- Meddelanden
- 2 138
- Mottagna reaktioner
- 1 363
- Poäng
- 997
Är bättre att leta tomburkar än dessa undersökningar![]()
Haha, ja.

Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Är bättre att leta tomburkar än dessa undersökningar![]()

Nuvarande skuldsituation ifrån en annan tråd :
Klarna 150.000
Nystart Finans 330.000
Wasa Kredit 275.000
Balanzia 140.000
Santander 220.000
GoodCash. 50.000
Betalkoll 50.000
Alektum 12.000
ViaConto 20.000
Credway 20.000
Credigo 10.000
Easycredit 10.000
38:an 6000
Nätlån 6000
Extrakredit 6000
Nanokredit 10.000
Snabbfinans 40.000
Fairlo 10.000
Meddelandelån 25.000
Euroloan 10.000
Kontantfinans 20.000
940.000 har jag i stora lån.
215.000 har jag i små lån.
150.000 har jag till en bekant i "stort lån"
750.000 har jag ytterligare som en privatskuld.
950.000 är den sista skulden.
Min totala skuldbörda är alltså ganska exakt 3 miljoner svenska kronor.
Utöver detta har jag spelat bort ytterligare 7 miljoner utav egna inkomster och slutbetalda lån.
Hoppas ni som tänker sätta er för att spela roulette nästa gång läser detta inlägg och fattar hur illa det kan gå.
Målet är att efter 2019 vara på ca 2 miljoner i skuld. Något som jag tror är möjligt. KÄMPA!
Låter toppen! Kämpa på!!Har kraftigt betat av privata skulder skulder.
Även Klarna och Nystartfinans - Som är mina räntebovar tillsammans med Balanzia har jag krafigt betat av.
I maj i år är ambitionen att ha 0 kronor i privata skulder. Det ska vara helt rensat där. När jag har nått så långt har jag då också varit spelfri i 1 år.
Alla dessa "mindre" krediter på ca 250-300.000 är ambitionen att baka ihop.
Men vi får se som sagt. Det går framåt om ej med små steg. Jag har redan kommit under 1.000.000 i privata skulder. Något som för ett år sedan kändes som fullständig omöjlighet.
Viktigt att jobba hårt och helst få till en mindre inkomst vid sidan av också.
Jag fick 325.000 på Nystarfinans till en hisklig ränta (nästan 20%) men mina förutsättningar var usla. Hade 15 anmärkningar kanske och sambon som var medlånetagare var till och med med ett skuldsaldo hos KFM (Som dom betalade).
Men alltså ja.... Den kommer kosta dig skjortan var beredd på det.
Hej okej låter jättemycket i ränta!Jag fick 325.000 på Nystarfinans till en hisklig ränta (nästan 20%) men mina förutsättningar var usla. Hade 15 anmärkningar kanske och sambon som var medlånetagare var till och med med ett skuldsaldo hos KFM (Som dom betalade).
Men alltså ja.... Den kommer kosta dig skjortan var beredd på det.
Hej okej låter jättemycket i ränta!
Hur lönar det sig då och samla ihop lån o inkasso skulder! Dom kallar sig ju för nystart finans!
Var du spelfri när du fick lånet? Betalade dom bara av vissa skulder ? Känns ju inte som nystart direkt med dom räntorna
samma här... och det kommer inte bli bättre i februari då jag redan ligger efter med ca 10 000 kr. Men vi kämpar på!Denna månaden var riktigt tuff ekonomisk har fått trixa massa med bolagen alltså.
samma här... och det kommer inte bli bättre i februari då jag redan ligger efter med ca 10 000 kr. Men vi kämpar på!
Så det gick bra utan att du var spelfri när dom kollade kontot såg dom inte att du spelade? Om man har medsökande som inte spelar undrar om det går då?Ja räntan är alltså grotesk. Helt sinnessjuk. Nej det var jag inte. Inte spelfri alltså. Dom betalade av kanske 50% av alla lånen och jag fick ca 50% på kontot.
Så det gick bra utan att du var spelfri när dom kollade kontot såg dom inte att du spelade? Om man har medsökande som inte spelar undrar om det går då?
Dom kollar kontoutdrag begär väl tillgång att kolla konto såg tidigare i tråden att nån fått avslag på grund av transaktioner på spel krav var spelfri 6 mån dom hade tydligen nolltolerans och går ej att låna hos dom om man spelarDet borde dom ha sett, jag tror inte ens jag skickade kontoutdrag om jag ska vara helt ärlig.
Håller med förstår att dom inte vill låna ut pengar då!Jag har dock haft dom i över ett år, längre. På den tiden kanske dom inte kollade kontoutdrag. Tycker deras strategi är rimlig. Jag hade inte heller lånat ut pengar till någon som spelar. Men jag tycker samtidigt att det är lite för integritetskränkande att kolla mina konton och dylikt.
Håller med förstår att dom inte vill låna ut pengar då!
Hur lång tid tog det efter att du ansökt och få besked/pengarna? Pratat med min man om han står som huvudsökande och jag som medsökande han spelar inte undrar om dom kollar mina konton också som medsökande eller om det bara är huvudsökande?
Ursäkta röran i texten men börjar få panik!!
Klarna 8314
Nystart Finans 5900
Alektum 5000
Betalkoll 1900
Balanzia 1883
Santander 2427
Good Cash 1233
ViaConto 1335
Credway 1800
Credigo 500
Easycredit 800
38:an 500
Nätlån 500
Extralånet 500
Nanokredit 4053
Snabbfinans 2200
Fairlo 500
Meddelandelån 1000
Euroloan 600
Kontantfinans 1000
Wasa Kredit 3569
Förskottslön 10000
Creditstar 1949
Detta är alltså typ vad jag ger per månad. Utan hyra och fasta kostnader och utan mina privata skulder.....
57.463 kronor betalar jag per månad.
Detta funkar givetvis inte utan jag pysslar och har mig. Tar ut efter betalningar och skippar vissa.
Förstår ni nu hur jag har konstgjord andning fram till samlingslånen jag ska ta om 3 månader. Jises. Man blir fan gråhårig.
Vad har du du ut i månaden?
Har du 100k i månaden i lön?
Ja, hälften av dom är ju på 15.000 och lägre.
Nanokredit är omöjliga att både göra med och veta vad man ska betala. En av dom värsta i den listan.
Ska bli jävligt skönt att bli av med dom.
Blir tufft att hålla det flytande 13-14v ... antar du släpper endel och betalar in dubbelt månaden efter? Och släpper något annat månaden efter? Annars ser jag fan inte hur du löser de?
Jag har ju en ganska hög lön. Sen Credway,Betalkoll,Credigo,Easycredit gör jag betalning till - sen tar jag ut pengarna. Samma med Euroloan.
Vissa hoppar jag över sen tar jag dubbelt nästa månad.
Jag har lärt mig vilka bolag som är "slöa" med att ta ärenden vidare till Inkasso/KFM...
Inget lån är direkt nära att sägas upp än och vi är redan inne i februari - ska söka lån i april/maj.
Så det kommer nog att gå men kommer bli ett jävla pysslande.
Det svåra uppdraget kommer sen dock att bli få ett lån i Miljonkronor-klassen till våren.
Tyvärr är kreditvärdigheten ej så bra där heller inga anmärkningar men mycket dåliga lån också dom enda som skulle bevilja är nog typ nystart finans tror han har 16% risk uc! En del lån är tagna på grund av mitt tidigare spelmissbruk och han har också blivit drabbad tuvärr började med dottern som vi hjälpte är en lång historia men hon hamnade tyvärr hos fogden ändå och har utmätning till sommaren! Hon är skyldig oss ca 400 000kr och ska börja betala 5000kr i månaden till oss när hon är färdig!Om din man kan stå som huvudsökande - är det inte bättre ta en ansökan genom Lendo? Har han bra ekonomi och inga anmärkningar?
Uschfyfan, du ansöker väl om skuldsanering när dina privata e betalda? Känns ju som att du får betala forever på skit annars....Klarna 8314
Nystart Finans 5900
Alektum 5000
Betalkoll 1900
Balanzia 1883
Santander 2427
Good Cash 1233
ViaConto 1335
Credway 1800
Credigo 500
Easycredit 800
Nätlån 500
Extralånet 500
Nanokredit 4053
Snabbfinans 2200
Fairlo 500
Meddelandelån 1000
Euroloan 600
Kontantfinans 1000
Wasa Kredit 3569
Förskottslön 10000
Creditstar 1949
Detta är alltså typ vad jag ger per månad. Utan hyra och fasta kostnader och utan mina privata skulder.....
Detta funkar givetvis inte utan jag pysslar och har mig. Tar ut efter betalningar och skippar vissa.
Förstår ni nu hur jag har konstgjord andning fram till samlingslånen jag ska ta om 3 månader. Jises. Man blir fan gråhårig.
Jag menar även om du får ett samlingslån....du blir ju skuldfri fortare iaf...Klarna 8314
Nystart Finans 5900
Alektum 5000
Betalkoll 1900
Balanzia 1883
Santander 2427
Good Cash 1233
ViaConto 1335
Credway 1800
Credigo 500
Easycredit 800
Nätlån 500
Extralånet 500
Nanokredit 4053
Snabbfinans 2200
Fairlo 500
Meddelandelån 1000
Euroloan 600
Kontantfinans 1000
Wasa Kredit 3569
Förskottslön 10000
Creditstar 1949
Jag menar även om du får ett samlingslån....du blir ju skuldfri fortare iaf...
räcker nog inte år 3000-4000...Jag är verkligen nere för räkning. Men mitt samlingslån är såååå nära. Vi snackar om 13-14 veckor. Jag vägrar vika ner mig nu alltså.
Har kämpat för länge för att nu falla....
Sen börjar del II i kampen. Men utan privata skulder kommer det kännas mycket enklare.
Får hoppas du är väldigt ung nu dåFår han ett samlingslån så kan han nog få det att snurra och då är inte skuldsanering ett alternativ.
Primärt är väl skuldsanering för personer som går minus varje månad hur dom än gör. Dvs att även om du har löneutmätning så kommer du aldrig bli skuldfri pga räntor. Eller att återbetalnings perioden är mer än ca 15år.
I mitt fall så är jag osäker om utmätningen ens täcker räntekostnaden vid utmätning. Kanske gör det så amorteringen är någon hundring. Är väl skuldfri när jag är 200-300 år kanskeräcker nog inte år 3000-4000...

!@Terry_ Är så sjukt imponerad av din styrka och kämparanda! Har följt dina inlägg, speciellt när du skriver om dina erfarenheter kring spelberoende. Jag blir på något sätt lättad när du beskriver beroendet och hur du lägger ord på det, då jag känner igen mig så mycket. Din kamp mot spelfrihet stärker mig som fan! Tänker, om Terry med dessa förutsättningar inte ger vika och visar oss att allt kämpande börjar ge resultat så ta mig FAN ska jag ta mig ur det här! Blivit så inspirerad av dig att jag tänker försöker redan nu spåna plan B om jag längre fram inte får ngn skuldsanering! Ville att du skulle veta att dina inlägg gör en skillnad på riktigt! Nu har jag varit spelfri i tre månader och känner inget sugKlarna 8314
Nystart Finans 5900
Alektum 5000
Betalkoll 1900
Balanzia 1883
Santander 2427
Good Cash 1233
ViaConto 1335
Credway 1800
Credigo 500
Easycredit 800
Nätlån 500
Extralånet 500
Nanokredit 4053
Snabbfinans 2200
Fairlo 500
Meddelandelån 1000
Euroloan 600
Kontantfinans 1000
Wasa Kredit 3569
Förskottslön 10000
Creditstar 1949
än! Dock kan sorgen över förlorade pengar och hur jävla bra jag skulle kunna haft om jag inte hade spelat bort allt göra sig påmind ibland. Har sakta men säkert börjat acceptera då jag inser att det är destruktiva tankar som begränsar ”tillfrisknandet” om minskar ens kämparlust! 
!