• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Mitt liv, har ett spelberoende som jag kämpar med.

Tessanki

V.I.P
Poäng: 737
Blev medlem
26 Augusti 2017
Meddelanden
805
Mottagna reaktioner
936
Poäng
737
Har skulder på 760 000kr på grund av spel missbruk.Allt har inte gått åt spel utan har behövt låna upp pengar för att klara månadsutgifterna på dom lån man har.Det är en evig jävla karusell som snurrar på.Vet inte hur det hela kommer att sluta nu.Har en hel del hos inkasso och många avbetalningsplaner som jag försöker att sköta så gott det går.Så Kimsan 72 har du inte hamnat efter än med dina skulder till inkasso så har du bättre förutsättningar än jag.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 642
Mottagna reaktioner
1 676
Poäng
1 177
Har skulder på 760 000kr på grund av spel missbruk.Allt har inte gått åt spel utan har behövt låna upp pengar för att klara månadsutgifterna på dom lån man har.Det är en evig jävla karusell som snurrar på.Vet inte hur det hela kommer att sluta nu.Har en hel del hos inkasso och många avbetalningsplaner som jag försöker att sköta så gott det går.Så Kimsan 72 har du inte hamnat efter än med dina skulder till inkasso så har du bättre förutsättningar än jag.
Nu vet jag inte hur bra inkomst du har men med dom skulderna och räntor på det känns det som det bara finns en utväg, släpp allt! Det kommer skena iväg snabbt tyvärr :-/
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 130
Poäng
3 907
Har skulder på 760 000kr på grund av spel missbruk.Allt har inte gått åt spel utan har behövt låna upp pengar för att klara månadsutgifterna på dom lån man har.Det är en evig jävla karusell som snurrar på.Vet inte hur det hela kommer att sluta nu.Har en hel del hos inkasso och många avbetalningsplaner som jag försöker att sköta så gott det går.Så Kimsan 72 har du inte hamnat efter än med dina skulder till inkasso så har du bättre förutsättningar än jag.

Jag sitter själv rätt illa till nu. Jag la ju min tro till skatteåterbäringen nu i början av april & fattade därför beslutet om att bli några dagar sen med ett x antal lån. Anledningen var att jag flyttade precis innan månadsskiftet med mycket fördyrande kostnader... Nu blev det ju som sagt var ingen återbäring för mig heller & det är knapert på kontot. Skulderna kan jag nu inte betala och ”vargarna” jagar mig redan... :( Får förvisso en större summa pengar i form av bonus nu i april lönen, men det känns långt tills dess... :( så nä, jag sitter nog lika pyrt till... :( suck & stånk !
 

Hope777

V.I.P
Poäng: 557
Blev medlem
18 Januari 2018
Meddelanden
476
Mottagna reaktioner
574
Poäng
557
Mjau74/ jag släppte nästan allt i slutet av Feb o resten nu i slutet av mars o mob ringer typ hela dagarna men jag svarar inte...men ibland vill jag svara o säga att skicka direkt till kfm men vad tycker du jag ska göra?ska jag låta det ringa eller känner mej vilsen i detta o ledsen för vad jag ställt till med..
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 642
Mottagna reaktioner
1 676
Poäng
1 177
Mjau74/ jag släppte nästan allt i slutet av Feb o resten nu i slutet av mars o mob ringer typ hela dagarna men jag svarar inte...men ibland vill jag svara o säga att skicka direkt till kfm men vad tycker du jag ska göra?ska jag låta det ringa eller känner mej vilsen i detta o ledsen för vad jag ställt till med..
Låt det ringa det gjorde jag. Jag satte telefonen på ljudlös så kunde de ringa bäst de ville :) Vet att det är jobbigt att vara jagad men det lugnar sig, tro mig!
Känner precis som du, eller kände kanske jag ska säg... just nu är jag bara taggad på att bli av med mina skulder, mannens skuldsanering får vi leva med men bara jag blir skuldfri så man kan få ett drägligt liv. Visst finns det stunder när man bara vill försvinna men det löser ingenting!
Vi är starka, vi ska kämpa och det finns ett ljus nånstans även om det inte känns så <3
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Mjau74/ jag släppte nästan allt i slutet av Feb o resten nu i slutet av mars o mob ringer typ hela dagarna men jag svarar inte...men ibland vill jag svara o säga att skicka direkt till kfm men vad tycker du jag ska göra?ska jag låta det ringa eller känner mej vilsen i detta o ledsen för vad jag ställt till med..
Fina Hope :) du är en av dom klokaste här på forumet och alltid den som lyfter andra! Hoppas man en dag kan göra detsamma för dig.

Tror det är smart att inte svara. Svarar du kanske de erbjuder dig en bra betalplan som i värsta fall går åt skogen efter en månad. Då kommer du må ännu sämre.. lång diskussion i en annan tråd men rekommendationen är ju att de pengar som skulle ha gåt åt till räkningar nu tas ut i kontanter. Åker du på utmätning / sanering har du i alla fall någon extra krona att leva för.

Ni med spelberoende är helt fantastiska som har kommit såhär långt! Håll i er och håll undan för frestelser
 

Hope777

V.I.P
Poäng: 557
Blev medlem
18 Januari 2018
Meddelanden
476
Mottagna reaktioner
574
Poäng
557
Åhh tack??Va glad jag blev..:) Tack clyro86 :) det är ingen rolig sits detta alltså...jag hoppas o hoppas att löneutmätningen drar ut på tiden alltså..så jag hinner få undan lite slantar..jag tjänar ju inte så mycket så det är inte alltför lätt att spara..men tränar hela tiden på det..gör matlådor o trixar o fixar..:)
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Åhh tack??Va glad jag blev..:) Tack clyro86 :) det är ingen rolig sits detta alltså...jag hoppas o hoppas att löneutmätningen drar ut på tiden alltså..så jag hinner få undan lite slantar..jag tjänar ju inte så mycket så det är inte alltför lätt att spara..men tränar hela tiden på det..gör matlådor o trixar o fixar..:)
Du fixar det Hope! Många bäckar små du vet även om det känns ynkligt när man har stora skulder! Jag tror på dig och du verkar ha viljan
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Vill dessutom tipsa om en annan bra grej, då jag tror att alla vi människor är bra på olika saker. Personligen är jag ganska händig tex. Bor i en förening med 150 bostadsrätter. Det kryllar av gamlingar som vill fräscha upp sina hem. Skatteverket anser att man får tjäna (tror 19000 skattefritt) innan bolag måste bildas. Har därför inga problem att då och då lägga ett klickgolv eller måla en vägg för en tusenlapp svart på helgerna när jag är ledig, så länge jag gör det lagligt.

Någon annan här kanske är bra på språk och kan tolka viktiga dokument åt en flykting. Andra kanske lätt byter ett tändstift på en bil.

Tror att småjobben är lätta att få då det i storstäderna alltid är långa väntetider eller höga kostnader enbart att få hantverkarbilen utkörd. Fundera på vad ni är bra på så ni kan få det lite bättre varje månad
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp