Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Mitt liv, har ett spelberoende som jag kämpar med.

Hej
Har börjat att sätta in alla mina onlinebutiker i mitt Refunderkonto.Beställer så mycket som möjligt via nätet:)
Är mycket billigare.
Kollar vilka av deras listade butiker ger mest återvinning,:):):) och den tar jag.
Alla bäckar små leder till en "Å" av pengar.
Tänkte att lösa in dom efter 6 mån intervaller.Har just nu behövt beställa från apoteket ;).

Hej
Har börjat att sätta in alla mina onlinebutiker i mitt Refunderkonto.Beställer så mycket som möjligt via nätet:)
Är mycket billigare.
Kollar vilka av deras listade butiker ger mest återvinning,:):):) och den tar jag.
Alla bäckar små leder till en "Å" av pengar.
Tänkte att lösa in dom efter 6 mån intervaller.Har just nu behövt beställa från apoteket ;).
Använder jag också, jättebra! Det finns fler cashbacksidor än Refunder att använda :)

Skulle någon kunna vara snäll och förklara vad detta med refunder innebär?

Skulle någon kunna vara snäll och förklara vad detta med refunder innebär?
Ladda ner appen Refunder. Där finns massor av butiker. När du handlar från nån av dom får du Cashback, olika beroende på vilken butik. Vid 100kr insamlat kan du lösa ut dom till ditt konto.

Ladda ner appen Refunder. Där finns massor av butiker. När du handlar från nån av dom får du Cashback, olika beroende på vilken butik. Vid 100kr insamlat kan du lösa ut dom till ditt konto.
Lurar man inte sig själv genom den typen av shopping. Man handlar mer än man annars skulle gjort bara för att få återbetalningen. Försöker man komma från ett spelberoende så låter inte detta som bästa vägen, men jag kanske har fel.
Den typen av tjänster skull nog inte finnas om inte vinsten är att få oss att handla mer.

Lurar man inte sig själv genom den typen av shopping. Man handlar mer än man annars skulle gjort bara för att få återbetalningen. Försöker man komma från ett spelberoende så låter inte detta som bästa vägen, men jag kanske har fel.
Den typen av tjänster skull nog inte finnas om inte vinsten är att få oss att handla mer.
Du handlar ju på apoteket, matvaror, kläder m.m i vanliga fall? Varför då inte ta det genom en cashbacksida och få lite pengar tillbaka? Precis som på Ica eller Coop:)

Du handlar ju på apoteket, matvaror, kläder m.m i vanliga fall? Varför då inte ta det genom en cashbacksida och få lite pengar tillbaka? Precis som på Ica eller Coop:)
Lite grann som att man inte ska gå och handla när man är hungrig för då köper man mer och annat än man egentligen hade tänkt. ;)

Lite grann som att man inte ska gå och handla när man är hungrig för då köper man mer och annat än man egentligen hade tänkt. ;)
Kan tyvärr inte alls se det så..
Återbäringen är ju inga gigantiska summor precis. Tror att det är lättare att handla mer i en butik irl än på nätet pga alla intrycken.
Jag tycker det är bra iaf, behöver jag nåt på apoteket köper jag det på nätet, sparar bensinpengar samt får nån extra krona i återbäring :)

Kan tyvärr inte alls se det så..
Återbäringen är ju inga gigantiska summor precis. Tror att det är lättare att handla mer i en butik irl än på nätet pga alla intrycken.
Jag tycker det är bra iaf, behöver jag nåt på apoteket köper jag det på nätet, sparar bensinpengar samt får nån extra krona i återbäring :)
Håller med dig fullständigt ;);)

Hade fått mail från kivra Ang folksam.
Tänkte att det var info om försäkringar eller nåt som ska betalas in.😵😵😵
Men ,fan vilken överraskning skulle få tillbaka 1000 kr på återbärgning på någon sjukförsäkring jag har tagit extra på via min fack.
Alltså julafton för mig redan nu:):):):)
Blir en buffertslant för denna månadens utgifter.

Ouch.. känner mig liten stressad nu ,vet att spelpaus går ut 1 jan 2020.
Känner ett jättesug att spela liten på mina
favoritslots.
Får se hur det slutar med det(stor frestelse)
Annars ligger jag bra till nu i november,alla lån inbetalda.
Kommer att bli tuffare i december månad.
Säkert för fler än mig,julemånad med allt +liten till.:)

Ouch.. känner mig liten stressad nu ,vet att spelpaus går ut 1 jan 2020.
Känner ett jättesug att spela liten på mina
favoritslots.
Får se hur det slutar med det(stor frestelse)
Annars ligger jag bra till nu i november,alla lån inbetalda.
Kommer att bli tuffare i december månad.
Säkert för fler än mig,julemånad med allt +liten till.:)
Men om du spärrat ett år måste du själv säga till annars fortsätter spelpaus i oändlighet. Så du kommer inte kunna spela sen heller om du inte själv tar bort spärren. Har själv spelpaus.

Men om du spärrat ett år måste du själv säga till annars fortsätter spelpaus i oändlighet. Så du kommer inte kunna spela sen heller om du inte själv tar bort spärren. Har själv spelpaus.
Jag har det spärrad i 1år,visste inte att man måste ta bort spärren själv.
Trodde att man kan bara vara det i högst ett år i taget.

Positivt: lumify inbetalt och borta,ett lån mindre .:)
Negativt:sammanlagt kvar 15 st lån.:(
3 st nya mindre lån,tagna då jag hade återfall i spel(Agusti).
Det går åt rätt håll ,sakta men säkert.:D

Okey
Har fattat beslutet att när mitt spelpaus går ut 1 jan,så kommer jag att spela liten på mina favoslots.
Därefter kommer jag återigen att spärra mig på spelpaus i 6 mån .
Jag har kommit fram till att jag vill spela liten då och då,men behöver begränsningar så att det inte går över styr.
Jag behöver lätta på trycket nu,vet att det inte är lösningen på mitt problem.

Okey
Har fattat beslutet att när mitt spelpaus går ut 1 jan,så kommer jag att spela liten på mina favoslots.
Jag har kommit fram till att jag vill spela liten då och då,men behöver begränsningar så att det inte går över styr.
Ursäkta men det låter Inge vidare:(
Har man haft spelproblem så är det jättedumt att chansa. Den lilla speldjävulen sätter klorna i en direkt:(
Hoppas för din skull att du spärrar dig igen.

Okey

Gör det inte...

Lägg dem pengarna på att amortera ner lånen du har istället.
Det är bara du själv som kan bestämma om du ska spela eller inte såklart men ställ dig frågan om det inte räcker med dem 15st lån som du redan har.

Ursäkta men det låter Inge vidare:(
Har man haft spelproblem så är det jättedumt att chansa. Den lilla speldjävulen sätter klorna i en direkt:(
Hoppas för din skull att du spärrar dig igen.
Gör det inte...

Lägg dem pengarna på att amortera ner lånen du har istället.
Det är bara du själv som kan bestämma om du ska spela eller inte såklart men ställ dig frågan om det inte räcker med dem 15st lån som du redan har.

Sorry,hade en svag stund.
Kommer att försöka stå emot.

Om du känner sug, sök hjälp kanske. Önskar ingen det elände beroendet ställer till med. Bara att använda detta forum att skriva av dig när det är jobbigt och söka stöd.

Sorry,hade en svag stund.
Kommer att försöka stå emot.
Hoppas du gör det står emot alltså.
Håller tummarna för det:)
Tänk hur mycket elände spel skapat:(
Berätta gärna här hur det går.
Vi är många som som vill stötta till att undvika spel här.
Kram❤️

Det jag inte gillar med spelpaus tillsvidare spärr, verkar som att man kan logga in och ta bort den efter ett år och så kan man spela direkt.
Det borde egentligen ta en vecka/månad innan spärren hävs efter begäran.

Har också ett sug att häva spärren efter nyår, chansa på en signupbonus se hur det går och sen spärra sig på ett år igen.
Problemet är väl bara att om man torskar inköpet så kommer man börja jaga förlusten så sitter man där tiotals tusen back innan man spärrar sig på nytt med avsmak.

Det jag inte gillar med spelpaus tillsvidare spärr, verkar som att man kan logga in och ta bort den efter ett år och så kan man spela direkt.

Har också ett sug att häva spärren efter nyår, chansa på en signupbonus se hur det går och sen spärra sig på ett år igen.
Problemet är väl bara att om man torskar inköpet så kommer man börja jaga förlusten så sitter man där tiotals tusen back innan man spärrar sig på nytt med avsmak.
Ja gör inte det låt spärren ligga kvar så länge du inte häver den själv löper det på. Som sagt speldjävulen är inte att leka med. Man förlorar allt omdöme och sen är pengarna borta:(

Har man en sambo/närstående man talat om detta för så kan man gemensamt gå in på spelpaus det datumet det upphör och se till så man förnyar :)

Känner också ett sug,att köra en runda och sen spärra mig igen(fast enbart 6 mån).
Göra en "Lilaros" och beta av några små lån.

Eller pynta in summan du tänkt spela för på ett lån. Det är den största vinsten :)

Du har rätt,men jag kan få ett större vinst och avsluta lånet helt.
Vet att detta tänk inte är bra för mig.
Men jag tänkte att jag satsar en mindre summa var sjätte månad,thats it.

Känner också ett sug,att köra en runda och sen spärra mig igen(fast enbart 6 mån).
Göra en "Lilaros" och beta av några små lån.

Sätt den på 12 månader, nu tänker du sätter jag den på 6 månader kan jag spela 2 gånger om året. Sen blir det 3 månader, 1 månad sen sitter man där och spelar igen.

Så hade jag tänkt iaf.

Jag kommer att häva min spärr, så jag kan sätta 12 månader direkt igen :)

Nämen det är inte alls bra tänkt, hur många gånger har man inte tänkt så?!?!
spela lite o vinna... det är ju just detta tänket som måste förändras i grunden.
Om du/vi skulle fortsätta tänka ” om vi vinner” så går vi fortfarande i spelträsket o suktar efter vinster som vi vet inte är några vinster egentligen, sedan kommer den förrädiska lögnen ” bara lite” nä glöm allt som har med spel att göra..Lovar att det är lugnast så.
Hoppas du tänker om där.

Jag läste ut en bok imorse på 2 timmar "beroendepersonligheten" av Craig Nakken.

I den citeras följande någonstans i boken från en tavla hos någon vän:
"Att lura människor är en allvarlig sak,
Men när du lurar dig själv
Kan det bli dödligt"

Man talar om beroendepersonligheten och Jaget (2 skilda personligheter hos en beroendeperson). Det är din beroendepersonlighet som försöker rationalisera och rättfärdiga för dig att spela. Låt dig inte lura dig själv det är det absolut värsta som kan hända, när du lurat dig själv kommer du lyckas lura alla andra i din närhet för övertygelsen är så stor oavsett vad det handlar om.

Nu är du spelfri, håll dig så, låt dig inte lockas in tillbaka i skiten. Glöm inte bort hur du har mått tidigare och framför allt mot slutet av ditt spelande. Använd din man, använd folk i din närhet, använd oss och prata om de känslorna som blommar upp hos dig nu istället för att falla tillbaka. Jag vet att det har varit mitt misstag.

Jag kommer i varje fall aldrig ta mig ur detta förrän jag hanterat dessa känslor och det kan ju vara individuellt hur man hanterar dom, för mig hjälper det att prata om det.

Senast ändrad:
Har en del utgifter denna månad.
Pengarna räcker inte till riktigt.
Har fått söka igen på Lumify,jag fick 5000 kr.
Jag var väldigt förvånad ,att jag fick det beviljad(har betalningsanm.)., men får se när det blir utbetalt.Jag har bara fått 2500 kr innan från dom.

Lite tankar hos mig så här innan julen och det nya året.
Jag känner så mycket med er alla ,som skriver här.
Finns inlägg med ilska,smärta
glädje,ironi ja listan kan göras lång
Vi är ju här för att få stöd i vått och torrt.
Vi är alla olika i våran livssituation.
Vi får nog ta det goda med det onda,och det omvända.
Vi hörs 2020.✌✌✌✌✌✌:D:D

Har förlängt mitt spelpaus igen.:)
Dock så slotade jag liten innan(blev så klart förlust) och det fick mig att tappa suget och stinget:(:(:(.

Har funderingar att söka en samlingslån på det minsta behövliga belopp i år.
Vill inte få en större lån till med skitränta .(pga anm)
Kommer att söka en större samlingslån år 2021,när mina anm gått ut.
Hoppas då att kunna samla ihop lånen med de höga räntorna.

Har funderingar att söka en samlingslån på det minsta behövliga belopp i år.
Vill inte få en större lån till med skitränta .(pga anm)
Kommer att söka en större samlingslån år 2021,när mina anm gått ut.
Hoppas då att kunna samla ihop lånen med de höga räntorna.

Jag vet inget om din situation men istället för nya lån, är det inte också bra att sluta spela? dels kostar det också och dels riskerar det bli ett moment 22 länge till.

Senast ändrad:
Jag vet inget om din situation men istället för nya lån, är det inte också bra att sluta spela? dels kostar det också och dels riskerar det bli ett moment 22 länge till.

Jag söker inte nya lån,bara samla ihop det jag lyckats att skuldsätta mig med när mitt spelmissbruk var som värst.
Inte öka min skuldbörda.
Visst har haft liten återfall,men inga större summor,tack o lov.
Är på väg åt rätt håll,tar tid och kommer att snubbla och falla,säkert flera gånger.

Tessanki kära vän. Du har aldrig funderat på att gå på Spelberoende-möten och ta hjälp professionellt för att bli av med suget du har för Slots?

Jag tror ingen har älskat (och samtidigt hatat) spel lika mycket som mig men ändå lämnade jag det.

Tessanki kära vän. Du har aldrig funderat på att gå på Spelberoende-möten och ta hjälp professionellt för att bli av med suget du har för Slots?

Jag tror ingen har älskat (och samtidigt hatat) spel lika mycket som mig men ändå lämnade jag det.

Du är DU - Du är bara så jäkla BÄST! Hang tight !!!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp