• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Mitt liv, har ett spelberoende som jag kämpar med.

Tessanki

V.I.P
Poäng: 737
Blev medlem
26 Augusti 2017
Meddelanden
805
Mottagna reaktioner
936
Poäng
737
Äntligen fick jag tillbaka på skatten,betalat in på 37 st lån och betalat bort 4 st smålån,33 st kvar att bli av ,vet inte hur det ska gå.Jag är ändå glad att bli av med 4 st lån.Räknar inte med att jag får behålla mina skattepengar på flera år framåt.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 312
Poäng
8 917
Vad fick du i skatt käre vän?!
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907
Äntligen fick jag tillbaka på skatten,betalat in på 37 st lån och betalat bort 4 st smålån,33 st kvar att bli av ,vet inte hur det ska gå.Jag är ändå glad att bli av med 4 st lån.Räknar inte med att jag får behålla mina skattepengar på flera år framåt.

Jag är glad för Din skull att Du lyckades få dina skattepengar !! Bra jobbat, men hur i all världen lyckas Du manövrera sååå många lån varje månad?
Jag lyckas inte och sitter med liknande lån som Du och jag får ut ca 32tkr i månaden... men nu mäktar jag inte med det längre... :(
 

Tessanki

V.I.P
Poäng: 737
Blev medlem
26 Augusti 2017
Meddelanden
805
Mottagna reaktioner
936
Poäng
737
Käre kimsan 72, jag tjänar inte så mycket som du( 20000 kr /månad)Jag får trixa och fixa varje månad.Tack vare skattepengarna på ca 39 000 kr så kan jag balansera upp det som jag ligger efter med denna månad.Men katastrofen lurar på mig runt hörnet.Jag kommer att få snart släppa till löneutmätning,men försöker att få ner antal lån jag har.Jag får helt enkelt hoppa över vissa lån och ligga efter ,köra en slags snöbollseffekt.Gör upp en plan på alla dina skulder och som sagt betala bort så många smålån som möjligt innan du släpper allt till kronofogden.Lycka till hur du än väljer att göra din resa ur skuldträsket.Mitt mål var ju att få bort 10 st smålån till juni och tack vare skattepengarna kan jag lägga undan en hel del av min lön till maj månad.
 

Tessanki

V.I.P
Poäng: 737
Blev medlem
26 Augusti 2017
Meddelanden
805
Mottagna reaktioner
936
Poäng
737
Okidoki,nyheter på min skuldfront,lyckats med betalningsplaner för mina 2 st ärenden hos kronofogden.Men verkar som 1 st till är på väg ditt.Har ev fått avbetalningsplaner på 2 st skulder till som kan läggas ihop med en pågående avbetalningsplan.Då minskar mina skulder till 31 st .Yippe !! man måste tydligen ha liten tur med och is i magen.
 

Tessanki

V.I.P
Poäng: 737
Blev medlem
26 Augusti 2017
Meddelanden
805
Mottagna reaktioner
936
Poäng
737
Fick besked nu att jag kan lägga ihop 2 st skulder till en befintlig avbetalningsplan,har sammanlagt 4 St skulder till Sileo kapital ,fick dock höja upp summan att betala i månaden.Jag är jätte glad för detta om man kan lägga ihop avbetalningsplaner så får man ner antalet lån och möjlighet att betala bort dom.
 

Tessanki

V.I.P
Poäng: 737
Blev medlem
26 Augusti 2017
Meddelanden
805
Mottagna reaktioner
936
Poäng
737
Jaha ,då har vi kommit till Maj månadens betalningar på skulder. Så vad har hänt här .Jo,har lyckats med att betala in på alla 10 st avbetalningsplaner och i stort sätt alla 20 övriga lån också ,3 st får bli sena denna månaden.Måste försöka att betala bort 10 st lån(mindre lån 2000-8000 kr) till innan jag får ge upp.Har lyckats att arbeta hårt för att få okey lön i Juni och får se hur det blir då.Men Maj månad så jag klarar av det nätt och jämt .Jätte mycket STYRKEKRAMAR till er alla som kämpar på så gott det GÅR !!
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907
Jaha ,då har vi kommit till Maj månadens betalningar på skulder. Så vad har hänt här .Jo,har lyckats med att betala in på alla 10 st avbetalningsplaner och i stort sätt alla 20 övriga lån också ,3 st får bli sena denna månaden.Måste försöka att betala bort 10 st lån(mindre lån 2000-8000 kr) till innan jag får ge upp.Har lyckats att arbeta hårt för att få okey lön i Juni och får se hur det blir då.Men Maj månad så jag klarar av det nätt och jämt .Jätte mycket STYRKEKRAMAR till er alla som kämpar på så gott det GÅR !!

All CREDIT till Dig som mäktar med alla dessa olika lån/skulder/avbetalningar... Själv har jag dessvärre fått erkänna mig besegrad...och skulder är nu på väg till inkasso... Jag orkar helt enkelt inte mer... Kändes som att jag höll på att gå under...uttryckligen !!!
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 385
Mottagna reaktioner
373
Poäng
517
Jaha ,då har vi kommit till Maj månadens betalningar på skulder. Så vad har hänt här .Jo,har lyckats med att betala in på alla 10 st avbetalningsplaner och i stort sätt alla 20 övriga lån också ,3 st får bli sena denna månaden.Måste försöka att betala bort 10 st lån(mindre lån 2000-8000 kr) till innan jag får ge upp.Har lyckats att arbeta hårt för att få okey lön i Juni och får se hur det blir då.Men Maj månad så jag klarar av det nätt och jämt .Jätte mycket STYRKEKRAMAR till er alla som kämpar på så gott det GÅR !!
Duktigt kämpat! Är i samma sits själv. Försöker kämpa ett tag till. Blivit av med 2 stycken skulder som är slut betalda den här månaden. Vi får glädja oss åt det lilla. Det värsta är ensamheten i det här. Tur att det här forumet finns.
 

Tessanki

V.I.P
Poäng: 737
Blev medlem
26 Augusti 2017
Meddelanden
805
Mottagna reaktioner
936
Poäng
737
Då var vi framme i Juni månadens skuldinferno,Ska nu släppa taget om 5 st lån helt och hållet.Har betalat in på alla 10 st avbetalningsplaner så att jag förhoppningsvis kan betala bort vissa helt .Har också 3 st lån från förra månaden som jag ligger efter med.Det känns väldigt jobbigt att bara släppa allt på en gång,får ta liten åt gången.Väntar med förskräckelse och stor nyfikenhet vart jag kommer att landa om några månader framåt.Inser att jag inte klarar mera nu,det får räcka nu.Sparar liten pengar från denna månaden så att jag kan beta av vissa små skulder bort helt.Alla ni här inne på forumet ha en jättefin sommar.Vi hörs igen i JULI månad med min skuldhärva.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp