• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Mitt liv, har ett spelberoende som jag kämpar med.

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 130
Poäng
3 907
Då var vi framme i Juni månadens skuldinferno,Ska nu släppa taget om 5 st lån helt och hållet.Har betalat in på alla 10 st avbetalningsplaner så att jag förhoppningsvis kan betala bort vissa helt .Har också 3 st lån från förra månaden som jag ligger efter med.Det känns väldigt jobbigt att bara släppa allt på en gång,får ta liten åt gången.Väntar med förskräckelse och stor nyfikenhet vart jag kommer att landa om några månader framåt.Inser att jag inte klarar mera nu,det får räcka nu.Sparar liten pengar från denna månaden så att jag kan beta av vissa små skulder bort helt.Alla ni här inne på forumet ha en jättefin sommar.Vi hörs igen i JULI månad med min skuldhärva.

Du är duktig som kämpat på och vi är ett antal som såååå känner igen oss i situationen och inte minst hur ångestladdat det är. Om inte jag minns fel sedan tidigare inlägg, så hade Du ett X antal olika lånegivare, men jag antar att Du har lyckats få ner antalet nu... Hur många har Du kvar nu? Kanske Du lyckas slutreglera ytterligare ett par? All lycka till :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Tessanki

V.I.P
Poäng: 737
Blev medlem
26 Augusti 2017
Meddelanden
805
Mottagna reaktioner
936
Poäng
737
Hejsan allihopa Inga namn nämnda för ni är så många som sitter i samma båt som jag ,vill inte att någon ska känna sig utanför eller glömd.Min ångest är enorm vissa dagar pga min situation.Jag har lyckats få ner lånen till 30st ,men fortfarande för många.Det bästa vore om kunde få bort 20st ,innan det går till löneutmätning.Känns skönt att släppa taget nu men samtidig inte.Jag tror att ni vet vad jag menar.Får se hur det blir.Ångest nu när man går på semester och kommer att få en dålig lön i Juli och vet att jag inte kan påverka det.Tagit på mig mer jobb framåt.Ska försöka att njuta av min semester som kommer snart.:D
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 130
Poäng
3 907
Hejsan allihopa Inga namn nämnda för ni är så många som sitter i samma båt som jag ,vill inte att någon ska känna sig utanför eller glömd.Min ångest är enorm vissa dagar pga min situation.Jag har lyckats få ner lånen till 30st ,men fortfarande för många.Det bästa vore om kunde få bort 20st ,innan det går till löneutmätning.Känns skönt att släppa taget nu men samtidig inte.Jag tror att ni vet vad jag menar.Får se hur det blir.Ångest nu när man går på semester och kommer att få en dålig lön i Juli och vet att jag inte kan påverka det.Tagit på mig mer jobb framåt.Ska försöka att njuta av min semester som kommer snart.:D

Ja försök iallafall ta till vara på sommaren, solen, värmen och glada medmänniskor. Det får iallafall mig att må bättre i detta vacuum som jag befinner mig i... Sorgen är påtaglig, men som sagt, jag tror att just att det är sommar gör likväl att jag mår bättre än om detta drevet hade skett i mörka november...typ !
...men vad menar Du med dålig lön i juli? Löneutmätning kan ju knappast ha kommit igång då?!
Kämpa på vännen :)
 

Tessanki

V.I.P
Poäng: 737
Blev medlem
26 Augusti 2017
Meddelanden
805
Mottagna reaktioner
936
Poäng
737
Måste skriva av mig nu,hade tänkt berätta sanningen för min man nu på semester.Har tänkt om,,det kan ju vara den sista semester vi har ihop.Kan inte med och förstöra den just nu.Avaktar tills lönemätningen kommer igång och lägger kort på bordet då.Då får han fatta sina egna beslut,om vi ska fortsätta tillsammans eller inte.Jag förstår om han inte vill,Har ju inte varit ärlig.Fattar inte hur jag har lyckats på äldre dar fricka ut så fullständigt.Men nu är dags att betala priset för kalaset.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 130
Poäng
3 907
Måste skriva av mig nu,hade tänkt berätta sanningen för min man nu på semester.Har tänkt om,,det kan ju vara den sista semester vi har ihop.Kan inte med och förstöra den just nu.Avaktar tills lönemätningen kommer igång och lägger kort på bordet då.Då får han fatta sina egna beslut,om vi ska fortsätta tillsammans eller inte.Jag förstår om han inte vill,Har ju inte varit ärlig.Fattar inte hur jag har lyckats på äldre dar fricka ut så fullständigt.Men nu är dags att betala priset för kalaset.

Får man fråga Dig hur mycket totalt sett Du har i skulder och kan Du fixa att betala av det med löneutmätning ett tag, så är det ju bra.
Hur länge har Du hängt med Din man... Har Ni barn? Jag hoppas innerligt att Ni rider ut stormen... Han är inte skuldsatt eller? Har Du missbruksproblematik som kan vara en anledning till att Du har dolt lånekarusellen?
 

Tessanki

V.I.P
Poäng: 737
Blev medlem
26 Augusti 2017
Meddelanden
805
Mottagna reaktioner
936
Poäng
737
Hej Kimsan 72. Här räknat ut att mina skulder ligger på ca 800000 kr,rejäl summa.Jag spelade liten grann på zlotsen i början och sedan blev det mer och mer.Spelade upp hela lönen i slutänden.Tog lån på lån för kunna spela dag som natt.Min man är noga med ekonomin och är inte skuldsatt,vilket är jättejobbigt för mig.Jag hade också välskött ekonomin för bara några år sedan,tills speldjävulen fick grepp om mig.Jag och min man har varit tillsammans i över 20 år.Barnen är vuxna och lever sina egna liv.
S
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 130
Poäng
3 907
Så enormt sorglig läsning ! :( Det gör mig ont i hjärtat att du drabbats av speljäkeln...
Aldrig någonsin trodde jag att spelmissbruk var så stort! Det förstod jag först när jag anslöt till detta forum.
Sitter själv med skulder i ungefär din dignitet, men inte pga missbruk utan pga bland annat överkonsumtion. :(

Hoppas innerligt att Ni reder ut detta och står kvar sida vid sida !
Det finns ju många andra här i liknande situation som Dig och som oxå tvingats lägga korten på bordet för sin respektive & vad jag har förstått, så har dom flesta lyckats lösa det...
Du är i mina tankar :oops:
 

Tessanki

V.I.P
Poäng: 737
Blev medlem
26 Augusti 2017
Meddelanden
805
Mottagna reaktioner
936
Poäng
737
Hejsan
Tack vare min goa och snälla man som i slutändan inte vill att vi skiljs åt,ställer upp för mig .:) .Detta innebär att jag kommer att få ordning i min ekonomi.Jag kommer fortfarande ha 16 st lån att betala på,men det kommer jag att klara av med min lön.Kommer också ta mer jobb så att även jag kan bidrag till hushållets ekonomi.Har fått 3 st anmärkningar nu, ska vänta ut dom och söka en samlingslån om 3 år.Kommer aldrig mer ta beslut om en skitlån.Låg riktig nere i avgrunden ,såg ingen ljus i mörkret och så fanns det ett ljus där precis jämte mig,min trogna man.Han har varit väldigt arg och besviken på mig med all rätt,så som jag har smusslat och ljugit.Fortfarande ligger detta kvar som ett öppet sår och kommer att ta tid att läka.Med detta vill jag säga till er alla " goingar "det finns ett LJUS i mörkret där man minst anar det.Ljuset finns i alla former det kan vara skuldsanering,löneutmätning,samlingslån,anhöriga som ställer osv och det är det som gör att det kommer att vända för er också.Jag har haft så oerhörd mycket nytta av denna forum, som har gett mig mod och hopp att fortsätta gå vidare i mitt liv oavsett hur det går.Ha inget dåligt samvete över er skuldsättning,det viktigaste är att man gör någonting åt det nu.Får se vad jag måste betala in på lånen nu i Augusti ,har kallt räknat på att det landar på ca 17 000 kr/månad.Alla ni här och där ,nu kör vi så det ryker :mad::)
 
Senast ändrad:

Tessanki

V.I.P
Poäng: 737
Blev medlem
26 Augusti 2017
Meddelanden
805
Mottagna reaktioner
936
Poäng
737
Kvar på mitt lönekonto:200 Kr, i natt drogs alla mina 16 st fakturor på mina lån.För första gången på länge slipper jag oroa mig och ha ångest .Pengarna räcker till att betala och inget blir efter.Nu är det bara kämpa vidare.:D:D:D:rolleyes:
 

Tessanki

V.I.P
Poäng: 737
Blev medlem
26 Augusti 2017
Meddelanden
805
Mottagna reaktioner
936
Poäng
737
Liten up-date, sista dagen på oktober nu,ja som vanligt inga pengar kvar efter att alla skulder dragits.Känner mig deppig inte ens en hundralapp att glädjas åt,känns konstigt att man tycka att en så liten summa på kontot skulle kännas bra.Mitt liv fortsätter i sitt gilla gång,jag och min man har hittat fotfästet och balansen i min skuldträsk.Vill att månaderna ska gå fort till maj nästa år,det är då jag ska söka ett samlingslån.Hade ändå tur trodde att jag skulle hinna få en anmärkning till( har 2 st i från april).Men har bara 2 st och alla mina ff kommer att vara borta nästa år.Kommer också att ha höjd min årsinkomst.Så det ser bra ut framåt till nästa år.Ser att nya olyckliga människor har tillkommit här,fan känner med er,det är så j...vla jobbigt att hamna i skuld.Ni kommer att gå starkare ut ifrån eländet ,jag själv kände hur hopplöst allt kändes i början då man vet varken ut eller in.Tack vare min härliga man som tror på mig och vår framtid tillsammans så kommer det att bli bra,kommer att ta tid ekonomisk innan jag fått det vettig balans.Till er alla här mycket kraft och KÄRLEK:D:D:D:D:D:D:D:D:D
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp