.Min man får i stort sätt det hela(överenskommelse sen innan)Men blir det mycket tillbaka, så skulle jag få en summa så att jag kan betala bort Cashbuddy lånet som ligger och skräpar ner mitt UC.Jag håller mina tummar och tår för dig ;);):D:D att du får igenom ditt "stora" samlingslån och att jag så klart får igenom mitt "lilla"samlingslån, urekka.

Vi får ta ett steg i taget, vi har inget val :D

Mitt kredit betyg på UC för närvarande 13,9 se hur det blir efter nästa uppdatering och om mina åtgärder får något resultat.Såg nu min Bisnode betyg då jag sökte på slantar och extralånet, inte den bästa score 526 och 26 % .Creditsafe vet inte just nu ,har inte använt den på länge.

Stort fan också, mitt UC betyg är fortfarande 13,9.Står ju helt stilla just nu.Undrar om det kommer att ske någon förändring när mina 2 st betalningsanmärkningar fyller 1 år den 19 april....hip hip hurra :).Väntar också på att min UC uppdateras med nya uppgifter.
Kommer att :
1.Nya inkomsten blir 360 000 kr :) / 290 000 kr 2017.
2.Nytt underskott ca 132 000 kr :) / 146 000 kr 2017.
3 2 st Anmärkningar 1 år gamla :(
4. UC 13,9 :( / UC ??????
5.Betalat bort 1 st kreditkonto och avslutat det helt.Behållit 1 st som buffert och betalat ner på den :).
6.Har minskat på blancolånet ca 30 000 kr.:)

Jag har inte dom bästa förutsättningar för ett samlingslån.Jag funderar ganska mycket på om jag ska ens söka via en låneförmedlare.Har kollat upp några banker som godtar betalningsanmärkningar.Det är inte hela världen hur många UC förfrågningar jag bränner av nu i dagsläget.Jag kommer ju inte söka flera gånger i år ,tar nya tag nästa år igen och då är ff borta.:D:D
Väntan är enormt jobbig nu och även liten spännande se vad resultatet kan bli med mitt UC.;);)

Mitt UC,är fortfarande på 19,6 det har inte hänt nåt på 6 månader.
Min skuld är för närvarande på 589 000kr på UC.Har också några mindre skulder utanför UC.
Har börjat att planera hur jag ska få till en bra samlingslån nästa år.
Jag tror att min årsinkomst kommer att vara liten sämre i år.
Kommer att ändra på deklarationen, så att skatteåterbärgningen blir i juni.
Då hinner jag söka en samlingslån på ca 100 000kr i maj ,innan det uppdateras med det nya årsinkomsten.
Men får se vad det landar i inkomstmässigt i år,är ju några månader kvar än.;):).

Göta Petter,mitt UC har rört på sig.
Till skit :(:(:(:mad::mad: från 19,6 till 23,3.
Vet inte varför det t om blivit ännu sämre.
Finns ingen logik .
Stora tårar rullar ner för ki...nda på mig.
Hoppas den blir bra nästa år.

Det kommer att bli bättre ska du se :) Fortsätt följa din plan bara.

Göta Petter,mitt UC har rört på sig.
Till skit :(:(:(:mad::mad: från 19,6 till 23,3.
Vet inte varför det t om blivit ännu sämre.
Finns ingen logik .
Stora tårar rullar ner för ki...nda på mig.
Hoppas den blir bra nästa år.
Har du avslutat någon kredit? Det kan bli tillfälligt sämre betyg då...

Halleluja moment för mig:D:D:D:D.
Kollade nyss mitt betyg på UC,den var 7,7
Hoppas att den håller i sig och blir ännu bättre nästa år.Bästa betyget på länge för mig.

Mitt UC uppdaterad ligger på 7,7,får se om det händer något mer på det .:)

Vad var anledning till denna fina betyget som.sjönk så pass mkt:)

Vet inte ,har betalat av på mina krediter.
Har ju fortfarande 2 st betalningsanm.
Har ju minskat från 12 krediter till 9 st.
Är ju också gift med min snubbe(Han har god ekonomi,mycket sparande i fonder).
Jag har ju också en del i sommstugan.
Jag förmodar att allt vägs in i en helhetsbedömning på UC.
Svårt att veta hur dom bedömer, är ju som rysk rolluett ibland.
Jag har ju också 13 st ff på UC:(:(.
Kommer att söka samlingslån nästa år.
Så nu är det bara fortsätta att beta av på mina lån.

Tessanki - När går dina två anmärkningar ut? Var på din vakt att försöka ha 0 FF då och helst inte överdrivet med Blanco/kreditkort så inte ditt betyg skjuter i höjden!!!
Bra jobbat, kram och god jul!

Tessanki - När går dina två anmärkningar ut? Var på din vakt att försöka ha 0 FF då och helst inte överdrivet med Blanco/kreditkort så inte ditt betyg skjuter i höjden!!!
Bra jobbat, kram och god jul!

Tack snälla ,Goa Terry och väldigt go och trevlig jul till dig med och din familj.
Mina anmärkningar går inte ut förens 19 april 2021.

Kollade min uc ,har gått upp till 7,7 ifrån 3,2.
Tagit nya ff och fått ett samlingslån på
100 000 kr till.
Ska nu ligga lågt till slutet av året.
Kommer att få tillbaka på skatten i April,större delen av den summan betalas tillbaka till min käre make.
Ska bli spännande och se hur mycket jag får tillbaka på skatten.
Tror att min betyg på UC kommer att ändras när det nya lånet syns.
Känns bra nu,är på väg åt rätt håll

Mitt UC uppdaterad från 7,7 till 8,2.
Det var väntad då jag nyligen tog ett samlingslån nu i januari.
Liten fakta hur det ser ut hos mig.
5 st kreditgivare.
7 st krediter.
2 st anmärkningar.(går ut april 2021).
14 st ff(gick liten bananas i slutet av förra året.
Total skuld hos uc 630 000 kr.
Årsinkomst 360 000 kr.
Alla övriga skulder nu utanför UC inbetalda.

Skulle kolla mitt UC,gick inte tydligen tekniska störningar nu.
Har ett UC på 8,2 ,intressant att se om den sjunker efter 19 april,då mina anmärkningar fyller 2 år.
Känns så skönt för efter det ,är det nedräkning som gäller tills skitet är över.
Inga mer anmärkningar hos Kf för mig.:face3hearts::folded:.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp